Expedia.comUSD 97
Renaissance HotelsUSD 97
TripadvisorUSD 97
Anmeldt 5. september 2018

Har vært i Egypt 13 ganger nå 10 av dem i Sharm el Sheikh og bodd på forskjellige steder
Da må jeg si at dette var over all forventning , hadde frokost inkludert og bodde der en måned .
Kom ned med Amisol for 14 dagers kampanje (veldig rimelig da ) ble så fornøyde at vi forlenga med 14. dager ekstra .Betjeninga var utrolig hjelpsomme :Stedet har også egen brygge hvor man kan hoppe fra , eventuelt gå ned trappa , det er egen badevakt der også for oppsyn , til gjestens beste .
God mat er det også der .

Dato for oppholdet: oktober 2017
Takk, Erik I
RenSharm T, Renaissance Sharm El Sheikh Team på Renaissance Sharm El Sheikh Golden View Beach Resort, svarte på denne anmeldelsenBesvart 9. september 2018

Dear Mr. Erik
Greetings from Renaissance Sharm El Sheikh Golden View Beach Resort.

It was our pleasure to host you at Renaissance Sharm El Sheikh and we are so pleased to know that you had an amazing time with us.

Our aim is to always offer a genuine care and comfort for all of our guests, so we are happy to know that we were succeeded in delivering such care for you during your stay with us.
On behalf of entire Renaissance Sharm El Sheikh team we would like to thank you for your kind recognition, such positive feedback are very rewarding to our team, and we will happily share your kind words with members you mentioned in your nice review.

We are very much looking forward to see you again at our resort for another great stay.

Anmeldt 2. august 2018 via mobile enheter

Resorten ligger fantastisk plassert i lett skrånende terreng med panoramautsikt mot Rødehavet på tre sider. Det betyr at det er sjøutsikt fra mange av rommene i 2.etasje og fantastiske solforhold på hele området.

Området er helt skjermet og inngjerdet med grundig adgangskontroll. All bagasje blir sjekket og gjester må gjennom metalldetektor ved ankomst. Det er vakter rundt hele eiendommen og man føler seg sikrere enn strengt nødvendig.

Det er mange trapper fra sjøen til restaurantbygget (150 trinn) men det går clubcars (golfbiler) opp og ned i forbindelse med måltider og ved inn- og utsjekk. Litt trim skader heller ikke.

Rommene er romslige, har fantastisk klimaanlegg som står på hele dagen, og renholdet er godt. Alle rom har balkonger eller terrasser. Store familier kan booke suite med tilknyttet rom. Da kan 4-6 personer bo sammen og dele på to bad. Vi anbefaler å være nært Calamari-bassenget og sjøen.

Det er fire bassengområder og hotellet har også en egen strand. Fra piren er det stupe- og snorklemuligheter. Hovedbassenget er oppvarmet. Dette er det største av dem og her er det aktiviteter og "støy" hele dagen. Bassenget ved Calamari er det roligste og ligger nærmest piren. (Baren her er også inkludert i all inclusive selv om det ikke står noe sted.) Til høyre på stranden er det også veldig rolig.

Det er gratis badehåndklær hver dag og man kan også låne skilt med "Don’t disturb" til å henge på parasollen. Vi opplevde knapt noen selgere og fant ikke dette nødvendig.

Det er dusjer ved alle bassengene og også ved stranden.

Det er veldig god plass ved sjøen og stort sett også ved bassengene om man ikke sover til lunch. Det er lite kluss med reservering av senger på morgenen.

Barene stenger ved solnedgang bortsett fra Zinzina ved hovedbassenget. Her er det underholdning fra 2130 hver kveld. Rommene i dette området har derfor noe mer støy enn de som er nærmere sjøen.

Vi reiste med all inclusive. Det inkluderte alle måltider, all drikke, is til barna og snacks mellom måltidene.

Maten i buffetrestauranten er variert og det er forskjellige varmretter til alle måltider hver dag. Utvalget av salater, brød og desserter er også godt til alle måltider.

