Ulike måter å oppleve Medina of Marrakesh på
Anmeldt 9. oktober 2018 via mobile enheter

Vi tilbrakte en uke i Marrakech og bodde i en flott riad i medinaen. Selve medinaen var fascinerende og oppleve med nye lukter og sanseinntrykk. Utrolig fargerikt. Det som trekker ned var at det var umulig å stanse opp og kikke på produkter som var til salgs uten å bli overfalt av en pågående selger.

Dato for opplevelse: oktober 2018
1  Takk, TFitje
Anmeldt 26. september 2018

Folkene, stemningen, dufter, produkter til salgs, ferskpresset appelsinjuice, avocadojuice, pruting, tepper, ledige klær, såpestykker, trevarer, skinnvarer, cafeer. Som en lokal slengte etter oss: Jeg elsker deg (ja, enkelte forstår og snakker skandinavisk. ps. pruting;)

Dato for opplevelse: september 2018
Takk, iGunn
Anmeldt 2. august 2018 via mobile enheter

Drikk de gode juisene på torget til 4 kr, samtidig som folk prøver å selge deg alt du ikke visste du trengte.
Om kvelden stiger røyken opp og pop up restauranter i fleng dukker opp. Apekatter, slanger, skilpadde, spåkoner, Henna farging, høy musikk med innlevelse. Lokale varer selges av varierende kvalitet. Stedet må oppleves.

Dato for opplevelse: august 2018
2  Takk, 227AnneM
Anmeldt 22. april 2018 via mobile enheter

Mye å se, lukte, høre og oppleve
Prut skamløst , og pass dere for damer som vil male henna på hendene dine, damene tar kontakt ved å hilse på, for så å bare male en hilsen til vakre, snille eller morsomme deg. Legg hendene på ryggen og gå videre om dere ikke vil bli malt, om de slipper til så maler de fort og man må betale 600 dirham for « kunstverket» ellers kommer bakmenn å ber deg om å betale.

Dato for opplevelse: mars 2018
Takk, Sonjaedith
Anmeldt 7. februar 2018 via mobile enheter

Vi bodde i Medinaen og ble godt kjent. Dette er «et must» å oppleve. Jeg vil for alltid forbinde Marrakech med Medinaen. Hyggelige folk som er litt pågående, men det må man venne seg til. Man må prute og kan gjøre veldig god handel.

Dato for opplevelse: februar 2018
Takk, KaiS1252