“Den beste restaurant i Halden”
Anmeldelse av Restaurant Curtisen

Restaurant Curtisen
Vurdert som nr. 1 av 40 Restauranter i Halden
Kjøkken: Norsk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Reservasjoner
Beskrivelse: Velkommen til familiekroa høyt oppe på Fredriksten Festning med kafeteria og isbar. Hyggelig kro med alle rettigheter. Foruten rikholdig meny har vi selskapslokaler for alle anledninger. Plass til konferanser og møter. Grupper og selskap hele året. Take away- og/hyttemenyer på bestilling (tlf. 69 17 52 32) Stor uteservering med dans hver tirsdag i sommermånedene. Handicapvennlig.
Anmeldt 15. januar 2019

På byens topp Fredrikstens Festning ligger denne lille restaurant med den gode maten.
Dessverre er det begrenset utsikt over Halden herfra. Men maten er av det beste som kan oppdrives. Det bør bestilles bord i meget god tid før besøket. Service her et også av beste kvalitet. Et av de beste stedene i Østfold.

Takk, Tore T
Sebastianengh, Manager på Restaurant Curtisen, svarte på denne anmeldelsenBesvart 16. januar 2019

Hei Tore

Tusen takk for flotte ord ! Jeg skal dele dette med mitt team! Vi er så stolt at du som gjest er fornøyd med oss. I tillegg at du tok deg tid til å skrive en meget bra anmeldelse for oss. Vi er evig takknemlig.

Med vennlig hilsen

Anmeldt 29. november 2018 via mobile enheter

Dette stedet anbefaler jeg virkelig til alle som vil ha seg en fantastisk smaksopplevelse.
Stedet er gjennomført på alle punkter ut til fingertuppene.
Maten, vinen, god informasjon om maten som serveres, service innstilte servitører, kokker med et godt øye for det lille ekstra og en fin atmosfære.
Vi fikk tre små aperitiff, nydelig suppe med mange gode smaker som stimulerte alle smakssanser, hjortekjøtt og en nydelig jule inspirert dessert med pepperkaker, sorbet og sjokolade med gløgg. Fikk servert cider fra Askim, kaffe og karamell som vi fikk på huset.
De serverer ferske lokale råvarer som er et ekstra pluss.
Anbefaler dette stedet på det varmeste! En opplevelse av de sjeldne.

Takk, hanneb545
Sebastianengh, Manager på Restaurant Curtisen, svarte på denne anmeldelsenBesvart 30. november 2018

Hei Hanne !

Det er hyggelig at dere er fornøyde med oss ! Jeg skal dele dine flotte ord med alle på mitt lag. Velkommen tilbake snart igjen når dere har anledning.

Mvh

Sebastian Engh

Anmeldt 18. november 2018 via mobile enheter

Jeg har vært så heldig å få spise på Curtisen ved noen få anledninger.
Reisen starter ved at vi blir møtt i inngangen med en velkomstdrink før vi blir med inn i restauranten.
Vinene og menyene er satt sammen med en omtanke og smaksrikhet Curtisen nok er alene om i Østfold og antagelig et større område.
Det koster litt, men det er alltid verdt det.

Takk, gisleaa
Sebastianengh, Manager på Restaurant Curtisen, svarte på denne anmeldelsenBesvart 14. september 2019

Hei Gisle !

Tusen takk for en flott anmeldelse. Vi har alltid ønsket å levere vårt beste, og det er meget hyggelig å høre at dere har hatt en fin kveld på Curtisen.

Jeg skal dele dine flotte ord med mitt lag. Velkommen til Curtisen igjen ved neste anledning.

Mvh

Sebastian Engh

Anmeldt 9. november 2018 via mobile enheter

Første besøk på Curtisen. Fem stjerner for mat og drikke pluss en ekstra for å føle seg velkommen. Unike smaksopplevelser og flott presentasjon av alle deler av menyen.

Takk, 58hanseriks
Sebastian E, Manager på Restaurant Curtisen, svarte på denne anmeldelsenBesvart 10. november 2018

Tusen takk for en fantastisk anmeldelse. Jeg skal dele dine flotte ord med mitt team. Velkommen til oss igjen ved neste anledning !

Med vennlig hilsen.

Anmeldt 9. november 2018

Restauranten ligger på historisk grunn, i Fredriksten Indre Festning. Kaldt og lave tåkeskyer ute, varmt og hjemmekoselig inne. Forholdsvis lite lokale, her er det kvalitet foran kvantitet. En perfekt ramme for et bedre måltid..
Vi valgte tre-rettersmenyen. Fra vårt bord hadde vi fritt innsyn til kjøkkenet, og det var interessant å kunne se den unge og meget dyktige unge kokken i arbeid. Før forretten kom på bordet ble vi servert den ene venteretten etter den andre. Hovedretten var elg ytrefilet, perfekt tilberedt og med et tilbehør som nesten tok pusten fra oss. Alt entusiastisk presentert av vår alltid oppmerksomme servitør.
De anbefalte vinene var perfekte, og restauranten hadde også gode alkoholfrie alternativer.
Det er ikke billig å spise på Curtisen, men spør du oss, så er det verdt hver eneste krone.
Dette må bli toppkarakter. Vi kommer nok igjen ved en senere anledning.

Takk, mush26

Med vennlig hilsen.

Reisende som så på Restaurant Curtisen, så også på

Har du vært i Restaurant Curtisen? Del dine erfaringer!