Flott herregård

Dette er en attraksjon det er verdt å kjøre til. Vakker beliggenhet. Flinke guider gir et godt... les mer

Anmeldt 28. september 2020
HCMy
Lillestrøm, Norge
Vakker park

Nydelig sted å gå tur. Vakker hage. Flott utsikt over innseilingen til Halden. Fint sted å ta... les mer

Anmeldt 4. mars 2019
83helenek

Anmeldt 11. november 2018 via mobile enheter

Rød herregård er et fantastisk sted. Flott herregård og vakker hage. Det er flott utsikt og om våren er det mange fine blomster.
Det er også en kafé der som heter Herregårdskafeen. Usikker på åpningstidene.
Her er det også ofte konserter i koslig miljø.

Dato for opplevelse: november 2018
Takk, 774wenchew
Anmeldt 20. oktober 2018

Parken rundt Rød herregård er spennende for store og små å utforske. Her er det vakre hus og hager fra 1700-tallet, kanoner og utkikktspunkter over innløpet til Halden havn. Her er også eldgamle eiker og høyreist bøk, furu, or osp og gran som har fått itvikle seg naturlig. Ungene kan løpe fritt og trygt, plukke epler fra trærne eller klatre i en skrent eller balansere på falne trær. Parken med grøntområder, fjellskrenter og skog er stor nok for en skikkleig gåtur eller for å lufte hunden. Vi oppdager stadig nye steder for hvert besøk. God parkeringsplass og cafe i helgene.

1  Takk, SykkelMamma
Anmeldt 13. september 2018

Vi var en gruppe som hadde en utmerket cicerone som var meget kunnskapsrik. Det var en fin opplevelse.
Dette er et levende museum om hvordan familiene har levd på gården fra 1700 og frem 1950 årene

Dato for opplevelse: september 2018
Takk, Tore Ivar S
Anmeldt 23. august 2018

Store flotte trær, om fungerte perfekt for bryllupsbiler. Fin park, rolig og stemningfullt. Mange bryllup i bygningene på plassen, som lå i svært flotte omgivelser.

Takk, lena70813
Anmeldt 18. august 2018

Vi hadde en underholdende omvisning med masse interessant informasjon i herregården først og senere på dagen hadde vi omvisning i hagen, og vi fikk se en flott fordums prakt som var svært sjelden i Norge.Sjekk på forhånd når det er omvisning i herregården inne for der kan man bare besøke med guide.

Takk, Ingeborg56