Bestill på forhånd

Ulike måter å oppleve Sheikh Zayed-moskéen på
Abu Dhabi City Tour
73 anmeldelser
Anmeldt 30. oktober 2018 via mobile enheter

Det var spennende å besøke en av verdens største moskeer. Vi ble ikke skuffet. Her er det så overdådig som et byggverk kan være. Den største lysekronen som består av flere tusen Swarovski krystaller veier 12 tonn og er et storslått kunstverk. 2 ganger i året blir den heiset ned for rengjøring.
Gå ikke glipp av et besøk her.

Dato for opplevelse: oktober 2018
Takk, 603ToneRose
Anmeldt 20. oktober 2018

Jeg kom der i kveldsmørke på en fredag med mye folk. Hele området er enormt og moskeen 12 mål stor. Fantastisk arkitektur og nydelig lyssetting. Det er lov å ta bilder og du kan gå helt inn til båndene uten å ta av skoene. Jeg ble overveldet av opplevelsen.

Dato for opplevelse: oktober 2018
Takk, AudunP
Anmeldt 9. september 2018

Har man først reist til UAE, bør man også få med seg steder og bygninger som er spesielt for landet og de forskjellige Emiratene. Som andre nevner, kle deg slik som det anbefales, dekk i alle fall skuldre og knær av respekt. Vi som reiser dit, er tross alt gjester

Dato for opplevelse: september 2018
Takk, ExoticTravelTom
Anmeldt 23. april 2018 via mobile enheter

Moskeen er som et eventyr, hentet fra 1001 natt. En stor kulturell opplevelse som virkelig kan anbefales! Vi hadde med to barn på 7 og 9 som også syntes at det var en flott besøk. Om man tar med små barn så er det både is-butikk, cafe og souvenir-shop på baksiden, så god mulighet for å gi dem en «belønning» ettterpå. Anbefaler å besøke moskeen på ettermiddagen. Den er absolutt nydelig i solnedgangen.

Dato for opplevelse: april 2018
1  Takk, BenedicteJo
Anmeldt 8. april 2018

Ekstremt stor og fin moske! Veldig spesielt lys på kveldstid. Veldig rent og rolig. Definitivt den fineste moskeen jeg har besøkt.

Dato for opplevelse: april 2018
Takk, 85 111 756