“Fin vandretur”

Flere attraksjonsdetaljer
Attraksjonsdetaljer
Anbefalt lengde på besøk: 2-3 timer
Anmeldt 12 februar 2017 via mobile enheter

Fin utsikt over gamlebyen. Ikke det aller mest imponerende jeg har sett, men absolutt verdt turen :)

Takk, Cecilie P

Anmeldt 20 november 2016

Dersom du aldri har vært i Tallinn før, kan det være smart å starte rundturen til fots fra Tompea, kuppelhøyden. dette er Tallinn og gamlebyens høyeste punkt, og nettopp derfor sovjeterne bygget sin (av estlendere) mest forhatte, men også (av turister) elskede, bygning og turistattraksjon, Alexander Nevsky Katedralen her i år 1900. Her oppe får du også tilgang på flere av byens beste utsiktsposter + et hav av souvenirsjapper, barer, spisesteder, og kort vei til alt som er å se i gamlebyen stort sett. Husk foto-apparat, det vil gå varmt :-)

1  Takk, Marianne A
Anmeldt 6 august 2016

I den tyske tiden bosted for eliten. Nå regjeringsbygninger, kirker, ambassader og souvenirbutikker, Flott utsikt over byen herfra.

Takk, Kaj Elkjær K
Anmeldt 4 juli 2016 via mobile enheter

En fin tur. Vi gikk opp trappen ved uavhengigjetsmonumentet. Før vi nådde toppen ved katedralen fikk mellomste prøvd bueskyting , veldig gode instruktører og fint opplegg i ekte Robin Hood stil, diplom fikk han også. Ned tok vi turen gjennom Pike jag. En flott gåtur med mye å se på

Takk, karenmarieh
Anmeldt 14 juni 2016 via mobile enheter

Fin spasertur med noen flotte utsiktspunkter. Flotte bygninger der spesielt dørene ble lagt merke til. Turen rundt her er absolutt verdt å få med seg.

Takk, KJens1

Reisende som så på Toompea-åsen, så også på

Har du vært i Toompea-åsen? Del dine erfaringer!