“Skuffende, smakløst og overkokt”
Anmeldelse av Havnehagen Gastropub

Havnehagen Gastropub
Vurdert som nr. 34 av 42 Restauranter i Halden
Beskrivelse: Gastropub i Halden med fokus på en spennende meny , gode råvarer og godt utvalg av mat og drikke. Hverdagshygge rett og slett.
Anmeldt 10. september 2021 via mobile enheter

Vi gledet oss til å prøve Havnehagen gastropub for første gang og hadde forventinger om en gastronomisk matopplevelse med tanke på navnet «Gastropub»
Menyen var ganske så gjennomsnitlig, og jeg valgte indrefilet med bl.a stekt savoykål, syltede gulrøtter og bernaisekrem.
Til å være indrefilet var biffen merkelig seig, med strimler av bindevev. Dette burde vært skjært vekk før tilberedelse.
Kjøttet hadde ingen form for krydder, og var rett og slett smakløst. Saltbøssa på bordet var tom, og i disse dager hvor man skal vaske over og desinfisere mellom hver kunde, så får det meg til å tenke at det ikke ble gjort her, for da ville vel kelneren oppdaget det manglende saltet. Bordet ble desinfisert da, det skal de ha.
Bernaisekremen var kald, det er mulig den skal være det, men jeg forventer noe bedre på restaurant enn en saus som kan forveksles med den man kjøper ferdig på Meny fra Jacobs.
Grønnsakene var overkokt/stekt og i en haug som gjorde det vanskelig å skille fra hverandre.
Jeg bestilte Creme brulet til dessert. Smaken var som en ferdig pudding man kjøper i butikke , så ingen toppnotering her heller. Den var også lite delikat da vaniljefrø hadde samlet seg i bunnen, tett i tett, og minnet om flueegg. Man skal da sile bort vaniljefrø som en del av tillagingen av Creme Brulet.

Havnehagen gastropub har nettopp åpnet, så vi kan håpe at dette er oppstartsproblemer. Kanskje kokken var hjemme i koronakarantene og de som var igjen gjorde så godt de kunne. Vi får håpe de kan bedre enn dette fremover.

2  Takk, SykkelMamma

Anmeldt 31. august 2021

Ble servert to forskjellige varmretter som begge var kalde. Nesten ikke fyll i Quesadilla. Knusktørt hamburgerbrød og betjeningen kom aldri igjen til bordet etter servering.

Her bes det attpåtil om betaling og tips før maten serveres.

1  Takk, 815andersm
Anmeldt 24. august 2021 via mobile enheter

Tirsdag kveld i Halden. Sjekket restauranter for middag nøye. Falt for denne og takk for det. Ypperlig og rask service, mulighet for mer enn 0,4 i glasset, gode smittevernrutiner, gode scampi og freshe calamares som starter og en nydelig indrefilet med originalt tilbehør som hovedrett. Crembrulett til dessert…..Fantastisk kveld, beste matopplevelse i hele (Norges) ferien!

Takk, Quest55548534036
Julie Emilie N, Eier på Havnehagen Gastropub, svarte på denne anmeldelsenBesvart 31. august 2021

Tusen takk for kjempehyggelig anmeldelse <3 Velkommen tilbake!

Anmeldt 29. juli 2021

Servicen var treeeeeg! Måtte vente lenge på meny, drikke, mat, dessert, kaffe. Vanskelig å få kontakt med betjeninga! Restauranten var ikke full , ikke halvfiull heller. Mange ledige bord. Bestilte Moules frites. Var liten porsjon. Man bør nok ha en forrett. Ikke vært pengene 280 kr. Kan velge mellom 2 desserter på menyen. Valgte creme brulee med bær. Kjøleskapskald, ett (1) bær. Lurer på om noen har fått for lite opplæring.... ?

1  Takk, Klokturister1-og-2

Hei! Hos oss bruker vi et bestillingssystem som heter Ordr. Det går ut på at du scanner en QR-kode for å bestille mat og drikke. Vi beklager hvis det ikke har blitt formidlet til deg da du ankom restauranten.

Anmeldt 21. juli 2021 via mobile enheter

Uterestauranten til Havnehagen Gastropub har blitt kjempefin. Men dessverre stopper det der. Maten vi spiste var kjedelig og dyr og servicen var ikke god den heller. Vi spiste vegansk burger og vegetartagliatelle. Førstnevnte var kjedelig med en burger i den ene enden og litt fries i den andre. Ingen ekstra dressing, ikke et salatblad eller litt agurk til pynt. Kjipt rett og slett. Tagliatellen var som den bruker å være på steder med lavere pris enn dette; litt bløt pasta uten tyggemotstand i fløtesaus med sopp. To trekanter brød var lagt i pastaskålen, men ikke smør eller annet. Til den nette sum av 506;- syns vi dette var kjedelige greier.

Hadde håpet at dette stedet skulle levere på matsiden, men tror nok jeg går et annet sted. Synd!

2  Takk, Anettens

Hei! Så hyggelig at du synes at det har blitt fint hos oss!
Det var leit at maten ikke sto til forventningene. Vi håper du vil komme tilbake å gi oss en sjanse til :-)

Reisende som så på Havnehagen Gastropub, så også på

Halden, Halden kommune

Har du vært i Havnehagen Gastropub? Del dine erfaringer!