Bord eyes wiew

Til toppen Kale bør være en av de tingene du gjør her. Har vært der flere ganger men kommer alltid... les mer

Anmeldt 7. februar 2020
Norwegians2014
Oslo, Norge
Magisk!

En tur med taubanen er fantastisk! Du glir lydløst oppover mot borgen og hører fuglene kvitre... les mer

Anmeldt 8. desember 2019
norskialanya
Alanya, Tyrkia
Les alle 1 051 anmeldelsene

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Alanya
Anmeldt 20. september 2019

Anbefaler alle å ta turen opp og evt. ned igjen med denne banen. Du får en fantastisk utsikt over hele Alanya. Det er laget trapper fra banens stopp og opp til borgen, med små utsiktsplasser hele veien opp. Kan få kjøpt diverse drikkevarer på vei oppover. Flott laget til. Ta turen med banen.

Dato for opplevelse: september 2019
1  Takk, Astrid B
Anmeldt 12. august 2019 via mobile enheter

Dette synes jeg og mine venner var en flott kveldssyssel der vi fikk med oss solnedgangen på vei opp og ned. Vi valgte å ta en rundtur, opp og rett ned igjen.

Dato for opplevelse: august 2019
Takk, siwhelener
Anmeldt 2. august 2019 via mobile enheter

En veldig fin tur. Vi tok taxi til toppen/andre enden av festningen. Det kostet 40 lira (70 kroner). Da startet vi med å gå en tur inne på den fineste delen av Borgen. Knallutsikt !!!

Så gikk vi nedover på fine tilrettelagte stier av planker. Dette gjør det lettere for familier med barnevogner. Nedoverbakke nesten hele veien. Tok en tur innom festningens moské. Avsluttet med gondolen ned til Alanya. Vi brukte ca 3 timer t/r hotellet.

Men husk: det er veldig varmt. (Mye varmere enn du tror), så ta med ekstra solkrem, hatt og masse vann.

Tar du t/r med taubanen har du også tilgang til en shuttlebuss inne på området. Det kan være praktisk om man er litt dårlig til beins eller har små barn.

Dette er vel den eneste reelle turistattraksjonen i Alanya. Anbefales :)

Dato for opplevelse: august 2019
2  Takk, Christianaamodt
Anmeldt 1. august 2019 via mobile enheter

Billigste gondolbane jeg har tatt. En ypperlig måte å komme seg opp til borgen på. Man kjøper tur/retur billett. Så man går ut på toppen og har mulighet til å gå helt opp og se seg rundt

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, 922Kim
Anmeldt 26. juli 2019 via mobile enheter

En fin måte å komme seg opp til borgen på! Nydelig utsikt. Vi dro opp ca 45 minutter før solnedgang. Gikk ned veien, stoppet ved Kale Panorama Restaurant å spiste. En fin rundtur, anbefales!

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, Marita B