Guidet tur til saltgruven Wieliczka fra gamlebyen i Kraków

Bestill på forhånd
fra
USD 65,40
per voksen
Sjekk tilgjengelighetSe fullstendig produktinformasjon

Ulike måter å oppleve Saltgruvene i Wieliczka på
Anmeldt 14. november 2018 via mobile enheter

Fantastisk å bli guidet rundt over 100meter under jorda.Turen ned består av mange trappetrinn i sirkel, og krever ok fysisk form. Vakre omgivelser av salt, berg og vann. Alle turer er med guide, og vi fikk ørepropp for å høre guiden.Dårlig lyd på guideingen, og et raskt tempo gjorde at vi ikke alltid hørte det guiden sa. Merkelig når du plutselig kommer til en stor hall med kafé og suvenirshop og toaletter langt under jorda. Heisen opp var litt vinglete og trang, men turen var heldigvis raskt over.

Dato for opplevelse: november 2018
Takk, Kristine B
Anmeldt 31. oktober 2018 via mobile enheter

Beliggende ca. 20 minutters kjøring fra Krakow sentrum. Var på en organisert utflukt. Hodetelefonene under omvisningen fungerte særdeles dårlig og vi glipp av mye informasjon. Heller dårlig restaurant helt på slutten.

Dato for opplevelse: oktober 2018
Takk, StianTRD
Anmeldt 4. oktober 2018

Flott opplevelse med en stor gruppe ungdommer. Delt i grupper med 30 personer pr guide. Guiden fortalte masse og var hyggelig, men engelsken hans var litt dårlig. Men han tok igjen med å väre elskverdig. Veldig interessant dag med mye spennende historie å läre og mye fint å se

Dato for opplevelse: oktober 2018
Takk, Expedition370252
Anmeldt 18. september 2018

En liten tur sørover for Krakow ligger de nedlagte saltgruvene, med 800 trappetrinn og 135 meter ned i det fjellet. Veldig godt tilrettelagt tur, som viste oss hvordan de bokstavelig talt levde og jobbet der nede gjennom flere århundrer. Lange skift, og masse manuelt arbeide. Mange små kapeller, samt et par skikkelig store kirker var hugget ut i det saltholdige fjellet. Kunnskapsrike guider sørger for en flott tur, der returen til overflaten foregikk i en heis med tre etasjer

Dato for opplevelse: september 2018
1  Takk, Jostein G
Anmeldt 24. august 2018 via mobile enheter

Vi bestilte tur via hotellet. Buss kom punktlig, og tok oss til gruvene på rally vis.
En fantastisk opplevelse og en flott skue. Passer for alle aldre. Hele turen tok ca. 5 timer. Pris 165 pln. Turen anbefales virkelig.

Dato for opplevelse: august 2018
2  Takk, nftm