Sven Petter
  • eDreams
7.8 km fra Hotel Alexandra
Se flere hoteller i Loen
Anmeldt 4. august 2020 via mobile enheter

Betalte over 4000,- for en natt på det vi trodde var et eksklusivt hotell. Førsteinntrykket var bra, fine lokaler og rommet også for så vidt. Vi er en familie tre, og fikk dermed sovesofa - det verste jeg har opplevd noen gang! Og maten levde heller ikke opp til forventningene, vi valgte utegrill og fikk servert et variert utvalg av seige og elendige kjøttstykker. Frokosten var på ingen måte bedre, smakløst og tamt. Kaffe og bacon spesielt, er bare å droppe. Særdeles skuffet over oppholdet, eneste som redder samvittigheten etter å ha brukt så mye penger er bassenget som guttungen storkoste seg i. Selv det holdt for lav temperatur, og en svømte rundt å frøs hele tiden. For en fjerdedel av prisen kunne jeg muligens vurdert å dra tilbake, hvis ikke er det ikke verdt turen - sover heller i telt.

Dato for oppholdet: august 2020
Takk, pknakken
Anmeldt 4. august 2020 via mobile enheter

Vi har bodd her noen ganger tidligere, og det har alltid vært dyrt å bo på Hotel Alexandra - men så har de også hatt en legendarisk middagsbuffet.
Vi bodde der i slutten av juli 2020, altså etter at det igjen ble lov å servere buffet - men de hadde ikke gjenåpnet middagsbuffeten (annet enn for barn).
De serverte en treretters middag med en god forrett, men dessverre en dårlig hovedrett. Man kunne velge mellom kalvekjøtt eller kveite, foruten sausen var det presis samme tilbehør på de to rettene. Jeg bestilte kalvekjøtt, og det var så seigt at det var på grensa til uspiselig. Det ble sendt ut igjen, og etter en stund kom servitøren til bordet og sa at det ikke var noe vits i å gjøre et nytt forsøk på å servere meg kalvekjøtt fordi kalvekjøtt er seigt uansett mente servitøren. Da var eneste alternativ kveite. Kveitemiddagen hadde vært helt grei men ikke mer på en middels restaurant, men Hotel Alexandra i Loen ødelegger sitt gode navn og rykte med dette.
Til frokost var det buffet, og den var bedre. Men som andre har påpekt; i denne prisklassen serverer du IKKE eggerøre som er laget av pulver!

Fasilitetene er flotte, fine rom, fantastisk badeanlegg, herlig natur rundt med masse muligheter - men maten (som de vel var mest kjent for tidligere) stod til stryk denne gang.

Jeg har full forståelse for at det er utfordrende å levere 100% i den situasjonen vi er i pga korona, men andre aktører har løst dette veldig, veldig mye bedre enn Hotel Alexandra.

2  Takk, evlenol
Anmeldt 31. juli 2020 via mobile enheter

Ettersom det ble norgesferie i år hadde vi gledet oss til et opphold på Alexandra. Etter tidligere besøk her har vi vært svært fornøyd med maten som dessverre ble en stor skuffelse denne gangen. Maten som ble servert var på et svært lavt nivå, og ligner mer på dårlig kantinemiddag enn noe annet. Da vi fikk spørsmål om maten smakte så svarte vi at det gjorde den ikke. Servitøren spør så om vi heller ønsker noe annet, men ettersom vi hadde smakt det meste fra dagene før hadde vi ikke noen forhåpninger om at fisken ville smake stort bedre og takket nei til dette. Vi sa til servitøren at vi heldigvis hadde spist noe mat tidligere samme dagen. Servitøren sier da at kanskje maten ikke smakte så godt siden vi ikke var sulten, og at om man er sulten nok så smaker det meste 😅 Så da antar jeg at rådet var å sulte seg selv før middag slik at maten kanskje smaker? Huff og huff😆

2  Takk, 157aileenh
Anmeldt 30. juli 2020

Vi var 4 voksne som skulle spise middag og booket bord til grill restauranten.
De hadde noen tamme scampi og god laks torsk.
Lammekjøttet og entrecôte var helt standard, hverken mer eller mindre.
En grønn salat og ikke noen grønnsaker i salaten.
Ikke saus,
Dessert, 2kaker og 2 mousse.
Kr 650 PR stk.
Ikke smilende servitør og spesielle synlige Corona tiltak

2  Takk, Line M S
Anmeldt 29. juli 2020 via mobile enheter

Hadde et nyoppusset og fint rom med god plass til familie på fire. Nydelige omgivelser og svært godt tilrettelagt for aktiviteter utendørs.
Maten, særlig middagen, var en skuffelse. Selv ikke en hyggelig betjening i restauranten kunne bøte på det.
En intens kloakklukt på rommet la også en demper på opplevelsen. Dette ble ikke tatt på alvor, til tross for at det ble tatt opp med betjeningen flere ganger.

Takk, PeggyS403