Hovedrestauranten ligger ved resepsjonen. Når denne er full åpnes en ekstra restaurant i etasjen under. Utvalget her er nok noe mindre. Uansett må man være forberedt på at maten ikke er helt som i Norge eller det man typisk finner ved europeiske eller vestlige resorter. Spennende for den eventyrlystne. Ikke optimalt for alle barnefamilier. Sånn er det.

Snacks serveres ved Zinzina bar ved hovedbassenget og Aqua bar. Den ene dagen vi sjekket var det kylling, en annen dag hamburgere. Her er det også gratis is fra 12-16 hver dag.

Sjømatrestauranten Calamari (ved nederste basseng) og den Italienske restauranten Casa Mia (i hovedbygget) er ikke inkludert i all inclusive, men det gis rabatt på 80 EGP pr voksen for mat.

Vi prøvde ikke Calamari men spiste en middag ved Casa Mia. Det var helt greit som en avveksling.

Den beste maten vi fikk servert kom faktisk fra barmenyen. Dette var fantastisk gode, billige retter med rause porsjoner og høy kvalitet. Her har buffetrestauranten mye å lære.

Hotellet opererer med dresskode for middagene. Langbukser er obligatorisk for menn. Dette ble heldigvis ikke håndhevet i den perioden vi var der. Shorts og skjorte er veldig vanlig. Langbukser var det knapt noen som brukte. Det gjelder også Calamari og Casa Mia. Når klientellet er sol- og badeturister er lettelse i antrekket på sin plass.

Frokost 0630-1030
Lunch 13-15:30
Middag 18:30-22:00
Snacks 11:30-13:00 og 15:30-17:30.

Betjeningen er hyggelig, oppmerksom og tilstedeværende over hele resorten.
Mahmoud i hovedrestauranten er en av de proffeste servitørene vi har opplevd på ferie noen gang. Takk for fantastisk service! Omar i strandbaren er også helt super og er med på å gjøre stranden til et bedre valg enn bassengområdene.

Renholdet av rommet var bra hver dag.
Vi meldte noen småfeil med aircondition på rommet som ble rettet på minutter. Imponerende!

Roomservice er tilgjengelig hele døgnet. Vi testet det til en frokost. Da tok levering over 90 minutter fra bestilling. Det var sikkert et unntak.

Badevaktene gjør en fantastisk jobb for å sikre at alle under 12 år har på armringer under bading. Også de som kan svømme må det, og det fører til en og annen diskusjon med gjester. Det hadde vært fint om badevaktene var like nøye med å minne gjestene om å dusje før bading, slik bassengreglene sier. Det er det knapt noen som gjør og når det er 42 grader i skyggen og en del av gjestene bader med heldekkende badedrakt ville det i det minste føles mer hygienisk. Det hjelper heller ikke at en svett badevakt tar seg en rask dukkert i bassenget før han dusjer og kler på seg igjen. Det skal sies at det tas jevnlige prøver av badevannet og at episoden med badevakten var en sen ettermiddag, like før bassenget stengte for dagen.

WiFi er gratis i fellesområdene og hastigheten er generelt god. På rommene betaler man et tillegg på 2 USD pr dag for tilkobling og 3 USD for raskere tilkobling. Klok av tidligere skade valgte vi raskeste alternativ og målte 11 ms ping og 120/120 Mbps. Det er mer enn raskt nok for alle : )

I hovedbygget er det flere små butikker som selger souvernirer, klær og diverse. En liten kiosk tilbyr også drikke, godterier og snorkleutstyr. Her er ingen varer priset, det er dyrt og barn som handler alene betaler mer enn voksne. Ut hovedinngangen ved gaten og 200 meter til høyre er det et mye billigere og hyggeligere supermarked med langt større utvalg.

Et døgnåpent treningssenter i hovedbygget tilbyr gratis bruk av apparater og vekter.

Det er minibank og vekslingsautomat ved butikkene. Her kan EURO og USD veksles til EGP men ikke motsatt. Greit å tenke på.

