Anbefales på det sterkeste!

Denne skredderen vil jeg absolutt anbefale. Vi kom nesten 15 mennesker og bestilte mye. De hadde... les mer

Anmeldt 28. februar 2020
Hannaholthe
Melhus, Norge
Veldig god service!

Vi besøkte Bibi etter en anbefaling og ble ikke skuffet. Vi ble godt tatt imot og fikk grundig... les mer

Anmeldt 20. november 2019
VeronikaSOlsen

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Hoi An
Anmeldt 5. juli 2018 via mobile enheter

Utrolig flink skredder og kjempehyggelige damer som jobber der. Prima kvalitet til en billig penge!!

Dato for opplevelse: juni 2018
Takk, Trygve M
Anmeldt 9. oktober 2017 via mobile enheter

Denne skredderen vil jeg anbefale på det sterkeste, damen som eier stedet vet hvordan hun får jobben gjort. Jeg hadde liten tid på meg fordi jeg skulle reise videre etter en dag, og bestilte en topp kvalitets dress som egentlig tar to dager å produsere. Hun taklet presset og dressen stod til forventningene. Beundrer den damen der☝

Dato for opplevelse: oktober 2017
Takk, Martin P
Anmeldt 21. januar 2017 via mobile enheter

Vi har vært i HoiAn i 2 uker og besøk hos skredderen har vært endel av hverdagen vår. Dette fordi vi bestilte mer og mer etterhvert som resultatene kom. De er ærlige i veiledning om hva som kan lages eller ikke og meget behagelige "selgere". Det er vanskelig å velge blandt så mange forskjellige butikker og mange har nok mer stoff å velge i, men kanskje det blir vanskeligere å velge også da. Kjempefornøyde med dresser, kjoler og kåper til alle mann!

Dato for opplevelse: januar 2017
1  Takk, FruAlv
Anmeldt 25. juni 2015

Vi undersøkte ikke andre skreddere, så kan ikke si noe om prisen i forhold til de andre skredderene. Men de virket rimelige. Vi besøkte bibi tirsdag klokken 18:00, å klokken 14:00 dagen etter var klærne var klar til prøving. Skjortene mine passet perfekt, å de var kun noen små detaljer å fikse på kjolene/skjørta til de to damene eg hadde med. Det vart fikset i løpet av dagen. Vi er svært fornøyd med resultatet, å angrer kun på at vi ikke kjøpte mer. Kan trygt anbefale bibi.

Dato for opplevelse: juni 2015
Takk, Frank Tore H
Anmeldt 21. juli 2014

Jeg har lest et sted at det skal være over 600 skreddere i byen. Alle som vokser opp i Hoi An har et familiemedlem som er skredder, og alle vil anbefale sin mor, eller tante eller kusine, og de tjener penger på å gjøre nettopp dette. De som er godtroende får betale 40% mer hos sin skredder for at de som anbefaler dem skal få sin andel. Dette gjør det vanskelig å velge rett.

Vi var i Hoi An i litt over en uke, så vi hadde tid til å finne den rette skredderen for oss. Jeg undersøkte mange ulike skreddere som alle var anbefalt av Tripadvisor første dagen, stilte masse spørsmål og sammenlignet priser. Mange av svarene var ganske like, og det var ikke så veldig stor forskjell på prisene. Neste steg var å prøve dem ut. En skjorte her, en kjole der, og plutselig var det veldig stor forskjell på skredderne. Mye var raskt unnagjort, og det kunne en se på sømmene. Nå er ikke jeg noen ekspert på sying, men det tok ikke lang tid å vrenge stoffet og undersøke om sømmene i det minste så greie ut, det var veldig stor forskjell her.

En skredder som visstnok skulle være kjempeflink til å sy etter bilde (Tuon Van Cloth Shop) sydde en kjole som ikke lignet på noe annet enn en sekk, en annen (Ha Na) skrøt over ekstra gode priser fordi de var så nye, men var dyrere enn skredderen rett over gaten. Med andre ord var det vanskelig å finne gode, ærlige skreddere i denne byen. Samtlige skreddere var fornøyde med arbeidet sitt etter første forsøk, og noen prøvde å overtale meg til at "det er sånn den skal se ut". Markedet skulle liksom være mye billigere enn butikkene, det er det kun om man pruter, kvaliteten er dårligere fordi de har fokus på å bli fort ferdige, og de vil helst ikke at klærne skal fikses på mer enn en gang, for da må de betale skredderne mer penger.

Bi Bi Silk skilte seg ikke ut i under spørrerunden (selv om de som jobbet der virket veldig hyggelige, så vi fikk et godt førsteinntrykk). Det var helt alminnelige priser, og vi ble møtt med en katalog vi kunne kikke i og en flaske vann når vi kom.

Første gang vi skulle prøve på klær hos Bi Bi Silk forandret det seg, de som jobbet der var svært kritiske til skredderne sine sitt arbeid fra første stund. De gjorde seg opp en mening om hva som måtte forandres på allerede før jeg fikk sett meg i speilet. Når jeg kom til speilet og fikk se hadde de allerede løsningene klare, og spurte om jeg var enig at den måtte sys litt inn her, og løftes litt der. Jeg følte meg trygg på at de kunne se hva som kunne gjøres bedre, og at jeg slapp å være på vakt hele tiden.

Hadde de ikke stoffet i butikken kunne de skaffe det, eller de kunne ta oss med på tur til en stoffbutikk så vi fikk velge og vrake selv. De var opptatt av kvalitet, og gjorde sitt ypperste for at alt skulle bli perfekt. De fortalte oss også at dersom det var noe vi til syvende og sist ikke ble fornøyd med, eller ikke ville ha, trengte vi ikke å betale for det.

Jeg fikk sydd fire kjoler til svigerinnen min, og to skjørt til moren min etter målene de hadde gitt meg. Klærne passet perfekt, og de ble kjempeglade for dem. Jeg fikk også sydd åtte kjoler til meg selv, og en av dem hadde en kort jakke til. Alle kjolene hadde to lag. Kjæresten min var litt mer beskjeden og fikk sydd en dress med to vester og skjorte og to slips, samt en spesiallaget bukse, en viktoriansk skjorte og en frakk. Alle klærne, uten om en kjole og jakken (som jeg bare beskrev), var sydd etter bilder som vi hadde funnet på internett og printet ut eller bare tatt bilde av med kameraet og vist dem.

Vi fikk beskjed om hva det kom til å koste på forhånd, og det inkluderte alle gangene klærne ble sendt tilbake og pirket litt ekstra på. Jeg hadde ikke hjerte til å prute, men jeg ba om å få en god pris i og med jeg bestilte så mye. Hvis vi ikke teller med slipsene, betalte vi ca 250 kr per plagg. For de som ønsker å prute vil det nok bli enda billigere, men jeg betaler gjerne litt ekstra for kvalitet og integritet når jeg har råd til det, spesielt i en by der konkurransen er så stor.

Dato for opplevelse: juli 2014
5  Takk, Isji