Budapest Dohany store synagoge og ungarsk jødisk museum

Bestill på forhånd
fra
kr 333,59
per voksen
Sjekk tilgjengelighetSe fullstendig produktinformasjon

Ulike måter å oppleve Sentrumssynagogen på
fra kr 333,59
fra kr 35,90
fra kr 705,95
fra kr 500,15
Anmeldt 19. september 2018 via mobile enheter

Flott bygning og visstnok den nest største synagogen i verden. Dessverre stengt 18 og 19 sept pga jødiske høytider. Vakkert eksteriør

Dato for opplevelse: september 2018
Takk, BearTrondheim
Anmeldt 3. august 2018

Ungarn hadde før 2. verdenskrig er svært stor jødisk befolkning, men storparten døde i tyske konsentrasjonsleirer. Hovedsynagogen i Budapest er den største i hele Europa. I tillegg til det flotte eksteriøret og interiøret er det også er museum og en sentral markering av svenske Raoul Wallenberg, som reddet mange ungarske jøder.

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, ArildS551
Anmeldt 18. juli 2018 via mobile enheter

Et veldig fint bygg. Vi var ikke inne i synagogen, men det er mulig å få kjøpt inngangsbilletter. Anbefaler også å gå en tur i det jødiske kvartalet - her finner du mange spennende butikker, kafeer og restauranter.

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, veronsc
Anmeldt 28. mai 2017 via mobile enheter

Litt dyrt å komme inn (4000 HUF), men da var guiding inkludert. Anbefaler å få med det. Et fantastisk sted og bygg.

Dato for opplevelse: mai 2017
Takk, edleflusundn
Anmeldt 11. mai 2017

Begynte med sikkerhetskontroll, som var like oppfattende som på flyplassen. Det er bra.
Mange navn på Jøder som ble frarøvet livet i 1944-1945 i Budapest.
Man kjente både på "nerve" og stillheten i Synagogen.
Vi hørte på en Jøde, som informerte oss på engelsk om synagogens historie etc.
Veldig inntresant dag, om Synagogens skikk og bruk.

Dato for opplevelse: mai 2017
Takk, Hovmesteren