Ulike måter å oppleve Dambulla huletempel på
Anmeldt 2. november 2018 via mobile enheter

Flott tempel i fjellet med masse Buddha statuer . Bratt og trapper opp mot tempelet, men flott når mann kommer opp.
Hadde med oss egen guide som fortalte oss hostorien

Dato for opplevelse: november 2018
Takk, TorildTB
Anmeldt 14. juli 2018 via mobile enheter

Fordelt på fem grotter, bygget over flere epoker.
Fin gåtur til toppen.
Vi leide en kjentmann som guide. Koster 1000 rupi og vi fikk masse ut av rundvisningen.
Husk å kle dere med tildekte skuldre og kne. Gjelder også gutter

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, michaelmR4942EU
Anmeldt 16. februar 2018

ta trappen opp til selve tempelet på toppen litt tidlig på dagen på grunn av varmen. Fantastiske statuer hogd ut inne i fjellet . Den største er 14 meter lang.Flotte malerier inne i hulene

Dato for opplevelse: februar 2018
Takk, 338unnis
Anmeldt 17. februar 2017

Ett av de mektige tempelene etter min mening. En enorm budda i gull satt og overvåket det hele. Masse besøkende, og oppover i fjellet var det mye dekorasjoner og kammer

Dato for opplevelse: januar 2017
Takk, perolavbjerkeli
Anmeldt 11. februar 2017 via mobile enheter

Det er fem fantastiske grotter med 152 Buddha statuer og malerier på vegger og i taket. De eldste er fra 1. Århundrede. Det bor ennå munker i området. Vi hadde flink guide som forklarte det meste rundt buddhismen og det vi så. Det var mange trapper opp, og det var varmt, men det var verdt det! Et absolutt must på vår reise rundt på Sri Lanka.

Dato for opplevelse: februar 2017
Takk, Vic55_13