Anmeldt 18. juni 2017

Jeg var tenkt først å sette denne anmeldelsen til forferdelig. men jeg velger å stoppe ved dårlig, og skal forklare dere hvorfor.

Dette hotellet ligger i den øverste prisklasse i Porec. Jeg skulle ønske de kunne levere og være ett ekslusivt hotel, slik de ønsker å fremstå. Vi har bodd her tidligere, og jeg har rost dette hotellet opp i skyene tidligere. Betaler du 160 EUR pr. natt, er det noen ting du tenker bør være på plass.

Men hva er det som skjer med hotellet? De har fått nytt Casio, det virker både påkostet og ser fint ut, men hvorfor skal betjeningen gå store deler av kvelden å servere eigerne slik at de ikke får tid til å ta seg av gjestene?. Er dette tenkt å være deres private Club? Det er ikke hva jeg betaler for.

Allerede i resepsjonen, hvor du blir møtt av hyggelig personal både tidlig og sent, vil du oppleve røyklukt. Står du i heisen kan du i tillegg til røyklukt til tider kjenne stanken av kloakk.Røyklukten vil du kjenne både på rom og i kooridorer.

På Palazzo er det både rent og de har fine rom med romslige badrom, slik jeg har opplevd de rom vi har hatt. Det er greitt med garderobeplass, slik at du slipper å ha klær i kofferten under hele oppholdet.

Men, så til den virkelige skammfulle pletten. Utøvelse av ledelse innen for mat og drikke, (F&B)

Allerede tre dager ut i ferien, var det for meg nødvendig å snakke med resepsjonen og bad om å få tak i noen fra ledelsen. Jeg fortalte som det var at om ikke F&B ville bli bedre, vurderte vi å flytte til annet hotell den dagen. F&B var ikke tilgjengelig ei heller noen i høyere ledelse, men jeg ble møtt av en hyggelig dame som var Sales Manager. Hun fortalte at dette skulle bare skje i dag. Jeg måtte fortelle henne at dette har pågått siden første frokost dag 1. Nytt personal svirrer rundt, er ikke opplært, har ingen aning om hvor de ulike ting er tenkt å være, klarer ikke å fylle på fatene, slik at de ulike buffeer ser ut som om du kommer til et stengt lokale. Ingen kaffekopper, ingen bestikk, ingen servietter, ingen juice. Listen kunne vært lengre. Men når du sitter med kaffe i kanner, på bordet som er en fin sak, da må du innen 15 minutter forvente å få en kaffe kopp å ha det i. Eller som da det toppet seg, ingen kaffe overhode utenom fra en simpel automat. Kaffe, må kunne sies å være elementert innhold på et førsteklasses hotel.

Her er det viktig å få poengtere. Det er ikke de ansatte i restaurang og frokost som jeg ønsker klage på. de gjør så godt som de over hode kan gjøre. Hadde det f.eks. ikke vært for den eldre herremannen i restauranten kunne de definitivt stengt hele F&B.Men selv han var preget av en opplevelse av stress og utilstrekkelighet.

Det er total mangel på ledelse i F&B, som jeg kritiserer. Enten vet de ikke selv, siden de har vært for lenge fra oppgavene, og når det kommer nytt personale blir det kaos, eller så vet de intet om ledelse.

Ved avreise bad jeg på nytt om å få snakke med noen fra den øvre ledelse. Jeg fikk snakke med en hyggelig man, trolig Frontdesk Manager. Han hadde ingen navneskilt så det var vanskelig å fastsette hva han var.

Jeg fortalte igjen om vår opplevelse under oppholdet og han kunne fortelle at kjøkkensjefen hadde måtte forlate hotellet grunnet personlige grunner, men at han i tillegg hadde tatt med seg hele kjøkkenstaben. ??
Jeg ønsker den kjøkkensjefen alt godt.

Derfor var det etter slik Frontdesk Manager kjente til det fult arbeid med å finne ny Executive Chef.

Etter en rimelig lang forhandling, og oppsøking av eigere ble vi enig om å redusere pris på oppholdet noe. Det skulle bare mangle.

Jeg ønsker at hotellet kunne fremstå med sin fantastiske beliggenhet som det selvfølgelige første valget de mener å være, men da må det begynnes å utøve Ownership and Management!

