Ulike måter å oppleve Hvar Festning på
Anmeldt 3 uker siden

Sjarmerende å gå opp til borgen. Å rusle i eget tempo opp dit er en hyggelig tur. på toppen kan dustå utenfor borgen å se utover Hver by, sjøen og øyene utenfor. Betaler du 50 kuna, så kommer du inn i Borgen. Kan anbefales. Bedre utsikt.
Liten cafe hvor du kan få kjøpt drikke og småretter.
Utrolig flott solnedgang derfra. Det er greit å gå ned igjen, når det er blitt mørkt, da den asfalterte stien er opplyst. To små suvernibutikker der. Kan bruke bil opp dit også, med god parkeringsplass.

Dato for opplevelse: september 2019
Takk, ABertheFo
Anmeldt 12. august 2018 via mobile enheter

Hvar festning troner på høyden over byen. Fantastisk utsikt over byen, havnen og havet utenfor. Fint museum inne i festningen.

Dato for opplevelse: august 2018
Takk, kirenoj
Anmeldt 24. mai 2018 via mobile enheter

En rask tur på 15 min gange og du får flott utsikt over by og havn. Vel oppe finnes en cafe hvor lette retter kan fylle opp energibehovet igjen. Fin historie å ta med seg.

Dato for opplevelse: mai 2018
Takk, Endre H
Anmeldt 4. september 2017 via mobile enheter

Flott tur opp til festningen. De 15 min oppover er verdt det. På toppen er det et sted du kan slappe av og drikke og også et museum. Du kan ogsp gå inn i selve festningen og se fangehullene.

Dato for opplevelse: september 2017
Takk, tonef876
Anmeldt 2. september 2017 via mobile enheter

Da vi kom til Hvar var jeg bestemt på at jeg ikke skulle gå helt opp til festningen. Mente det var gir langt opp. Men en dag det var litt overskyet startet vi på en tur oppover til festningen. Det var mye lettere å gå opp en det jeg trodde. Gikk veldig fint å gå. Det var en fantastisk utsikt over Hvar på toppen. Kostet kun 40 HRK for å komme inn.
Anbefaler turen

Dato for opplevelse: september 2017