TripadvisorUSD 191
eDreams
Priceline
Anmeldt 25. juli 2021

Kona og jeg trengte noen fridager i en alt for hektisk sommer, og booket en helg via medlemsportalen til Nordic Choice. Noen bonuspoeng skulle brennes og vi tenke at et superior rom, kunne passe bra. I beskrivelsen av hotellet står det forøvrig «Middag og kveldsmat inngår i prisen», det gjør det så klart ikke, frokost og kveldsmat inngår, men det er kanskje ikke så lett å skille på hva måltider heter.

Hotellet var lett å finne (med GPS) og som utlovet var det gratis parkering, noe som så klart er et kjempepluss. Innsjekk gikk greit, men vi ble ikke identifisert som gullmedlemmer (ja vi bor mye på hotell), eller tilbudt noen av de fordelene det bringer med seg. I og for seg ikke en stor sak. Vi ble heller ikke oppgradert fra superior, men her er det litt forskjell fra hotell til hotell på hvorvidt de gjør det når man benytter bonuspoeng for å dekke oppholdet.

Om rommet skriver Nordic Choice noe selvsikkert: «Våre superior dobbeltrom er romslige med smakfull innredning i mørkt tre og en liten balkong. På rommet er det en 180 cm bred DUX-seng, TV, skrivebord, lenestol, strykejern- og brett, kaffemaskin og morgenkåper. Badet er flislagt og har dusj og hårføner. Perfekt for deg som vil unne deg det lille ekstra».

Jeg kan ikke si vi kjente oss særlig igjen i den beskrivelsen når vi spradet inn i vårt hjem for helgen. Romslig er nok muligens en skjønnssak men badet var så lite at du kunne sitte på do samtidig som du vasket både hår og puselanker. Senga var kjempegod og lenestolene var også digg å tilbringe litt tid i. Forøvrig skriker rommet (og døren som vaskedamen så snilt informerte oss om at vi måtte behandle litt røft) om behov for både oppussing og makeover for å komme opp på en anstendig standard. Den knøttlille balkongen var søt, men kunne også trengt et strøk beis eller tre. Mulig superior betyr litt under standard på Haldensk. Når deg gjelder smakfull innredning, tror jeg at både kona og jeg har noe annerledes syn på estetikk enn interiørarkitekten til Halden Park

Kveldsmaten på fredag var ikke mye å skrive hjem om, med mindre man ønsket seg sympati. Det jeg antar tok sikte på å være en chilli con carne, var kald, risen var derimot varm så ønsket man et lunkent alternativ kunne man jo blande selv. Salatdisken var derimot en suksess. Frokosten på lørdag var helt akseptabel selv om jeg personlig savner bacon på en hotellfrokost. Kveldsmaten var muligens et kvart hakk verre enn kvelden før, en noe udefinerbar gryterett var noe varmere enn gårsdagens chilli, men ikke mye. Salatdisken var ribba og påfyll ser ut til å være vanskelig på Park hotell. Frokosten søndag bar også preg av det. På grunn av Corona er både kveldsmat og frokost delt inn i puljer. Velger du en av de senere puljene må du altså finne deg i at de har gått tomme for det meste, helt til nok folk har mast lenge nok, for da kommer det jammen i meg, om enn noe motvillig, mer på buffeten. Pulje-regimet hadde heller ingen effekt da folk kom i hauger og sto i kø til den store gullmedalje. Ikke særlig smittevernvennlig kanskje.

Utsjekk var et kaos av dimensjoner. Mulig det ikke er mange som betaler med bonuspoeng, men jeg har sjeldent opplevd at resepsjonisten løper etter meg, etter at barregningen er gjort opp og hun har bekreftet at alt ser bra ut, for å kreve betaling for et rom som allerede er betalt med bonuspoeng. Vi var langt fra de eneste som opplevde krøll ved utsjekk. En dame i køen før meg, ble også avkrevd penger for et rom som allerede var oppgjort.

Jeg er villig til å tilgi både kald chilli, loslitte rom og manglende påfyll av buffeter dersom personalet veier opp for det gjennom å være serviceinnstilt, hyggelige, imøtekommende og klar over at ikke alt er på stell. Det var dessverre ikke tilfellet her. Så er du at typen som ikke er så nøye på hva du spiser så lenge det ser ut som mat, ikke bryr deg om at ting er litt loslitt, ikke forventer at superior er bedre enn normal standard ellers, ikke har behov for serviceinnstilt betjening eller problemfri utsjekking, kan du helt klart booke deg en helg eller tre på Halden Park. En ting skal de derimot ha skikkelig ros for, renhold og renholdspersonalet. Rommet og badet var plettfritt og luktet rent og godt. Renholderne var også de som var absolutt blidest og mest imøtekommende, kudos til dere.

2  Takk, llsandell
Linda Einarsrud, Hotelldirektör på Clarion Collection Hotel Park Halden, svarte på denne anmeldelsenBesvart 27. februar 2022

Kjäre gjest,

Takk for en direkte og konkret tilbakemelding. Leit å lese at dere har gjort en dårlig opplevelse hos oss.
Det er ikke slik vi jobber for at det skal være, jeg beklager dette.