Hotellet har et eget SPA med mulighet for massasje, frisør, barberer med mer. Vi testet THAI-massasje og dette var fantastisk. 1200 EGP for en time er verdt pengene. Da kan man samtidig benytte seg av SPA-avdelingen med dampbad, badstue og varmt/kaldt basseng. Strålende!

Nede ved stranden er det et dykkesenter. Her kan man både leie utstyr og ta dykkerlappen. Hotellet ligger også sentralt i forhold til utflukter med båt for å dykke, snorkle, se delfiner osv. Det er stor forskjell på kvaliteten til de forskjellige tilbyderne.

Hotellet har gjester fra hele verden. Skandinaver utgjør en liten andel, det samme gjør småbarnsfamilier.

Sammenlignet med resorter andre steder er nok fem stjerner i overkant, men mye er bra. Vennligheten fra personalet trekker opp. Området bærer litt preg av alderen og rom og deler av uteområdene trenger litt oppdatering. Pirk, men fem stjerner lover mye.

Det er mange tilbydere av utflukter i området. Hvert enkelt reiseselskap har sine egne opplegg i tillegg til de lokale. Vi reiste med Amisol og deltok også på en av deres snokleturer til Gordon-revet ved Tiran-øyene. Dette var fantastisk!

Taxi til Naama bay koster ca 80 EGP en vei. Old marked 50 EGP. Pris avtales før man setter seg i bilen. Hit tar man turen på kveldstid. På dagtid er butikkene stengt.

Dato for oppholdet: juli 2018
5  Takk, Turfamilien
RenSharm T, Renaissance Sharm El Sheikh Team på Renaissance Sharm El Sheikh Golden View Beach Resort, svarte på denne anmeldelsenBesvart 5. august 2018

Dear Ms. Turfamilien
Have a nice day

It was a great pleasure to have you here with us at Renaissance Sharm El Sheikh Golden View Beach Resort and we are delighted to know that you enjoyed our service and facilities.

Thank you for taking the time to express your feedback about your stay with us. We do appreciate hearing from our guest, as their comments are vital for us to continue improving our service.

Anmeldt 23. juli 2018

God service både av vaskedamer, servitører og resepsjon. God mat og drikke ved pool baren, og baren oppe ved resepsjonen. Det var også mulig å ringe til restaurant å bestille mat til hotellrommet som ble levert på døra. Veldig god service! Alt maten var ikke like god men helt ok.

Dato for oppholdet: august 2017
Takk, rebbnes

Dear Valued Guest,

Anmeldt 12. mai 2018

Utrolig stort og flott hotellområde med alt en kan tenke seg. Egen strand med strandbar inkludert i prisen. To bassengområder med 4 bassenger, også her full service, flotte parker med fossfall, blomster og fugler. Store rom, noe slitt, men utrolig god aircon. Flott imøtekommende betjening. God mat. Fantastiske snorkle-muligheter. Allslags fasiliteter. Kommer gjerne igjen!

Dato for oppholdet: mai 2018
Takk, ILP73
RenSharm T, Renaissance Sharm El Sheikh Team på Renaissance Sharm El Sheikh Golden View Beach Resort, svarte på denne anmeldelsenBesvart 6. juni 2018

Dear Valued Guest,

Anmeldt 20. mars 2018 via mobile enheter

Man er jo alltid litt skeptisk til all inc. Og må bare innrømme at jeg er litt "vanskelig" når det kommer til hotellrom og hygiene. Og buffeer. Men må bare innrømme, her kan jeg ikke klage på noe. Servicen veldig godt, maten er god, alt er rent og ryddig. Hvis jeg skulle klage på noe, så er det at de ikke har fått kastet ut noen veldig irriterende "gjester" Myggen. Anbefales på det sterkeste.

Dato for oppholdet: februar 2018
Takk, kjerstik962
RenSharm T, Renaissance Sharm El Sheikh Team på Renaissance Sharm El Sheikh Golden View Beach Resort, svarte på denne anmeldelsenBesvart 25. mars 2018

Dear Kjersti ,