Beograd Sightseeing Halvdagstur Old and New Belgrade

per voksen
Sjekk tilgjengelighetSe fullstendig produktinformasjon

Ulike måter å oppleve St. Sava Temple på
Anmeldt 21. juli 2018

Dette stedet er et must for alle besøkende i Beograd og da må de få hjelp til å komme ned i den utrolig vakre Krypten

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, ClausE
Anmeldt 15. mai 2018

Dessverre var selve hovedkirkerommet under oppussing, men størrelsen under kuppelen var til å miste pusten av. Krypten i kjelleren er fantastisk dekorert med bilder av apostler, helgner og serbisk historie,

Dato for opplevelse: mai 2018
Takk, Thomas C
Anmeldt 25. juli 2016

Dette skal vera den nest største ortodokse kyrkja i verda. Og stor er ho. Innvendig var det renoveringsarbeid då eg var der, likevel fekk ein eit godt inntrykk av kyrkja. Eit stykke å gå, men verdt turen!

Dato for opplevelse: juli 2016
Takk, Sigmund M
Anmeldt 25. november 2015

Jeg har fulgt utviklingen av denne kirken fra begynnelsen av åttitallet. Mye har jo skjedd siden den gang og kirken står vel nå frem som omtrent helt ferdig utvendig. Innvendig er det fortsatt mye å gjøre og det er nok mange års arbeider igjen. Men det skjer jo noe fra gang til gang så dette er et sted jeg venner tilbake til rett og slett for å se hva som har skjedd siden sist.

Området byr forøvrig på mange gode resatauranter i sin nærhet. Det er også hyggelig å gå en tur i gatene bak kirken. Hovedbibliotektet som ligger vice a vie er også verd å se på.

Dato for opplevelse: august 2015
Takk, Lars R
Anmeldt 30. september 2015 via mobile enheter

Den marmorkledde katedralen St.Sava i Beograd er et spektakulært syn på kveldstid når den er opplyst fra utsiden. Den ligger der som et stort eventyrslott som svever i rommet. Virkelig verdt en omvei.

Vi så den opplyst om kvelden og besøkte den neste dag. Vi hadde fått vite at den var under opp-pussing men tok likevel turen innom. Den var så og si ribbet innvendig, bare noen salgsboder og et alter i en fløy. Katedralen er selvfølgelig fremdeles et imponerende skue innvendig også pga rommets takhøyde og kuplene. Nå i renoveringsperioden var det imidlertid stillasjer og presenninger som dominerte. Vil du se St. Sava anbefales nå et besøk på kveldstid.

Dato for opplevelse: september 2015
Takk, ingjerdm