Kirstenbosch National Botanical Garden

per voksen
Sjekk tilgjengelighetSe fullstendig produktinformasjon

Ulike måter å oppleve Kirstenbosch National Botanical Garden på
Anmeldt 4. november 2016

En vakker og stor park, med mange flotte blomster og trær. Vi hadde en guidet tur gjennom noe av parken, men her kunne man gått en hel dag for å nyte naturen og det vakre. det var også en del fugler der, blant annet så vi to ugler.

Dato for opplevelse: oktober 2016
1  Takk, Trulte1986
Anmeldt 29. november 2015

En fin hage som det fort går litt tid til å komme som gjennom. Man blir lett fanget av mange av de fine vekstene, den flotte naturen eller fuglene. Maten på kafeen var derimot det dårligste vi fikk servert overhodet på vårt 12 dagers besøk i Sør Afrika

Dato for opplevelse: november 2015
Takk, Enmth
Anmeldt 19. april 2015

Vi valgte a ta Blårute og hoppet av ved botanikal garden. I april er det ikke det store blomsterhavet og den fremstår ikke som så fargerik, men det gjorde ikke besøket noe dårligere. Det er et fantastisk artmangfold i denne haven. Den er bygget opp på en morsom måte med de forskjellige stiene som leder deg gjennom. Rikelig med benker hvor du kan sitte ned og nyte utsikten, eller bare hvile beina.
Dessverre var det ikke noen utendørs konsert nå, men sjekk gjerne når de avholdes. Det er en opplevelse verdt å få med seg.
Haven har også en trivelig kafé, og art galleri.

Dato for opplevelse: april 2015
Takk, MineReiseplaner
Anmeldt 11. februar 2015

Ett av mine "musts" i Cape Town, er en tur innom Kirstenbosch. Men her var det skjedd store ting siden mitt siste besøk, i 2013, Alt var snudd "opp-ned". Hovedinngangen var flyttet til et helt annet sted, og det var fryktelig vanskelig å orientere seg, da ikke noe stemte med det jeg husket fra mange tidligere besøk.
Parken var imidlertid den samme, men utvidet - mener jeg, og like fin. Og det gikk bedre å finne fram, etter hvert som jeg fikk orientert meg.
Min medreisende venninne, som var i Afrika for første gang, syntes parken var flott.

Dato for opplevelse: januar 2015
Takk, Bjorg H
Anmeldt 4. november 2014

Parken byr på et fantastisk utvalg av Sør-Afrikas botaniske mangfold. Den strekker seg over et stort område, og en bør sette av dagen for å rekke mest mulig. Innbyggerne i Cape Town tar ofte med mat og inntar sin picnick i det grønne. Der er også en restaurant som serverer afrikansk mat.

Dato for opplevelse: oktober 2014
Takk, Solveig335