Anmeldt 2. mai 2012

Enkelt hotell, med kjempeflott personale- overallt. Ble tatt svært godt vare på under hele oppholdet. Bassengområdet var veldig bra, stille og rolig, med det du har behov for innen rekkevidde. Frokosten var den kjedeligste vi har opplevd, tydelig tilpasset egyptiske og tyske turister, som jo var det store flertallet. Vi valgte å ikke spise hverken lunsj eller middag på hotellet, da det i umiddelbar avstand finnes en hel rekke utmerkede restauranter. Bare styr unna La Luna, hvis dere da ikke ønsker reisemage, og en elendig behandling av betjeningen...Skal visst være autentisk italiensk. Hurra! Hotellområdet, og hele La Gouna, var herlig velstellt og fritt for søppel, noe som ikke Egypt er viden kjent for. Ingen tiggere, aggressive selgere, upålitelige taxisjåfører osv. De som ønsker det i ferien, må reise et annet sted :-)

Romtips: De svaleste rommene er på grunnplanet, da AC støyer så mye, at da får du ikke sove.
Dato for oppholdet: april 2012
Takk, TrondNo
Anmeldt 18. februar 2012

Hotellet har ikke standard 3+. Jeg reiser mye og stedet burde ha standard 2+ - kanskje nå 3 med noen forbedringer. Meget enkel forfatning på det meste, litt skittent og f.eks lite blomster ute. All-inclusive innebærer buffet med grei "veikro-mat" men forvent ikke egyptisk mat (dessverre!). Dog hyggelig personell som prøver å gjøre alt for at du skal ha det bra. At Apollo oppgir at det er 0 m til strand er mildt sagt en overdrivelse. Hotellet er ved en laget lagune med mer lignende brakkvann. Ingen følelse av å bo nær Rødehavet! Dit går det imidlertid gratis shuttle-buss og du er ved havet på 10 minutter. El Gouna er likevel en koselig liten småby med stenlagte gater og torg. Arena Inn ligger bra til slik at du kan gå til dette lille sentrumet, med bro, vann og hyggelige restauranter og butikker på 2-10 min.

Dato for oppholdet: februar 2012
  • Reisetype: Reiste alene
1  Takk, Gitta88
Anmeldt 6. februar 2012

Reiste med min tante og hadde en super ferie på Arena Inn. Hotellet er enkelt, litt slitt, men det spiller ingen rolle når alt annet er så bra! Personalet bidro stort til en svært hyggelig ferie. Du følte deg inkludert og tatt vare på. Kan anbefale Båttur med Dolphin house og ørken safari på 4-hjuling. Kjempe moro! Disse blir solgt rett fra hotellet. Fint også med Spa, som vi startet turen vår med. El Gouna er nok ikke som mange andre steder, hvor selgere kan være svært innpåslitne. I El Gouna får du stort sett være i fred om du ønsker det. Rolig sted, som passer fint for familie, par og venner som ikke er ute etter kun festing.
Litt kaldt i Januar om kveldene, men vi var svært heldige med været ellers! Langt bedre enn Norge, i allefall. :)

Dato for oppholdet: januar 2012
Takk, Linda E
Anmeldt 12. januar 2012

Vi var sammen med våres to barn (19 og 13 år). Det var en av de beste ferien vi har hatt inntil nå. Det har vi alle fire vært enige om. Vi har vart der i 7 dager, og hadde nok tid til å slappe av og å dra på forskjellige utflukter. Turen til Kairo ble avlyst, men vi er bestemt oss for å dra til El Gouna en gang til når situasjonen i Kairo roer seg ned. Romene, mat, personale, været, restauranter, butikker, folk i El Gouna - alt var perfekt. Julebord som ble arangert på hotellet har vi ikke sett maken til her i Norge.
Vi var veldig, veldig fornøyde. Anbefaler på det varmeste.

Dato for oppholdet: desember 2011
Takk, Erna L
Anmeldt 11. januar 2012

Hotellet har perfekt beliggenhet om du vil bo sentralt/ut og spise på kveldene, det er kort vei å gå til "sentrum". Maten i sentrum er billig og god.

Hotellet har fint basseng, og gratis buss til privat strand. Det er bar både ved bassenget og stranden. Maten på hotellet er helt ok. Hotellet har egen spaavdeling, og arrangerer mange aktiviteter ved bassenget. De ordner også med utflukter (snorkling, ørkentur etc.).

Rommene var enkle, til dels slitte og små, men inneholder det du trenger for å bo der en uke. Viss du er ute etter en soveplass til en rimelig pris, anbefaler jeg dette. Vil du ha mer luksus bør du velge noe annet. Personalet er hyggelige, og renholdet bra, men de kan komme sent på dagen, når du gjerne er tilbake fra bassenget. Vi hadde rom mot veien, det gjorde at vi hadde sol på balkongen en time lenger enn bassengområdet. Vi hørte ikke noe trafikk fra veien, Airconditionen bråkte mye mer.

Ta med varme klær viss du reiser om vinteren, det er gjerne ikke mer enn 10-15 grader om kvelden.

Dato for oppholdet: januar 2012
Takk, Tropiskstorm