Flytende øy av Uros

Ulike måter å oppleve Uros Floating Islands på
Flytende øy av Uros
14 anmeldelser
Anmeldt 25. juni 2018 via mobile enheter

Dette stedet anbefales på det sterkeste. Seilte her med min familie. Flotte mennesker som bor her som fortalte om sine liv.

Dato for opplevelse: juli 2017
Takk, 966kari_
Anmeldt 22. februar 2017 via mobile enheter

Uroa Floating Islands er verdt et besøk, store kontraster til et vanlig liv som de fleste lever. Opplagt at Uros folket er avhengige av oss turister, men slik er det over alt i verden at urfolket lever som en slags tiggere.

Dato for opplevelse: februar 2017
Takk, Ingulf H
Anmeldt 7. november 2016

Jeg reiste 2 ganger ut til øyene, først med et reisefølge og deretter med min kone som hadde vært syk ved det første besøket.
Vi fikk en varm velkomst og informasjon om deres levestil og selvsagt la vi igjen en del dollar etter å ha kjøpt av det de solgte.
Spørsmålet vi satt igjen med var selvsagt hvorfor de fortsatt levde slik de levde på flytende sivøyer i en forurenset del av Titikakasjøen. Guiden fortalte at det var mye sykdom pga. fuktighet, forurenset drikkevann osv. Men folkene var blide og vennlige og i godt humør.

Dato for opplevelse: oktober 2016
Takk, Bergenser2014
Anmeldt 13. juli 2016 via mobile enheter

Vi hadde en fin tur til Uros med vår 15-årige sønn. Han kjedet seg litt, men det var fascinerende å se hvordan de levde der ute.
Vi gikk kanskje i en turistfelle da vi takket ja til å bli med på en tur fra en som snakket engelsk på kaia. Burde sikkert ha søkt informasjon fra en av kioskene der eller i hvert fall spurt det ene spørsmålet om det var noen som snakket engelsk på øyene vi skulle besøke for vi fikk en fin presentasjon av øya fra lederen på øya, men han kunne ikke engelsk. Vi var nok 8-10 stykker som satt der uten å forstå stort.

Vi betalte 15 soles per pers for en tre-timers tur som skulle besøke to øyer, men vi fikk ikke greie på at vi måtte betale 10 soles per pers ekstra for å kjøre siv-båt mellom øyene. Dette sa de nok på spansk for jeg fikk en mistanke da han snakket varmt om siv-båten sin sin som var Mercedes Benzen på Uros Island

Men inntrykket ble kraftig forbedret av å komme i kontakt med kona til kapteinen som snakket veldig forenklet spansk med oss og fortalte om familien og livet på øya og spurte om våre liv. Veldig sjarmerende å møte sønnen, svigerdatteren og barnebarnet. Godt møte med mennesker som har det bra!

Dato for opplevelse: juli 2016
Takk, GunnarHardbalne
Anmeldt 27. mars 2016

Jeg hadde problemer med å forstå hvordan en flytende øy kunne oppstå, men det fikk vi demonstrert på en flott måte av en svært flink guide. Det ble ett spennende møte med menneskene på denne øya. De bød på seg selv og sine håndverk. Fargerike.

Dato for opplevelse: mars 2016
Takk, Arnhild K