Fanadir Hotel(El Gouna)(Mye for pengene!)
Besparingsvarsel! 10 % under gjennomsnittsprisene

Prisen du fant, er 10 % lavere enn hotellets gjennomsnittspris på USD 122 per natt.

Ali Pasha Hotel(El Gouna)(Mye for pengene!)
  • Gratis frokost
Arena Inn(El Gouna)(Mye for pengene!)
  • Gratis frokost
Dawar El Omda(El Gouna)(Mye for pengene!)
Gratis avbestilling frem til 26/07
  • Gratis frokost
The Captain's Inn(El Gouna)(Mye for pengene!)
  • Gratis frokost
Ancient Sands Golf Resort & Residences(El Gouna)(Mye for pengene!)
Gratis avbestilling frem til 26/07
  • Gratis frokost
Hotel Sultan Bey Resort(El Gouna)(Mye for pengene!)
Cancelon
Besparingsvarsel! 32 % under gjennomsnittsprisene

Prisen du fant, er 32 % lavere enn hotellets gjennomsnittspris på USD 182 per natt.

Sheraton Miramar Resort El Gouna(El Gouna)(Mye for pengene!)
Sheraton.com
  • Svømmebasseng
Anmeldt 10. juni 2012

fantastisk hotell og fantastisk mat! vi er et par som var der en uke i april`12 og bedre hotell har vi vel aldri vært på, og det var bra på alle måter.
selve hotellområdet var stort, og hadde noe for enhver smak. spa, sykkelutleie, båtutleie, kite-kurs etc. vi benyttet oss ikke av dette fordi vi var ute på dykking. så de fasilitetene kan jeg ikke uttale meg om, men antar det var høy kvalitet som resten av hotellet bar preg av.
vi hadde vanlig dobbeltrom med markterrasse, og det var pent og rent, stort bad. hyggelig rengjøringspersonale som gjorde en utmerket jobb.
det er flere laguner inne på området, og der var det flott å ta seg en dukkert. selve stranda var helt nydelig, men veldig langgrunt (3-400 m) så der ble det bare å vasse. for den som er interessert i snorkling på selve hotellområdet, anbefales ikke dette hotellet. min bedre halvdel som elsker alt under havoverflaten ble nok litt skuffet der.
maten var hinsides all forventning. vi hadde planer om å benytte oss av mer enn bare buffetrestauranten (der finnes flere restauranter inne på hotellområdet), men det var så fantastisk god mat på buffeen, slik at vi spiste der til hvert måltid likevel. det var ulike temaer fra kveld til kveld, sjømataften, grillaften, spansk aften, egyptisk aften osv. og skulle man ikke like f.eks sjømat så var det likevel MYE annet å velge i. det bugnet av ulike retter, enten man er veldig glad i kjøtt, fisk, vegetar, brødmat, pasta, poteter (i alle varianter), supper og ikke minst desserten var en fryd for ganen. alle mulige slags kaker, mousser, puddinger, is, pannekaker, sjokolade +++. kort oppsummert; dette var ikke et sted å bedrive slanking. dvs det kunne man også med tanke på alt det fristende de hadde å tilby av grønt og grønnsaker/grønnsaksretter.
frokosten var minst like god og variert.
det var lagt opp en joggeløype på 3 km inne på hotellområdet, genialt for den som ønsker å trimme litt., eller bare for å gå en tur.
og selv om det var et stort område, så var det likevel korte avstander til stranda, bassenget, lunsjbarer, restauranter og underholdningen på kveldstid.
det var vakkert beplantet på hotellet, og atmosfæren var svært god.
vi reiste uten barn, men det så også meget barnevennlig ut der.
her slapp man dette berømte all.inclusive båndet rundt håndleddet, det syns den kvinnelige halvdel var en fordel, da det ikke er veldig gunstig ved soling :)
vi betale ca 200 kr for en uke med nettilgang på rommet, og syns det var en akseptabel pris.
vi hadde litt dårlig kjøling på kjøleskapet, men da vi ringte etter hjelp kom de med en gang og fikset det.
det var virkelig ikke noe å utsette på noe, så det anbefales på det varmeste.
det så også ut til at sikkerheten var på plass, med vakter ved porten.
el gouna som by var et svært rolig sted, ikke noe mas fra selgere eller andre. man kunne tusle rundt i fred, dette er også noe som er kjennetegnet til el gouna. turistene skal få gå i fred, og gå rundt og kikke uten mas. det var en ny, men akk så god opplevelse i Egypt. inn til sentrum tar det ca 5 minutter med tuk-tuk, det kostet 10 kr -fastpris. byen hadde noen få butikker, noen restauranter og en flott marina med en båthavn som hadde de flotteste yachtene vi noen gang har sett. så for den båtinteresserte må det være veldig moro å gå rundt og kikke der nede.
god tur til den som velger dette hotellet, håper dere blir like fornøyde som vi var!

