Yad Vashem Minnested for Holocaust
Skip the Line: 1.5Hour AudioTour - Yad Vashem Holocaust Remembrance Center Ticket

Bestill på forhånd

fra kr 789,38
fra kr 822,27
fra kr 1 129,26
Anmeldt 15. mars 2017

Et svært profesjonelt oppbygd museum med en rekke tankevekkende seksjoner. I tillegg til andre verdenskrig dekker det også 1930-tallets antisemittisme i Tyskland og Sentraleuropa på en måte som gir innsikt.

Jeg var her i ca. 3 timer. Det er nok i én omgang, men for å få med alt skulle jeg gjerne vært tilbake ca. 2 timer ytterligere 2 dager.

Museet stimulerer til refleksjon over en rekke viktige spørsmål om menneskets verdi og menneskelig sameksistens - også langt ut over behandlingen av jødene på 1930- og 1940-tallet. Svært tankevekkende.

Dato for opplevelse: februar 2017
Takk, Dag-Askild
Anmeldt 27. februar 2017

Her fortelles historien om Holocost via bidler og sterke historier frå tidsvitner på filmskjermer, noe som gjorde sterkest inntrykk! Det var ekstra sterkt å komme til avdelingen for Auschwitz hvor jeg var i fjor. Begge steder er et "must see" for å forstå meir av den grufulle historien til det jødiske folket rundt om i verden,...

Dato for opplevelse: januar 2017
Takk, torillr215
Anmeldt 11. juli 2016 via mobile enheter

Sterke historier frå tidsvitner på filmskjermer gjorde sterkest inntrykk! Mye historie å lese og informasjon på skjermet og plansjer gjer det egentlig unødvendig med ekstra informasjon på øretelefonen som en kan leie mot et depositum på 25 shekel. Dette stedet er et "must see" for å forstå meir av den grufulle historien til det jødiske folket rundt om i verden, som er i ferd med å vende "hjem" til Israel, sitt land.

Dato for opplevelse: juli 2016
Takk, IreneHEge
Anmeldt 19. juli 2015

Dette er et sted jeg alltid må tilbake til. Den tar opp en viktig ting som aldri må glemmes. Sterke scener. Men viktig.

Dato for opplevelse: august 2014
Takk, Sven Magne S
Anmeldt 16. juli 2015

Et meget sterk fortelling om en grusom tid i Europas historie. Med en undertone av håp som bærer det jødiske folk videre...

Dato for opplevelse: august 2014
Takk, Johan N