Historisk sted for Norge

Flott utsikt i fint vær. Her ble får man godt innblikk i hvordan grensen mellom Norge/Sverige ble... les mer

Anmeldt 11. august 2023
E3669UPdanj
Nøtterøy, Norge
Flott utsikt og mye historie

En spaserer lett opp på 15 min fra byen.. Gir en fantastisk utsikt utover by og sjø. Turistkiosk og... les mer

Anmeldt 27. juli 2022
exxin
Oslob, Filippinene

Anmeldt 11. juli 2021 via mobile enheter

En historisk opplevelse, flott rundtur med venner. Mange gode opplevelser og innføring i historien. Vi har stor kost oss og kommer gjerne tilbake en gang.

Dato for opplevelse: juli 2021
Takk, 917evad
Anmeldt 4. oktober 2020 via mobile enheter

Synd vi var utenfor sesong. Et fantastisk sted med mye historie. Egnet for både opplevelser og som sted for en søndagstur.

Dato for opplevelse: oktober 2020
1  Takk, Elisabethakaasa
Anmeldt 28. september 2020 via mobile enheter

Fredriksten er Haldens skyline. Romslig parkeringsplass. Gratis adgang. Flott utsikt. Flere spisesteder. Verdt et besøk

Dato for opplevelse: juli 2020
2  Takk, HCMy
Anmeldt 7. august 2020 via mobile enheter

Reiste litt uforberedt til Halden og tenkte vi skulle stoppe på festningen. Det er den tredje i sommer og mente vi hadde en viss peiling på hva vi skulle se. Festningen troner over Halden med forsvarsverk så omfangsrike at jeg ble "månebedotten" igjen 😂 dvs målløs og gapende munn 😂 fantastisk anlegg som er åpent stort sett over alt. Bra med skilting omkring forklarte litt hva de enkelte bygninger og konstruksjoner var til. Lærte mye Norges-historie, glemt fra skoletiden på nytt.

Tar turen igjen til neste år, da litt bedre forberedt og med bedre reisetid - for et flott sted.

Dato for opplevelse: august 2020
2  Takk, annebergeb
Anmeldt 28. juli 2020 via mobile enheter

Et must når man er i Halden. Gode parkeringsmuligheter. God turistinformasjon med mulighet for å kjøpe souvenirer. Museet ligger inne på festningsområdet. Toaletter tilgjengelig. Utfordrende for Rullestolbrukere.

Dato for opplevelse: juli 2020
3  Takk, Ann_ChristinP_13