Utsikt, historie og spennende utforsking

Et velstelt område med masse historie og forskjellige rom man kan utforske. Man kan slå av mye tid... les mer

Anmeldt 5. august 2021
selmashilleren
Lillehammer, Norge
Rundtur

En historisk opplevelse, flott rundtur med venner. Mange gode opplevelser og innføring i historien... les mer

Anmeldt 11. juli 2021
917evad
Loddefjord, Norge

Anmeldt 28. juli 2020 via mobile enheter

Et must når man er i Halden. Gode parkeringsmuligheter. God turistinformasjon med mulighet for å kjøpe souvenirer. Museet ligger inne på festningsområdet. Toaletter tilgjengelig. Utfordrende for Rullestolbrukere.

Dato for opplevelse: juli 2020
3  Takk, Ann_ChristinP_13
Anmeldt 22. juli 2020

Festningen ser imponerende ut nede fra byen. Vel oppe er det et fint parkanlegg på baksiden, og spennende å gå rundt inne- og oppe på festningen. Mye historisk sus over det hele. God utsikt er det naturligvis over store områder rund festningen. Et fint stykke Norge rundt der, og Halden er en hyggelig by.

Dato for opplevelse: juli 2020
2  Takk, janbM4455CY
Anmeldt 1. juni 2020 via mobile enheter

Dette er en attraksjon å få med seg i Halden. Fin spasertur fra sentrum eller ta bilen opp. Plaketter på flere språk gir god informasjon. Flott utsikt over Halden. Flere spisesteder. Stolpejakt er også en mulighet.

Dato for opplevelse: mai 2020
2  Takk, HCMy
Anmeldt 10. oktober 2019 via mobile enheter

En flott opplevelse å gå rundt i området og kikke. Opplysende skilt på veggene gjør at en får vite mye om historien rundt festningen. Fantastisk utsikt. Litt skummelt med alle de høye usikrede kantene, her måtte hvertfall han på 3 holde mamma i hånda.

Dato for opplevelse: oktober 2019
3  Takk, gunhildr2018
Anmeldt 13. august 2019

Ved en innskytelse besøkte vi Fredriksten Festning. Det ligger imponerende til og hadde et utrolig utsyn fra toppen. Et hav av informasjon er der ikke å finne men et kart ga oss ihvertfall en pekepinne på hva vi så på men ingen forklaringer. Det ble en tur opp til toppen og ned og stort sett fikk vi ikke mer ut av det visittet. Det er slett ikke alle som har sett Allsang på grensen vet du....

Dato for opplevelse: august 2019
1  Takk, 1302travel