“Grei og rimelig måte å få sett Cape Town på”
Anmeldelse av City Sightseeing

City Sightseeing
Bestill på forhånd
USD 92,21*
og oppover
Cape Town City Pass including 3-Day Hop-On...
Vurdert som nr. 58 av 353 Turer i Cape Town sentrum
Flere attraksjonsdetaljer
Attraksjonsdetaljer
Anbefalt lengde på besøk: Mer enn 3 timer
Anmeldt 11. februar 2015

Jeg har flere ganger tatt "red line" med Cape Towns "Hop-on, Hop-off"-busser.
For litt siden kjøpte ble jeg med på en todagerstur, og fikk med både den røde og den blå linjen.
Den røde ble brukt til å komme seg opp til starten på kabelbanen opp til Table Mountain. Veldig kjekt at vi kunne kjøpe billetter til banen om bord i bussen, slik at vi unngikk den "milelange" køen for å få kjøpt billett.
Etter fjellturen ble vi med videre til Camps Bay, og gikk derfra helt inn til Waterfront, ca. 10 km, i godværet.
På kvelden deltok vi på solnedgangstur opp til Signal Hill.
Dagen etter tok vi den blå linjen - for første gang. Den går gjennom svært naturskjønne landskaper, blant annet forbi Groote Shuur Hospitalet og Cape Town University. Vi hoppet av ved Kirstenbosch Botanical Garden, og så oss om der, før vi fortsatte videre til neste stopp, vinsmaking i Constantia. Avsluttet med interessant omvisning i en township før det ble middag på Waterfront.
All guiding i løpet av bussen foregår per headset, med info på atten forskjellige språk.

1  Takk, Bjorg H

Anmeldt 16. juni 2013

Fint å være med på en slik busstur som svipper innom de viktigste stedene i Cape Town. Finest på en godværsdag, hvor en kan sitte på den åpne toppen i andre etasje. Gå av og på så mange ganger du måtte ønske.
En får utlevert hodetelefoner, og kan velge å få informasjonen blant mange forskjellige språk.
Jeg har bare reist med den røde ruten. Den blå er dyrere, og inneholder vinsmaking. Ikke verdt pengene, sier de som har deltatt i denne utgaven.

Takk, Bjorg H
Anmeldt 5. januar 2013

Vi valgte todagersbillett, altså både Red City Tour og Blue Mini Peninsula Tour. Kjekk måte å komme seg rundt på og samtidig få litt informasjon om noe av det vi ser rundt oss. Veldig fint å kunne hoppe av og på etter eget tempo, Men vi rakk ikke å stoppe særlig mange steder. På Red City Tour hadde vi tenkt å hoppe av ved strandpromenaden på utsida av byen og gå til neste holdeplass, ta en drink i solnedgangen og hoppe på bussen inn til sentrum igjen. Men det siste rakk vi ikke. På Blue Mini Peninsula Tour rakk vi en litt for kjapp tur i Kirstenbosch botaniske hage, en avstikker til Groot Constantia med omvisning, vinsmaking og lunsj. Deretter på bussen igjen og en ettermiddagsvandring i en av township-ene med lokal guide. Anbefaler alt dette, men du bør starte tidlig for å få med deg alt.

Takk, Anne M
Anmeldt 2. desember 2012

Dette er en fantastisk by å spasere i. Ta med noen småsedler i lommen til evt tiggere, det er mange av dem, og det er stor nød. Ellers, så er Cape Town en rimelig trygg by å spasere i. Mange interessante historiske steder. Legg også turen innom museet over "district 6", forteller litt om apartheid sitt grimme ansikt, glem heller ikke katedralen hvor Desmond Tutu prediket.

Takk, Birger M
Les flere anmeldelser
Anmeldt 22. november 2012

Vi tok en dags billett og hadde en flott dag. Det aller beste var å hoppe av i Kirstenbosch (se egen anbefaling) og senere i Hout Bay, der vi besøkte en "town-ship" og fikk en flott omvisning av en veldig hyggelig og reflektert mann som fortalte om livet i townshipen. Vi besøkte en familie, fikk sett en arbeidsplass og fikk en god innføring i hvordan livet hadde vært under apartheid og utfordringer de levde under nå. Han møtte oss på bussholdeplassen og leverte oss tilbake dit i god tid før neste buss kom. Et lærerikt møte og en av de beste opplevelsene jeg fikk denne ferien i Sør-Afrika. Anbefales varmt!

1  Takk, Ann-Mari A

Reisende som så på City Sightseeing, så også på

Cape Town sentrum, Cape Town

Cape Town sentrum, Cape Town

Har du vært i City Sightseeing? Del dine erfaringer!