Rundtur

En historisk opplevelse, flott rundtur med venner. Mange gode opplevelser og innføring i historien... les mer

Anmeldt 2 uker siden
917evad
Loddefjord, Norge
Høsttur i ruskevær

Synd vi var utenfor sesong. Et fantastisk sted med mye historie. Egnet for både opplevelser og som... les mer

Anmeldt 4. oktober 2020
Elisabethakaasa
Drangedal, Norge

Anmeldt 20. oktober 2018

Hvert år i begynnelsen av august går Grenserittet av stabelen. Dette er et av Norges største sykkelritt for terrengsykling og starter i Strømstad. Det er målgang etter ca 8 mil gjennom skogen fra Sverige og inni Norge og til Fredriksten festning.
For barna er det ritt dagen før hovedrittet med både start og mål foran kroa på Festningen.
Løypa for ungene er publikumsvennlig og delt inn i lengde etter alder. Her kan du heie ungene frem og her stiller både barn med sin vanlige sykkel og de som er i Norges eliten.

1  Takk, SykkelMamma
Anmeldt 2. oktober 2018 via mobile enheter

Kjempefint, for både store og små. Lekepark, grillmuligheter, aking, på vinteren... ja, må bare bare oppleves,masse flott historie

Dato for opplevelse: oktober 2018
Takk, May Kristin S
Anmeldt 13. september 2018

Besøkte sted en regnfull septemberdag. Vi var en gruppe som hadde en omvisning i muset. Det var meget interessant. Muset er nå viet at det er 300 år sien Karl XII døde under beleiring av festningen.
Ellers er det mye informasjon om 1814 og 1905

Dato for opplevelse: september 2018
Takk, Tore Ivar S
Anmeldt 2. september 2018

Var på pensjonisttur til Fredriksten Festning.Hadde en flott omvisning og foredrag av interessant og kunnskapsrik guide.Kan anbefales for historieintereserte.

Takk, Pero391
Anmeldt 27. august 2018

Her bør alle besøkende til Halden avlegge et besøk.
Historier gjennom mange hundre år finner vi bak murene.

Takk, Safari322676