Ulike måter å oppleve Giraffe Centre på
Anmeldt 18. juni 2019 via mobile enheter

Vi var på Sjiraff Senteret for 10 år siden og av alle stedene vi besøkte i Nairobi var det hit vi ville tilbake. Sjiraffene er nydelige og man kommer tett på dem. Det kostet ca. 150 kr for en voksen utlending og det er det verdt. De hadde en utstilling av tegninger med miljøtema, tegnet av barn fra førskole til videregående skole. Det er godt å se at den oppvoksende generasjonen er opptatt av miljø. Sjiraffsenteret er aktive i miljøarbeid blant barna og har et eget opplegg for å nå ut til fattige barn. Det er også mulig å gå tur på en sti merket "nature trail". De har også en souvenirbutikk med greie priser og en liten kafé. Jeg kommer gjerne tilbake.

Dato for opplevelse: juni 2019
2  Takk, kirstenjunin
Anmeldt 23. februar 2019 via mobile enheter

Etter to safarier i Nakuru og Masai Mara ble dette ett antiklimaks. Jeg matet en giraff og det var det. Ingen stor opplevelse og avgjort ingen «must» å besøke

Dato for opplevelse: februar 2019
Takk, TomGunnar
Anmeldt 23. juli 2018 via mobile enheter

Vi var her rett etter åpningstid på anbefaling av vår guide, da det fort blir veldig mye folk her. Vi fikk da god tid til å møte og mate sjiraffene. Ungene elsket det, og delv om vi hadde sett mye sjiraffer på safari var dette en ny og tettere kontakt med de. Også dette et viktig sted for å bevare bestsnden av sjiraffer.

Dato for opplevelse: juli 2018
1  Takk, Joa1976
Anmeldt 22. februar 2017 via mobile enheter

Har du vært på safari behøver du ikke dra innom denne parken. Nærkontakt med sjiraffer gjennom mating, ellers ikke noe spesielt. Dyrt og mye mennesker.

Dato for opplevelse: desember 2016
Takk, lindasT7593DV
Anmeldt 19. januar 2017

Senteret ble opprettet for å bevare Rotchildgiraffen som var utsatt for utryddelse. Dette har de lykkes i. Driften blir finansiert ved inntekter fra inngangsbilletter og kjøp i senterets butikk og kafe. Disse inntektene bidrar også til at kenyanske skolebarn får gratis undervisning om giraffen i senterets klasserom og får delta i opplevelser på området.

Besøkende får nærkontakt med giraffene fra verandaen i andre etasje som går rundt bygningen. Her får du tildelt en håndfull mat du kan gi til giraffen som, selv i denne høyden, må bøye hodet ned for å komme på høyde med oss. Den har en lang, blå tunge som den rekker ut for å ta maten, og er du heldig, gir den deg en nuss også!
Inne i bygningen får du et foredrag om de forskjellige girafftypene som finnes.

Tidligere hadde man utsikt til The Giraffe Manor som ligger på samme område, men vegetasjonen er vokst så tett at man ikke kan se den nydelige bygningen lenger. Dette er nå et luksuriøst boutiqe hotell hvor man ved frokostbordet kan få besøk av et giraffhode som grasiøst strekker seg inn gjennom vinduet og ønsker god morgen!
Har man ikke råd til å bo her, skal det være mulighet utenfor høysesongen, ved ledig kapasitet, å komme til lunsj, afternoon tea eller middag. Dette må avtales på forhånd.

Dato for opplevelse: januar 2017
Takk, Liv T