• Opphold: april 2012, reiste som et par
Takk, anesus
Anmeldt 12. mai 2012

Stort kompleks som har mange tilbud! Flere restauranter, flere bassengområder med tilhørende lekeplass, hav og Strand i tilknytning til bassengområder, og deilig møvenpick is inkludert i all inclusive.
Topp sted å tilbringe en uke eller to ;)

• Opphold: mai 2012, reiste med familie
1  Takk, Helene N
Anmeldt 10. april 2012

Vi ankom hotellet på ettermiddagen og ble vel mottatt. Det viste seg imidlertid at det hadde skjedd en misforståelse i fht til hva vi hadde bestilt gjennom reiseselskapet hjemme i Norge. Hotellet ordnet dette på en særdeles flott måte ved at vi fikk en suite med en stor balkong, flott utsikt mot havet og morgensol. Leiligheten var stor og romslig. Vi fikk to ekstra senger levert til barna. En stor takk til hotellets ansatte som løste dette på en utrolig proffesjonell måte.
Strendene var kjempefine, og solsengene var skjermet mot innsyn. Det var god plass rundt bassengene som var plassert på helt forskjellige steder på området.

Maten var veldig god og det var 3 forskjellige resturanter.
Det var mange forskjellige ting man kunne gjøre: ri på kamel, gå tur, kite, dykke, snorkle eller bare kose seg ved en av de oppvarmede bassengene ved hotellet.

Egypterne var veldig hygglige. Alltid i godt humør! Anbefaler alle å bli med på språkkurset som en av hotellets aktivitetsleder holdt hver dag (ca 45 min). Ble kjent med andre og det var gøy! Hyggelig og kunne si noen strofer på arabisk, noe som også ble satt stor pris på.
Om kvelden var det show for både barn og voksne.
I byen El Gouna er det butikker og restauranter og en fin båthavn!

Dette hotellet er absolutt et sted vi kan reise tilbake til. Gjerne i kombinasjon med andre utflukter!

