Fantastisk opplevelse langs Dutch canal.

Anmeldt 5. desember 2017
Elisabeth_Helge
Bergen, Norge
Flott tur!

Anmeldt 8. oktober 2017
bjoernb62
Lillesand, Norge

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Negombo
Negombo City Tour
4 anmeldelser
Anmeldt 5. desember 2017 via mobile enheter

Vi gjorde avtale med Sarath dagen før turen, og kl. 8 hentet han oss på hotellet. Vi var bare to passasjerer og fikk førsteklasses guiding gjennom de fire timene turen pågikk.
Dutch canal er rimelig forurenset, men likevel var det mye fint å se. Både av dyreliv, flora og de smilende menneskene som bor langs kanalen. Etter havna i Negombo satte Sarath båten i full speed og vi var raskt inne i mangroveskogen. For en opplevelse: vi møtte (og fikk mate) apene, vi så ørn, varaner og ikke minst: en stor krokodille. Med Saraths omfattende kunnskap om dyre- og planteriket ble dette en opplevelse helt utenom det vanlige.

Dato for opplevelse: desember 2017
1  Takk, Elisabeth_Helge
Anmeldt 8. oktober 2017

En fin tur langs kanalen og til mangrovene. Vi fikk et godt innblikk i hvordan folk levde langs kanalen og hvilket dyreliv det er der (bl.a. varaner og mange fugler). I mangroveskogen fikk vi sett aper og faktisk en liten baby-krokodille.
Flott opplevelse med gode guider.
Turen kan anbefales.

Dato for opplevelse: oktober 2017
Takk, bjoernb62
Anmeldt 11. juni 2017 via mobile enheter

Flott båttur med godt innblikk i livet langs kanalen. Fikk se masse flotte fugler og Sarath og båtføreren hadde en unik evne til å oppdage både kameleon og varaner i busker og trestammer. Veldig kjekk tur som alle bør få med seg!

Dato for opplevelse: juni 2017
Takk, MaritaO52
Anmeldt 4. april 2017

Vi hadde to turer med guiden Mr Sarath. Turene langs kanalen og mangrovene var fantastiske. Sarath og assistenten viste oss livet langs kanalen. Vi kom tett på menneskene og de hilste vennlig. Mr Sarath fortalte kunnskapsrikt om fugle og dyrelivet både langs kanalen og i mangrovene. Vi fikk omvisning på en kokosnøtt plantasje og fikk selvfølgelig smake både nøtten den lokale vinen, Arrak, som er lagd av blomsten på kokospalmen. Vi hadde god tid til å fotografere, så snart han registrerte en interresse for noe senket han farten og gikk nermere. Båten er enkel, men perfekt for slike turer. Mr Sarath er en utrolig hyggelig mann. Kunnskapsrik, vennlig og generøs. Anbefales varmt å dra på tur med ham.
Messages to Mr Sarath: Thank you for the tea boxes for christmas you sendt whith another Norwegian couples. Soon we will be back.

Dato for opplevelse: september 2016
Takk, Inger Line B
Anmeldt 1. februar 2017 via mobile enheter

Vi hadde en utrolig fin 4-timerstur i dag med Saraths Boat tours på kanalen, lagunen og jungelen. Vi besøkte også King's Island. Hashen guidet og informerte så godt, og Jud styrte båten trygt og rolig. De gjorde alt for at vi skulle trives og tok seg god tid til å fortelle hva vi så underveis, og var opptatt av å legge tilrette for å ta bilder. Turen varte faktisk mye lenger en planlagt, noe vi satte stor pris på. Vi fikk se masse flotte fugler, krokodille, slange, masse aper og varaner. Ikke minst kommer du tett på lokalbefolkningen. Turen anbefales virkelig for alle.

Dato for opplevelse: februar 2017
Takk, Karima67