StayForLong
Travelocity
Anmeldt 30. oktober 2018 via mobile enheter

Var her fra 13.10 til og med 27.10 . 2018

Så var vi her igjen ca 4 år siden sist på sharm reef hotellet.
Ved ankomst ønsket vi å få et rom som .lå i  andre etasje. Resepsjonist ordnet dette og med basseng utsikt.
Kjempe service, en bellboy fraktet koffertene til rommet.
Rommet var nok ikke klargjort for 2 personer med håndklær men kunne vel ikke forvente at alt var orden denne kvelden.
Hotellet er veldig pent , ute områdene fint beplantet med hekker som blomstrer. Fint Basseng område.  Litt utdatterte  solsenger men fungerer greit,  gode madrasser å ligge på. Bar område med rotting stoler vonde å sitte på dessverre.

Dagen etter ble rommet rengjort men fortsatt lite håndklær og ikke på fylt toalett papir . Vi sa ingenting om dette og forventer at det ordnet seg noe det ble noen dager mens andre ikke. En dag gikk jeg i resepsjonen å sa i fra,  da kom sjefen for rommene med det som manglet og sa at han skulle se etter neste dag at alt var i orden. Her ble det orden etter at vi sa i fra . Flott service med håndklær satt opp med blomster hver dag på sengen . Håper de holder denne standarden for alle sine gjester .
Toalett er en sak for seg selv,  når du drar ned forventes det at papir og annet forsvinner ned i kloakken men her må du hjelpe det ned med dobørste

Det er blitt siden sist et animasjon team som skal aktivere gjestene.  Det er et forferdelig mas fra disse. Det værste er alltid den høye musikken de spiller,  virker ikke som de får nok volum på høyttalerne.  Vi klaget på dette men var nok vankelig å skru ned lyden. Flere andre gjester gjorde det samme . I korte perioder kun det være litt bedre. En dag ble til at jeg slo av hele anlegget.  Vi reiser hit for sol og varme. De fleste vil slappe av bade og lese en bok.

Restauranten :
Personalet her er veldig flinke og hjelpsomme. Vil fremheve  Spesielt Moustafa som alltid er blid  , han serverer drikke å snakker med oss og vet ikke hva godt han kan gjøre . Hver dag er en fryd å møte Moustafa.
Frokost:
 Her er bra utvalg og meget godt.
Lunch  :
Bra utvalg men alt for kjedelig mat med ingen smak, tror ikke kokkene her vet hva litt krydder er. De burde tatt seg en tur ut i  det europeiske kjøkken og lære om tilberedning og smakstilsetning.
Middag :
Samme som lunsjen, noe grilling av kylling , fisk, kjøtt. Alt uten noe som helst krydder. Blir for smakløst finnes kun salt og pepper.

Hotellet har egen taxi service. Her kan du bestille drosje som kjører deg dit du vil sjåføren kan også vente på deg om du vil det. Vi betalte bare ca 200 kr for å ha sjåfør i  2 timer.  Drosjen var nokså ny å fin bil, hyggelig sjåfør. Anbefales
Basseng og bar området kjempe fint. God service i baren.
Det var plagsomt med Moskito mygg, kona fikk sikkert 400 eller flere stikk . Mange ble plaget av dette.

Konklusjon :
Personalet veldig service innstilt.
Mat veldig dårlig. Fikk diare hele siste uken.
Moskito mygg

Dato for oppholdet: oktober 2018
Takk, 699franks
Anmeldt 14. oktober 2018 via mobile enheter

Hadde en hyggelig ferie på dette all- inclusive hotellet. Grei value for money. Maten var god. Grei variasjon i menyen. Og litt å velge i gjennom hele døgnet. Når det ikke var frokost, lunsj eller middag var det kort i mellom snack ved svømmebassenget. Drikkevarer i baren var lokale varianter, men det også helt Ok. Hyggelige servitører både i restaurant og bar. Litt mye mygg ved baren om kvelden. Svømmebassenget var kjempefint og godt renholdt. Hele hotellet bar preg av å være gammelt, men siden det var rent og pent gjorde ikke det noe. Hagen var fint holdt. Det som trakk hele opplevelsen ned var et relativt slitsomt «animation team» som maste med gjestene. De var ikke veldig gode på barneaktiviteter, og lekte med gjestene på en litt bøllete måte. Fikk inntrykk av at intensjonen var god, men at det hadde funket best om det var tenåringer som var målgruppa. Mye og høy musikk hele dagen rundt svømmebassenget. Det var feks heller ikke mulig å låne dartpiler utenom den halvtimen som var satt av til organisert dart. Enkle ting å endre på for å gi gjestene litt mer muligheter.
«Stranda» lå ikke inntil hotellet, men kunne ta shuttlebuss dit (5min). Dette var et litt shabby sted med en badebrygge. NB ikke særlig egnet for barn som ikke er svømmedyktige.
En dag dro vi på VIP båttur for å snorkle. Det var helt fantastisk å oppleve fargerike fisker og korallrev. Anbefales.
Alt i alt en fin ferie med stabil sol. NB! Husk god solkrem.

Dato for oppholdet: oktober 2018
Takk, gror2016
Anmeldt 5. oktober 2018 via mobile enheter

Dette hotelet er supert for familier eller andre som trenger en rolig ferie. For barn er det ypperlig siden animation team står på døgnet rundt med aktiviteter for barna. Hotelet er veldig hyggelig og rent.Det et stort basseng med bar i midten. Restauranten er bra med mye alternativer for mat.

Dato for oppholdet: juni 2018
1  Takk, Anna C
Anmeldt 2. oktober 2018 via mobile enheter

1 gang i Egypt og helt frelst! Sharm reef resort er hjemmekoselig og passe stort. Leilighetene var romslige og sengene gode. Kjøleskap på rommene og vannflasker hver dag. Daglig renhold og fantasifulle håndkle kreasjoner på sengen. Bassengområde fantastisk flott. Det som gjorde steder så spesielt var personalet! Alle var så imøtekommende og hyggelige.Spa avdelingen er de jeg vil rose mest, så profesjonell og respektfull service. En stor takk til dem! Hit skal jeg tilbake ved 1.anledning.

Dato for oppholdet: juli 2018
Takk, KariRaymond
Anmeldt 2. oktober 2018 via mobile enheter

Pluss

Fint hotell. Mange planter og god service. God mat. Mange ulike kaker. Store rom.

Minus:
Dårlig Internett. Ingen egen strand. Noen ble matforgiftet. Andre klagde på slitsomme selgere. Lite grovt brød. Savnet sunne desserter.

Dato for oppholdet: juli 2018
Reisetype: Reiste alene