Vandretur med det beste av Riga – Høydepunkter og skjulte perler

13 anmeldelser
Pub Crawl i Riga
20 anmeldelser
Anmeldt 28. desember 2018 via mobile enheter

Utrolig fint å spasere rundt i gamlebyen som er godt tilrettelagt for fotgjengere, med lite biltrafikk. Da vi var der i romjula, var fortsatt byen pyntet til jul og det var julemarkeder flere steder. Finest rundt Domkirken om kvelden. Prisnivået har steget, så alt er ikke lenger like gunstig å kjøpe. Men gamlebyen er noe man MÅ oppleve.

Dato for opplevelse: desember 2018
Takk, TomHarald
Anmeldt 20. desember 2018 via mobile enheter

Riga er flott, vi bodde i Old town og kunne gå til alle de stedene vi hadde lyst til å se. Julemarked var slik vi forventet ,ikke stort men meget eventyrlig. Prisene på mat og drikke er langt under våre priser her Norge.

Dato for opplevelse: desember 2018
Takk, Jarle C K
Anmeldt 24. november 2018 via mobile enheter

Fint inntrykk av gamlebyen, men vi var der på feil årstid. Ble besøk i Katedralen, ellers var vi innom små butikker og spiste lokal mat på små restauranter. Koselig marked på torvet.

Dato for opplevelse: november 2018
Takk, 918bentem
Anmeldt 28. september 2018

Gamlebyen i Riga inneholder det meste av det du trenger: rimelige spisesteder, kiosker, historiske minnesmerker, katedraler og kirker, shoppingsenter og overnattingssteder. Tar du med deg markedet i hallene ved jernbanestasjonen og Lido-senteret, så har du en ukes opplevelser. Gatemusikanter på mange gatehjørner og de fleste har et repertoar de kan være stolt av. Her er det gratis og god underholdning.

Dato for opplevelse: juni 2018
2  Takk, asbj_rnkr0gen_sb
Anmeldt 17. september 2018 via mobile enheter

Riga er preget av mange herrer og kriger. Pietistisk gjenoppbygging av gamle signalbygg på 1300-tallet. Imponerende detaljer og masse symbolikk.

Dato for opplevelse: september 2018
1  Takk, trondr571