Breen var mye mindre i 70 årene

Ved ankomst Kjenndalsstova gikk jeg opp til Kjenndalsbreen, en tur på 12 km t/r. Lokalkjent guide... les mer

Anmeldt 4 dager siden
BjR1956
Ålesund, Norge
Nydelig utsikt

Spektakulært og nydelig. Kan kjøre helt frem til brearmen, bare kort spasertur fra parkering til... les mer

Anmeldt 14. august 2020
Skaar180
Kopervik, Norge

Anmeldt 17. juli 2020 via mobile enheter

Vi tok denne turen med småbarn, perfekt gang avstand. Men lite å se på, man ser litt av breen langt der borte. Men tar ikke turen flere ganger

1  Takk, 340madelenj
Anmeldt 17. juli 2020

Bra med parkering og flott utsikt. Det var en kort gåtur fra parkeringsplassen men en litt kronglete vei inn fra Stryn hvor vi bodde. Du skal være flink til å kjøre bil der. Nå bar det samtidig ekstremt mye mennesker denne sommeren pga corona og norgesferi.

Takk, Bamsebenny
Anmeldt 9. juli 2020 via mobile enheter

Anbefaler alle å kjøre inn til denne breen. Vi kjøret hele vegen inn og gjekk den korte stien til eit perfekt punkt for å sjå breen

Takk, hakkin886
Anmeldt 22. juni 2020

For å komme hit må man kjøre langs Lovatnet, og det er en opplevelse i seg selv. Man kan kjøre nesten helt frem til breen, og det er mange fosser og elvestryk på vegen. Vi gikk ikke inn til selve breen, men det er et flott utsiktspunkt få minutter fra parkeringsplass

Dato for opplevelse: juni 2020
Takk, Bodil T
Anmeldt 10. juni 2019 via mobile enheter

Dette er Norge på sitt vakreste. En opplevelse å se. Vi kjørte med caravan på den smale veien langs fjorden til isbreen. Gikk de siste 400 m opp til isbreen. Her kan man og campe. Toaletter, vann og benker på stedet.

Dato for opplevelse: juni 2019
3  Takk, StardustStiggy