8 personer ser på dette hotellet
Vio.com
Anmeldt 28. juli 2017 via mobile enheter

Helt greit hotell. Fint for barnefamilier.
Fin strand og noen få "butikker" rett utenfor hotellet ved stranda.
Hovedsakelig nordmenn, dansker og svenske barnefamilier.
Litt langt fra "byen".
Standa er like ved og fantastisk fin.

Dato for oppholdet: august 2016
2  Takk, Siljemenger
Denne anmeldelsen ble oversatt fra Engelsk. Vis original
Anmeldt 26. juli 2016

Vi besøkte dette feriestedet i vinterferien i 14 dager og bodde i en bungalow med svømmebasseng. Dette var virkelig noe barna likte, de kunne ta en dukkert når de måtte ønske.

Etter noen få dager hadde vi en lekkasje fra vår air condition, og personalet var ikke i stand til å reparer det, slik at vi fikk en ny bungalow med utsikt mot havet, middag på stranden og en ekskursjon vi selv kunne velge. Alt var gratis.

6  Takk, Solvor S
Denne anmeldelsen er den subjektive meningen til et Tripadvisor-medlem og kommer ikke fra Tripadvisor LLC. Tripadvisor sjekker anmeldelser.Opprinnelig sendt inn på Engelsk på www.tripadvisor.com. Vis original
Yalyong O, General Manager på TUI BLUE Mai Khao Lak, svarte på denne anmeldelsenBesvart 27. juli 2016

Dear Khun Solvor S

We are glad to hear that you enjoyed your stay with us from start to finish and thank you very much for your nice review.

Our dedicated team is very happy that you received heartfelt service. Indeed, we always endeavor to ensure that all our guests have great experiences throughout their stays with us.

We look forward to welcoming you back to our Mai Khaolak Resort & Spa.

Best regards,
Mr. Yalyong Ongsanam
Group General Manager

Anmeldt 8. januar 2015

Totalen med hotellet og området rundt ga oss det vi var på utkikk etter, men det var like mye området rundt eller det man tilbød utenfor hotellet som ga oss den perfekte ferie.

Hotellet: Flott hotell. Er ikke enig med de som skriver om et grått, trist, sjelløst hotell. Vil heller si det var perfekt plassert i et vakkert landskap med tanke på å ikke bryte for mye opp i landskapet. Rommene flotte og praktiske. Fire flasker vann gratis inn hver dag stort pluss. Kaffetrakter med god kaffe på rommet og kjøleskap (kunne gjerne vært litt kaldere). Senger bra etter at man fikk ekstra overmadrasser. Mange slet med AC-innstilling. 21 grader og dry fungerte perfekt for oss. Vendte oss fort til at den startet og stoppet og bråkte mer enn hjemme. Greit å ikke henge seg for mye opp i det første døgnet.

Service: Det oppsto språkproblemer da ikke alle pratet engelsk, men regelen var at de gjorde alt for at du skulle trives. Følte du senga var for hard, kom de med ekstra overmadrass og lignende. Vennligheten, hilsingen og ekteheten det som gjorde aller mest inntrykk på oss.

Maten: Frokost fantastisk og bra ellers på hotellet, men uten de fantastiske strandresturantene hadde det blitt kjedelig. Herlig mat i herlig miljø, servert av herlige mennesker for en svært billig penge var regelen på stranda. Som regel halvparten til en tredjedel av hotellets pris. Sunset resturant veldig dyr på hotellet, men koselig og bra mat. The Meal billig og veldig bra. Utebuffetene onsdag og lørdager helt klart en opplevelse. Buffet på Mangrove/ frokostsalen kjedelig.

Hvor handler man? Øl, vann og brus kjøper man mye billigere på stranda på resturantene eller massasjebodene. 50 bath for en 0,33 Chang. På hotellet 100 til 120 bath. Stort sett kaldere også på stranda. Seven Eleven ligger en kilometer fra hotellet med bra utvalg av det meste. Minibank også der. Et lite mareritt da det kun sto på thai Engelsk også i byen.

Bademuligheter: Flotte bassenger. Et oppe ved rommene og et nede ved strandresturanten. Men stranda tok kaka. Nærmere milevis enn kilometervis. Herlig sand, herlig vann og ryddig. Du får sikkert like bra strender andre steder, men ikke bedre. Mange solsenger, men du måtte være på plass før 09.00 for å få dem. Stort pluss for å ikke la folk holde av fra morgenen.

Strandresturanter: Mamas og Cat var mest besøkt. Vi likte Mamas godt, men favoritten var Boom Boom. Pizzaen på Be Friend også strålende og litt annerledes enn det de andre serverte. Strandresturantene var først på plass fra 15. desember og er der til og med april tror jeg.

For barna: Det meste, men ikke helt i klasse med det beste på de beste Blue Village i europa. Bamse-show var for eksempel relativt sjelden vare og underholdningen var av ymse kvalitet uten at det ble noe stort savn for oss. Klubber for alle barn. Stort pluss for skygge over barnebasseng og lekeplass. Dett er definitivt ikke et sted med partyfaktor og således et perfekt sted for barnefamilier, men jeg vil på ingen måte si det gjør det uegnet for andre reisende.

