Jerusalem Boutique tur fra Tel Aviv

per voksen
Sjekk tilgjengelighetSe fullstendig produktinformasjon

Ulike måter å oppleve Garden of Gethsemane på
Anmeldt 22. april 2018 via mobile enheter

Det er visstnok her det fatale skjedde, Judas ble grisk og solgte sin sjel. Det er bygget en fin kirke ved siden av hagen/parken.

Dato for opplevelse: april 2018
Takk, 360bergen
Anmeldt 24. mars 2018

Et lite sted nede i Kedrondalen, du går rett forbi her når du går opp til Oljeberget. Jeg var tidlig ute, så da var det lite turister, bare et par timer etterpå var det veldig mange turister der, bussene stod i kø for å stanse like på utsiden. Selve hagen ligger i tilknytning til en ortodoks kirke, jeg var ikke inne i denne, men selve hagen var veldig flott. Mange oliventre som var eldgamle, flere av de 2000 år gamle. Var det her Jesus bad sin kjente bønn? Kanskje, legg gjerne turen rett på nedsiden av hovedveien i selve Kedron dalen også, der er det flere andre GT attraksjoner blant annet Absloms tomb. Der kan man gå på en sti videre opp igjen til gamlebyen. Mye roligere og få turister som beveger seg der. Der ser man rett bort på en gammel palestinsk landsby også, jeg beveget meg ikke inn der, var usikker på sikkerheten der. Men opplevde ikke noe negativt der jeg beveget meg.

Dato for opplevelse: mars 2018
Takk, Johngunner
Anmeldt 6. oktober 2017

Det er jo spesielt å komme hit og se det man har hørt så mye om. 2000 år gamle oliventrær ! Kirken ! Vi hadde en kunnskapsrik guide som fortalte oss mye historie. Veldig nyttig !

Dato for opplevelse: september 2017
Takk, Sigmund A
Anmeldt 15. august 2017

Hagen er velstelt. Oliventrærne har overlevd mange hundre år. Plassen gir en sterk følelse av historien, hvordan Jesus tilbrakt siste tiden.

Dato for opplevelse: mars 2017
Takk, Gaularfjell
Anmeldt 15. mars 2017

Dette er primært et sted for å lese og meditere over de bibelske tekstene knyttet til dette stedet. Hagen er fin, og det ligger godt til rette for ettertanke.

I motsetning til en del av de andre bibelsk relaterte stedene i Jerusalem framstår dette stedet som autentisk.

Dato for opplevelse: februar 2017
Takk, Dag-Askild