Kunstner museum

Et absolutt must å besøke museet for de kunstinteresserte. Mangle flotte malerier fra Skagen... les mer

Anmeldt 16. august 2020
alf_gea
Kolbotn, Norge
Flott museum

Vi har vært der mange ganger, denne gangen en utstilling med fokus på Anna Ancher. En fantastisk... les mer

Anmeldt 3. august 2020
OdBjB
Østlandet, Norge

Anmeldt 8. september 2018

Her er den største samlingen av Skagenmalerne. Flott museum som gir et utmerket bilde av kunstnerne som bodde et delvis bohemliv her særlig på sommerstid i perioden 1870 til 1920. De skildret dagliglivet til vanlige folk og fanget det særegne lyset inn i bildene sine. Flott museum og et must for alle som besøker Skagen.

Dato for opplevelse: september 2018
Takk, halfdan t
Niels J, Kommunikationsmedarbejder på Skagens Museum, svarte på denne anmeldelsenBesvart 19. september 2018

Takk for besøket!

Anmeldt 27. august 2018

Hurra, hurra var mye mindre bilde enn forventet. Rolig og godt organisert museum. Mange andre fantastiske bilder av de kjente Skagen malerne. Verdt et besøk. Kostet 110DKK å komme inn

Dato for opplevelse: august 2018
Takk, Brygge_50
Niels J, Communication officer på Skagens Museum, svarte på denne anmeldelsenBesvart 19. september 2018

Tak for besøget. Jeg kan godt forstå din undren. Den lille version af 'Hip hip hurra!', som for tiden hænger i en af udstillingsalene er et forarbejde til det endelige, noget større værk, der hænger på Göteborg Konstmuseum.

Anmeldt 27. august 2018 via mobile enheter

Meget interessant og givende opplevelse.
Kjekt å se i sammenheng alle maleriene du tidligere bar har lest og hørt om.

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, Torbjørn S

Tusen takk for besøket

Anmeldt 31. juli 2018 via mobile enheter

Etter en rolig natt i Hirtshals, var vi endelig klar for turen videre i Danmark. Førts to vi turen nord/øst til Skagen. Dette er en fin plass vi har besøkt et par ganger tidligere, men det var mange år siden sist. Hovedformålet var Skagen Museum og Skagen malerne. Vi fant fort en parkeringsplass (HC) like utenfor museet. Her tok vi oss god tid. Fantastiske malerier! Denne gang hadde de en separat utstilling av to av hoved personene: Helga og Michael Anker. Etter rundturen, tok vi oss en kaffe og liten kake i bakgården (Brøndums Havehus). For dette betalte vi NOK 263,-. Litt dyrt. Vi var og innom P.S. Krøyers atelier. Lite og kummerlig, men han fikk til meget bra bilder (selv om han var litt gal). Dette er et sted for avslapping og kultur opplevelse jeg kan anbefale på det sterkeste. Bruk gjerne en dag i Skagen (eller flere). På muset betalte vi NOK 289,-.

Takk, AndersZorn
Anmeldt 8. juli 2018 via mobile enheter

Sentralt i Skagen. Fantastisk samling av bilder fra de mye omtalte Skagenmalerne. Velordnet utstilling i gode lokaler. Et must!

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, DagB45