Utflukter: Du kan få oppleve det meste. Hotellet tilbyr mange pakker, men vi og mange andre bestilte vel så mye på stranda hvor det var mye billigere for stort det samme opplegget. Det kan være lurt å sjekke priser før man bestiller på hotellet. Elefantsafari kan oppleves et lite kvarter fra hotellet. Her er det mange muligheter til forskjellig pris.

Mygg: Du ser lite til dem, men de er der. Vær trygg. Vi fikk lite stikk første ti dager, men slakka litt på sprayinga og fikk betalt for det.

Spa eller thai-massaje som man kaller det: Fantastisk utført på stranda mellom resturantene bortover til en meget billig penge. Må prøves.

Sentrum: Ikke Bangkok eller Phuket, men vel verdt et besøk. Sikkert 60-70 spisesteder og mange butikker uten at de var så store 300 bath med tuk-tuk. Koselig med en slik en og føles trygt når man ber sjåføren kjøre rolig. Ellers imponert over kvaliteten på flere av taxiene. Nye og fine. Smile lå høyt på tripadvisor-lista da vi dro. Må forhåndsbestilles, fikk vi erfare. Var veldig stilig, så den skal testes neste gang. Walkers og Fisherman er plassene man kan få se Premier League om man spør om det. Walkers god pizza og hamburger.

Transport til hotellet: Vi kommer aldri til å dra med fellestransport (buss) igjen. Siden hotellet ligger sist på bringeruta og først på henteruta bruker du med utur som vi hadde to og en halv time ut til flyplassen. Taxi bruker neppe mer enn 1 time og et kvart med pen kjøring.

Kort oppsummert er dette en plass vi ikke vil nøle med å besøke igjen.

Romtips: Vi hadde swin up og det var verdt pengene for oss, men jeg vil ikke si det var nødvendig, da tillegget i pris er betydelig.
Dato for oppholdet: desember 2014
11  Takk, Kurt H
Yalyong O, General Manager på TUI BLUE Mai Khao Lak, svarte på denne anmeldelsenBesvart 9. januar 2015

Dear Khun Kurt H,

Thank you for choosing our resort for your value holiday and taking your time to extend your valued comment based on your experience which was make us really happy and adding more inspiration to continue delivering and maintaining our standard of service.

We hope to have the pleasure to welcome you back during your next visit again to Mai Khao Lak Beach Resort & Spa.

With warm regards,

Yalyong Ongsanam
General Manager

Anmeldt 25. februar 2014

Jeg får fortsatt ikke grepet på stedet. Det er flott, har mange fasiliteter, god plass, perfekt beliggenhet, og barneklubb. Denne komboen fungerte faktisk. Selv om hotellet var fullbooket var det aldri trangt om plassen. Den eneste gangen du merket at det var mye mennesker var til frokost. Likevel ikke noe problem med kø, eller å få bord. De hadde glutenfri loff og glutenfrie vafler til stor glede for mine barn.

Vi bodde i en bungalow, med god aircondition og privat atmosfære. 10-15 minutter med taxi inn til Khao Lak, passet oss perfekt. VI hadde all inclusive. Det lønte seg nok ikke for oss, da vi drikker lite øl, vin, drinker, og heller ikke spiste så mye. Barna drikker heller ikke brus, men liker du å tilbringe ferien med en øl konstant i hånda, og liker å kunne spise mye og når du vil, kjør på. Det er flere restauranter på stranden så mulighet for mat på andre steder er absolutt til stedet.

Resorten ligger i enden av sivlisasjonen, så borten for er det ingenting annet en en tom strand. Fantastisk.

Det enenste som virkelig trakk ned var kveldsunderholdningen. Da det var italiensk aften var det to lokale sangere som sang. Det høres bedre ut, når du tråkker på katten din for å si det sånn. Dette kunne de spart seg.Her har Startour /hotellet mer å hente på å bruke folk som faktisk KAN synge. Dette ble rett og slett pinelig, og irriterende. En annen ting var at treningsrommet var alt for varmt, kun en aircondition som fungerte, og dette ble for varmt for meg :-)

Vi kan helt klart reise tilbake, men personlig liker jeg steder med litt mindre barn og folk, selv om vi har barn selv. De er nå blitt så store at vi klarer oss fint uten resort fasiliteter. Når det er sagt, så trivdes de på den daglige FUN BREAK, med skandinaviske guider.

Romtips: Vi så ikke de andre rommene, men hadde vi hatt rom ville jeg hatt et med basseng adgang. Bungalow med eget basseng er heller ikke feil :-)
Dato for oppholdet: februar 2014
5  Takk, Henriette1981
Anmeldt 31. mars 2013

Vi har snart vært her en uke, det er fantastisk her på hotellet. Servicen er meget god, maten er god og man får inntil 6 flasker med gratis vann om dagen. Fint strandområde og bassengområde med bassengbar, Direkte utgang til basseng anbefales. Det er stille og rolige omgivelser, kanskje litt langt til marked men perfekt til de som ønsker seg en rolig ferie. Det går gratis buss til Khao Lak by 3 ganger pr dag med gratis retur 2 ganger pr dag.

Romtips: Direkte bassengutgang anbefales.
Dato for oppholdet: mars 2013
3  Takk, Ancamandal