Fantastisk tur opp fjellet!

Fantastisk tur med nydelig vær (12.7.). Vi startet kl 10 og fikk en kjempefin gruppe (kombo av DJ... les mer

Anmeldt 1 uke siden
johnnyd552
Asker, Norge
En ekstremt kul opplevelse for livet!

Via Ferrata Loen er desidert på topplisten over turer jeg har hatt i fjellet, om ikke nr 1. Denne... les mer

Anmeldt 28. august 2020
endrec2014
Oslo, Oslo, Norway

Anmeldt 21. juli 2020 via mobile enheter

Bedre organisering av guider slik at du slipper å vente i totalt 6 timer på en tur som er beregnet å ta 5-6 timer inkludert lunsj pause (guidene sa mer 3-4 timer og vi hadde ikke lunsjpause, da det stadig var venting.) Slutt tiden på strava var :bevegelses tid 1 t og 42 min. Og venting i 6 timer.

Vi startet klokka 11 og var ikke på toppen før over klokka 18. De som startet klokka 15 i bunnen tok oss igjen. Her burde guidene ta et overblikk over hvilke gjester som går raskere enn de andre slik at man unngår slik venting. Frustrerende at holdningen til guidene er at, jaja det blir venting sånn er det. Var flere partier man kunne latt andre passere. Dette burde de tatt ansvar for. De viste oss bruk av løyper, sikkerhet og hjalp ned de som trengte hjelp. Men ikke noe guiding eller at de forteller noe om området.

Vi fikk heller ikke mulighet til å gå et av de siste hindrene. En vaier mellom fjellene. Fordi vi hadde brukt så lang tid at ziplinen vi skulle ta stengte. Vi rakk akkurat ziplinen men ikke vaier.

Selve via ferrata turen er kjempe fin. Hvis man har kompetanse er det en nydelig tur å leie utstyr og gå selv. Da unngår du kanskje kø. Eller vær i første gruppe.

Det er noen deler som kan være litt krevende. Et parti sto det guider for å hjelpe gjester opp. Den dagen vi gikk var det også noen som måtte bli firt ned/klatre ned fordi det ble for krevende. Lurt å ha i bakhodet at dette er en krevende tur.

Lurt å ta med egne tynne hansker til klatring og gode sko med godt feste. Vannflasker må være inne i sekken når du klatrer slik at de ikke faller ut.

Dato for opplevelse: juli 2020
Takk, siljemarieeskeda2020
Anmeldt 23. juni 2020 via mobile enheter

Vi booket Via Ferrata gjennom Loen Active for sommeren 2020. Da jeg aldri har gjort noe tilsvarende tidligere ringte jeg inn i forkant for å høre om vanskelighetsgraden for turen, hvor jeg fikk svar at dette var supergreit uavhengig av tidligere erfaring. Da vi møtte opp på Loen Active lå det utstyr rundt, men ingen informerte om hvordan dette skulle brukes/hvilke størrelser man burde ha osv.. dette er opp til en selv å finne ut. Uten noe info/sikkerhetsinformasjon begynte vår gruppe å gå. Halvveis opp møtte vi første fjellvegg (instruksjon var begrenset til: «Da kan dere begynne å klatre», og jeg fikk heldigvis tips fra en i gruppen om at selen min ikke satt på som den skulle). Her møtte vi også en deltaker fra en annen gruppe som ikke hadde klart å henge med sine egne.
Før andre fjellvegg spurte jeg guiden om hvor mye brattere vi skulle opp. Her fikk jeg vite at vi skulle rett opp 100 m uten annet enn fjellveggen å holde seg i. Jeg ble såpass skeptisk og usikker at jeg valgte å snu (synes det er spesielt at dette ikke ble nevnt da jeg ringte inn på forhånd for å spørre) På vei ned møtte jeg andre grupper som fikk masse informasjon og tips av sine guider, så her varierer det mye. Sikker på dette er en fantastisk tur med rette forutsetninger og informasjon, men jeg vil anbefale Loen Active å informere bedre både i forkant og underveis - samt sikre at alle guider følger samme rutiner.

Dato for opplevelse: juni 2020
Takk, kristinegull
Anmeldt 1. juni 2020 via mobile enheter

Vi er to venninner som gikk Via ferrata mandag 1.juni og hadde en fantastisk opplevelse. Klatreturen er krevende, men man får pushet seg (jeg har aldri klatret før). Guidene var veldig tilstede og kom med mange gode tips. Dette var veldig betryggende for oss. Terningkast 6;)

Dato for opplevelse: juni 2020
1  Takk, kinepetrine
Anmeldt 5. august 2019

Vi gikk Via Ferrata med Loen Active i juli 2019 i en gruppe på 19 stk, og gikk på en av de dagene det var varmest. Helt fra vi ankom Loen Active ble vi tatt godt vare på, med proffe guider som sørget for at utstyret var riktig og at vi hadde med oss rikelig med vann. Dette var en utrolig morsom, spennende og krevende tur, hvor det faktisk er turen opp til der hvor klatringen begynner som er det mest fysisk krevende. Grunnet varmen og lavt blodsukker fikk jeg et illebefinnende da vi nærmet oss toppen, og her kan jeg ikke få skrytt nok av en av de mannlige guidene som visste akkurat hva han skulle gjøre. Han og makkeren sørget hele tiden for å ha kontroll på situasjonen, og fikk meg opp til toppen. Guidene er også ekstremt gode på å guide deg i fjellveggen hvis du ikke vet helt hvor du skal sette foten, og de gjør hele opplevelsen ekstra morsom ved å være såpass positive og motiverende som de er. Loen Active og opplevelsen med Via Ferrata anbefales på det sterkeste! Helproft opplegg.

Dato for opplevelse: juli 2019
2  Takk, Sannekatarina
Anmeldt 25. juli 2019 via mobile enheter

Vi meldte oss på via ferrata Loen og ble litt skeptisk da vi så på nett at gruppene kunne være på 60 personer. Det var ikke noe problem, alt var super-proft. Helt fra vi ankom Loen Active, ble vi ivaretatt av proffe og blide guider. De ordnet utstyr, sørget for at vi hadde nok vann, rett sko osv. Så fort der var en passe gruppe, tok 2 guider oss med avgårde. Selve via ferrataen var utfordrende fysisk, lang og tung, men kjempegøy. Guidene var på plass og hjalp i de ekstra krevende områdene, og vi følte oss virkelig trygge og ivaretatt hele turen. Tusen takk for spektakulær og flott tur! Anbefales!!

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, Balance983