• Opphold: mars 2012, reiste med familie
Takk, Gro V
Anmeldt 10. april 2012

Vi hadde valgt å reise gjennom Apollo og bestil deluxe-rom og All inclusive.
Store flotte rom med en fantastisk deilig og stor seng. Flott og romslig bad.
PÅ hotellområdet er det 4 restauranter (1. Buffetrestaranten som er hotellets hjerte hvor man også spiser frokost) 2. En italiensk restaurant. 3 En Thairestaurant og 4. En fiskerestarant hvor vi med all innclusive også må betale ett mellomlegg (alt over 60 egyptiske pund per person, men drikke er innkludert) for å spise.
All inclusive dekker det meste på alle steder men ikke årgangsviner på flaske. Man får vin på karaffel og øl, brus, vann. Noen typer mat er også et lite tillegg på, feks 20 pund på thairestauranten for and. Frokosten er fantastisk og variert.
Som andre har sagt er det god plass. Minst 10 meter mellom sengene på stranda som er anlagt rundt i alle kanaler og ikke bare ut mot havet. Vi opplevde aldri trengsel i påsken. Det samme gjelder solsenger ved de 3 bassengene. Men her det litt mer tetthet og det er her barnefamiliene ligger. Vi bodde på cluster 7 og området her La lagon. Her er det oppvarmet basseng. Vi oppleve alt fra 25-31 grader i luften og rundt 24-25 i havet. Rett utenfor stranden er det en stor flåte og rundt den er det koraller og fisk å se hvis du tar med maske og snorkel, kan også kjøpes på hotellet.
Hotellet er stort men er bygd smart i 2-4 etasjes bygninger som er forbundet med stier og broer.
Hotellet er sikkert 2 km fra nord til syd. Men det oppfattes som hyggelig å gå og rusle i hagen som er frodig og hvor man nesten ikke opplever folk for vi er alle så spredt. Jeg ville nok ikke tatt med svigermor med dårlige ben på dette hotellet. Man kan låne sykkel og sykle til byen , eller ta en tuktuk til kun 5 pund per persom til El Gouna.
Hotellet og byen El Gouna er jo et lukussted. Man opplever ikke noe genuint Egypisk. Man er i "syden". Byen er ren og pen og oppbygd for rikfolk. Marinaen er nesten provoserende med sine luksusbåter.

Noe negativt?
Egentlig ikke men de har laget et system hvor man må kvittere og får regning selv om man er All Inclusiv (ingen armbånd som viser det). Men prisene blir nullet i hotellregningen. Litt tungvint. Det andre er det jeg har nevnt , det er egentlig ikke All inclusive hvis du velger utenfor standardmenyen. Men har du barn som spiset is så er også det innkludert. Buffetrestauranten oppleves som bråkete og stressende og bruk heller de andre 3. Det siste er et detalj. De vil gjerne at man bruker lange bukser på kvelden men det kan være litt stivbent på et badehotell i 25 grader på kvelden. Men de nekter deg ikke mat i shorts og sandaler. Litt dyrt med All Inclusive , tro vi hadde spart på å betale alt selv.Tror, men så drikker ikke vi litervis med øl og drinker ved bassenget. MEn noen ble det jo *s*

Romtips: De sier alle Deluxe-rom har sjøutsikt, men det er litt fake siden det er kanaler rundt hotellet og de regner det som sjøutsikt. Er du opptatt av det så be om utsikt mot havet. Nordøstlig
  • Opphold: april 2012, reiste som et par
Takk, Svein-Tore A
Anmeldt 14. mars 2012

Rommet og badet var store, med fine fasiliteter. Flott hav utsikt fra dobbeltseng/veranda. Stort fint hotellanlegg med mange bassenger og solsenger. Unødvendig - men meget vanlig har vi sett - å ta av senger/parasoll tidlig på morgenen, da det alltid var en plass ledig. Minuset var, for oss som er eldre, at vi bodde langt unna resepsjon/spisesal, og heisen var i stykker, og vi bodde i 4. etasje ( bygning 7). Iflg ansatte vi snakket med hadde heisen stått lenge, og kom nok ikke til å bli reparert. For et hotell av denne standard er dette et stort minus. For oss som hadde halvpensjon var det greit å kunne spise på á la carte restaurantene i blant, mot et mellomlegg, men maten der kunne med fordel ha vært av bedre kvalitet. Hyggelig betjening på hele området. Dessverre få steder å oppholde seg på kveldstid. Butikkene, rundt hovedrestauranten, kunne også med hell ha fornyet sitt vareutvalg. Det så ut som om varene hadde stått der i årevis, fulle av støv. Mette & Per, Skien, Norway.

• Opphold: mars 2012, reiste med venner
Takk, METTE J