Ulike måter å oppleve Central Market (Centraltirgus) på
Anmeldt 28. desember 2018 via mobile enheter

Det bugner i fisk og kjøtt. Frukt og grønnsaker, nøtter og det som trengs på ett bredt middagsbord. Vi kjøpte indrefilet til 10 eur/ kg lavere pris enn i butikken.

Dato for opplevelse: desember 2018
1  Takk, LeifArneH_13
Anmeldt 9. desember 2018 via mobile enheter

Artig å være litt blant lokalbefolkningen. Se, lukte og smake. Kjøpte krydder. En fin tur. Tok bil fra hotellet, men en fin gåtur fra gamlebyen anbefales.

Dato for opplevelse: desember 2018
Takk, 556lenan
Anmeldt 30. november 2018 via mobile enheter

Dette var et marked med litt av hvert under samme tak.
Hadde jeg vært på jakt etter oster for eksempel, hadde jeg funnet det her. Dette var et skikkelig lokalmarked hvor Rigas egne innbyggere handler.
En tur innom anbefales.

Takk, pereinart2018
Anmeldt 25. november 2018 via mobile enheter

Vanskelig å beskrive et enormt marked der omtrent alt hjertet og magen begjærer finnes.
Hallene er visstnok benyttet til luftskip før og er svære og med stor takhøyde.
Til tross for heftig salgsvirksomhet er det rent og ordentlig her, og tilbudet av fersk frukt, grønnsaker, fisk og annen sjømat, kjøtt og ost mm, er enormt, og til rimelige (for en nordmann) priser.
De har også boder med klær, sko o.l., men disse var ikke like interessante.
Forlat ikke Riga uten å ha vært her, byens største og beste severdighet!

Takk, lillelordM
Anmeldt 24. november 2018 via mobile enheter

Markedet var gedigent, både boder på utsiden og i hallene. Her var det rikelig med kjøtt, fisk, brød, godis og til og med mulig å få fylt opp melkeflasker rett fra bondens melkespann. Moro å oppleve det yrende livet her.

Takk, 918bentem