Dato for oppholdet: juni 2017
Takk, RAF_Roger
Anmeldt 9. august 2016 via mobile enheter

Vi tilbragte åtte netter på dette hotellet i forbindelse med at vi arrangerte bryllupet vårt i en villa som ligger rett ved siden av hotellet. Rommet vårt var romslig og beliggende i 4. etasje med lite støy, frokosten var meget god, beliggenheten perfekt og betjeningen veldig hyggelig. Noen av de andre bryllupsgjestene som bodde i lavere etasjer vendt mot strandpromenaden var noe plaget av støy, så det kan nok være fornuftig å bestille et rom vendt den andre veien (mot sjøen). Bassengområdet er fint, men relativt lite, så dersom man hovedsakelig ønsker en badeferie, og spesielt dersom man reiser med barn (slik vi gjorde) er hotellet Valamar Isabella som ligger ute på øya Sveti Nikola å foretrekke. Vi dro ut dit på dagtid og det var helt perfekt, og er kun 5 min med båt (gratis for hotellets gjester) fra strandpromenaden. Et lite trekk til Grand Hotel Palazzo for manglende oppmerksomhet i forbindelse med bryllupet vårt - det hadde vært hyggelig med en liten anerkjennelse dagen etter bryllupet eller lignende. Men alt i alt et veldig flott hotell, spesielt for voksne som reiser uten barn.

Dato for oppholdet: august 2016
Takk, mizz_Norway
Anmeldt 30. september 2015 via mobile enheter

Flott beliggenhet, topp restaurant, vennlig og hjelpsom betjening. Noe problematisk wifi. Veldig god frokost. Kort avstand til resten av byen. Ikke naturlig bademulighet i nærområdet utenom bassenget. Sommer 2014.

Dato for oppholdet: september 2015
Takk, Tore S
Anmeldt 5. september 2014

Palazzo må være det beste hotellet i Porec. Flott beliggenhet på enden av havnepromenaden og sentralt til gamlebyen. Vi savnet et trimrom som kan forventes av et 4-stjerners Spa-hotell, men den utrolig gode servicen, det ekselente renholdet og et meget vennlig og hjelpsomt personale lot oss fort glemme savnet. Hotellet har en enkel WIFI-kode som gjelder hele oppholdet.
Positivt for byen var at alle vi traff, både i restauranter og butikker, var høflig, meget språkkyndig og vennlige. Byen er ren og velstelt. Vi likte oss der.

Romtips: Det finnes rom med knøttesmå bad. Ønsker man stort bad bør dette poengteres ved bookingen. Ønsker man seaview bør også dette bestilles.
Dato for oppholdet: august 2014
  • Reisetype: Reiste med venner
Takk, K1183GXPeter
Anmeldt 7. august 2012

Dette er et av de beste hotellene jeg har bodd på. Det er et 4* hotell med plass til ca 150 gjester, men har en atmosfære og en service som er utenom alt annet jeg har vært med på. Personalet (alle!) er utrolig vennlige og så får en opplevelse at de virkelig ønsker ditt beste - at det ikke bare er endel av jobben deres.
Hotellet er helt perfekt plassert, midt i byen, men samtidig litt for seg selv ytterst på piren.
Det er meget rent og pent over alt, store, lyse rom med romslige bad og aircondition som også står på når du forlater rommet(!). Gjestene er med få unntak voksne, da hotellet ikke er spesielt lagt opp for barnefamilier. (Det er barnestoler, men det er det).
Hotellets resturant er meget bra; frokost er innkludert, stort kakebord, bra utvalg av varmatt, masse frisk frukt, Prosecco og kjøkkenet lager det du ellers måtte ønske deg - uten ekstra kostnad. De hentet inn en ny kokk til sesongen 2012, som lager fantastisk mat! Alt fra sjøkrepshaler flambert i cognac med safrankrem, til Boskarin-okse og saltbakt hel indrefilet. Alle retter koster mellom 50 og 200 kr. per pers(!!). De har en lang vinliste med både lokale og internasjonale viner og meget dyktige kelnere, samt egen sommilier.
Ønsker du å dra på utflukt, vinsmaking eller sightseeng ordner de det gjerne for deg.
Hotellet har eget svømmebaseng, nok med solstoler, og det går også ann å bade i havet fra bryggen rett utenfor (badetrapp)
Perfekt hotell for alle over 20 år som ønsker seg en høystandard ferie uten å betale for mye, som ønsker å feriere i en fantastisk koselig by uten strandselgere og svensktalende kelnere, der servicen overgår det meste og prisnivået er ca halvparten av f.eks. Italia.

Dato for oppholdet: juli 2012
1  Takk, Cecilie K