I viten om at vi hele tiden jobber for den alle beste gjesteopplevelsen, og med tilbakemeldinger likt som denne fra dere løpende kan løfte oppmerksomhet og fokus mot sårbarheter og svikt, håper jeg at vi en gang i fremtiden likevel vil få sjansen til å gi dere en god og avslappende hotellopplevelse.

Anmeldt 24. juli 2021 via mobile enheter

Rommet var helt greit, men badet var begredelig. Ikke noen plass å sette fra seg toalettsaker, så jeg tok hånden oppå lyskassen for å sjekke om det var varmt der, eventuelt mulig å sette ting der. Og der hadde det ikke vært vasket på en stund. Sjekket da også oppå skinnen for skyvedør i dusjen, der det er naturlig å henge opp et vått badehåndkle. Like skittent der. Men frokosten var bra, og smittevern godt ivaretatt. Og hyggelig betjening.

1  Takk, Vivpriw

Kjäre gjest,

Takk for en direkte og konkret tilbakemelding. Så koselig å få en så fin tilbakemelding
av frokosten og våre kollegaer!

Jeg beklager at deres rom ikke hadde den standarden på renhold som det skal väre,
jeg er veldig takknemlig for din detaljerte beskrivelse, dette er gull verd for oss i våre
forbedringer av rutiner slik at vi kan levere enda bedre opplevelser til våre gjester i framtiden.

Anmeldt 22. juli 2021

Vi bestilte Superior rom. Dobbelseng rom. Og fikk da et lite rom med en seng som kun målte 1,3 meter brei, men som de mener er innenfor standarden for et superior rom.
Var heller ikke imponert over standard på service, virket nesten som en var lei gjester. Rommet vi hadde bar preg av gammelt, og trenger nok en oppgradering i løpet av de neste 75 år. Frokosten var heller ikke noe å skrive hjem om. Vi hadde egentlig bestilt 2 netter her, men endret det til 1, som var mere en nok.

Romtips: Spør om bredde på senger dersom en vil ha brei seng.
Takk, Persteinskog

Kjäre gjest,

Det er ikke slik vi jobber for at det skal være, jeg beklager dette.

Jeg er veldig takknemlig for din detaljerte beskrivelse, dette er gull verd for oss. Vi har ulike bredder på sengen på
våre dobbeltrom, dette er nå fortydliget på hjemmesiden når man reserverer rom hos oss.

Anmeldt 15. november 2020 via mobile enheter

Midt i den værste corona/bølgen så bar selvsagt hotellet preg av dette. Ingen oppredninger av senger/rengjøring av rom, veldig strengt med smitteværn osv. Det blir litt stusselig under sånne omstendigheter, alle går med munnbind osv. Men uansett; hyggelig mottagelse når vi kom. Stort rom og lite bad (elsker bad som har plass ved siden av vasken til toalettmappa - det var det ikke her). Topp produkter på badet (shampo, balsam osv). Sengene og putene var TOPP, nydelig kvalitet. Døra ut til balkongen lot seg ikke åpne, noe var feil med låsen. Jeg syntes det var veldig varmt på natten og tenkte å lufte litt men det gikk da ikke. Frokosten var helt grei, vi var kun to stk i frokostsalen kl 09. Hotellet ligger litt utenfor sentrum, ca 15 min å gå. Ingen problem å komme tilbake - men da når verden har blitt et litt hyggeligere sted :-)

Dato for oppholdet: november 2020
2  Takk, Trollmor
Camilla Mollestad, General Manager på Clarion Collection Hotel Park Halden, svarte på denne anmeldelsenBesvart 16. november 2020

Hei.
Vi takker så mye for din tilbakemelding. Det er godt å høre at dere har hatt et fint opphold til tross for alle korona-restriksjoner og smitteverntiltak. Vi ønsker å gjøre det vi kan for at oppholdet skal bli så trygt som mulig for våre gjester. Beklager det med balkongdøren. Den skal la seg åpne, både i lufteposisjon og helt slik at man kan gå ut på balkongen. Jeg skal prøve å finne ut av hvilken døre det er som har problemer. Takk for at du sier i fra.
Vi takker så mye for besøket og ønsker dere hjertelig velkommen tilbake.

Anmeldt 17. juli 2020

Ankom hotellet akkurat når Korona viruset startet opp. Hyggelig rom men med noe slitt bad. Innestengt luft (røklukt?). Meget god frokost og grei wifi. Hyggelig og service minded personale. Gratis parkering er et bra pluss

Romtips: Fredelig og stille men samtidig få minutters gange fra sentrum
Dato for oppholdet: mars 2020
2  Takk, Carsten973
Camilla Mollestad, General Manager på Clarion Collection Hotel Park Halden, svarte på denne anmeldelsenBesvart 27. juli 2020

Hei Carsten.

Tusen takk for veldig god og konstruktiv tilbakemelding.
Vi ønsker deg en super sommer videre og velkommen tilbake.