En helt uforglemmelig opplevelse!

Vi hadde en helt fantastisk tur takket være guiden vår Arne! Hans varme smil, betryggende ord... les mer

Anmeldt 12. august 2021
gurikristinet
Oslo, Norge
Fantastisk tur opp fjellet!

Fantastisk tur med nydelig vær (12.7.). Vi startet kl 10 og fikk en kjempefin gruppe (kombo av DJ... les mer

Anmeldt 16. juli 2021
johnnyd552
Asker, Norge

Anmeldt 28. august 2020 via mobile enheter

Via Ferrata Loen er desidert på topplisten over turer jeg har hatt i fjellet, om ikke nr 1. Denne turen gir deg et adrenalin kick, mestringsfølelse og betaling med en enorm utsikt på toppen.

Vi var 2 personer som aldri har gått Via Ferrata før men, klatret endel inne og i klatreparker ute. Vi valgte gå uten guide og det gikk kjempe fint.
Vil anbefale guide om man ikke har klatreerfaring fra før, da det noen steder er mer krevende samtidig som det kan bli litt luftig.

Kommer definitivt tilbake neste år!

2  Takk, endrec2014
Anmeldt 18. august 2020 via mobile enheter

Uorganisert begynnelse uten informasjon om kva utstyr me skulle ta, me berre plukka opp det me såg andre tok. Fekk god gjennomgang av guide Roar før me gjekk.
Måtte leige sko som var utslitte, fekk beskjed av sur mann at dei var gode nok. Det var hol i sålen og dei hadde ikkje mønster igjen. Eg kommenterte også då eg kom tilbake at desse skoene burde vore kasta, men ingen beklagelse eller god kundehandtering heller denne gongen.
Vår guide Roar gjorde ein kjempejobb med sin rolege og lune veremåte og forutenom sko og dårleg organisert begynnelse er dette ein tur verd å ta og me kjem heilt sikkert tilbake:)

1  Takk, jillgH4758FQ
Anmeldt 14. august 2020 via mobile enheter

Min datter og ektemann gikk denne velkjente Via Ferrata turen i Stryn nå i August og sitter igjen med en god opplevelse. De var fornøyde med både guide, utstyr, forhold i løypa (både partiet man går og klatrer). Verdt hver krone!

Takk, MiaSki
Anmeldt 13. august 2020 via mobile enheter

En veldig fin opplevelse. Fikk utfordret høydeskrekken på denne turen, men gikk bedre en forventet!
Ha med masse vann, vi var 2 stk og drakk 4 L. Vi gikk den dagen det var 26 grader og sol så gikk fint å gå i t skjorte og shorts. Flinke guider som fortalte litt lokale historie. De forsvant litt etter henge bruen, men dette hadde vi fått beskjed om på forhånd så det gikk helt fint. Vi hadde ingen klatre erfaring, men det gikk fint. Var tungt og krevende, men en stor mestringsfølelse på toppen. Vi leide sko, det anbefales.

1  Takk, MarenOsterhus
Anmeldt 30. juli 2020 via mobile enheter

Via Ferrataen i seg selv er en fantastisk tur, men med mye folk blir det dessverre mye venting. Likevel vil vi gi full pott til aktiviteten, men med trekk for guiding. Vi var sånn passe fornøyde med guidene. En av våre guider var veldig god og hjelpsom, men en annen framsto arrogant, svarte frekt på spørsmål og var stort sett uinteressert i hvordan de fleste deltakerne klarte seg. Mest sjokkerende var det at alle guidene så ut til å avslutte sitt ansvar etter hengebrua. Vi så dem knapt etter det, de satt bare samla og skravla på en haug høyere oppe. Ingen informasjon om rutevalg videre, og aller verst: Ingen guider som veileda og passa på ved wirebrua. Av sikkerhetshensyn burde det alltid stå en guide der. Det samme gjelder høyere oppe, der man kunne gå bort til Tors Hammer. Ingen guide som passa på hvem som gikk hit eller dit. Virker som om sikkerhet ikke var noe tema for guidene lenger etter hengebrua.

Dato for opplevelse: juli 2020
Takk, Geopb342