“forferdelig dårlig”
Anmeldelse av Villa Malla

Villa Malla
Vurdert som nr. 1 av 1 Smått og godt i Filtvet
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Reservasjoner
Beskrivelse: Siden åpningen sommeren 2007 har Malla blitt et populært samlingspunkt for lokale hytteeiere og fastboende. Båtfolk og tilreisende fra hele Østlandet har også funnet veien til Filtvet, som ligger en knapp time sør for Oslo. Villa Malla tilbyr sine gjester en rikholdig buffet med smaker fra hele Middelhavet og fristelser fra grillen.
Anmeldt 25. juli 2021

Ble møtt av lite hyggelige ansatte, som snakket stygt til gjestene foran alle. Ekstremt dårlig struktur på koronaregistreringen, hvor folk sto som sild i tønne. Vanskelig eier, som ikke klarer å snakke på en respektabel måte ovenfor sine gjester, og henger ut folk høyt slik ar alle hører hva som blir sagt. Allerede tidlig snudde jeg og min vennegjeng i døra etter å ha blitt anklaget for å snike oss inn, og snylte når vi ikke var klar over stedets mange, og IKKE synlige regler. Vi hadde store planer om å spise der og legge igjen litt penger i baren men svært glad jeg ikke har lagt igjen en eneste krone.

3  Takk, 478jannickel

Anmeldt 22. juli 2021 via mobile enheter

For denne prisen forventet vi langt mer enn hva jeg vil kalle en buffet i hovedsak bestående av tilbehør og salat. Dessert besto av et tårn med prefabrikkerte minidonuts(?!)

Vi måtte så vidt jeg forsto også betale for både vann og munnbind. Lunsj, vann og en brus(i plastkopp) kom på over 400,-.

Atmosfæren minner om en hybrid av kantine og danskebåten. Ja; det er ufattelig pent område, men det er noe veldig usjarmerende med hele det "samlebåndaktige" konseptet og de altfor lange bordene.

De ansatte var for øvrig veldig hyggelige, men dessverre blir dette et veldig lite plaster på såret for en ellers trist lunsj.

Dette er vel hva jeg i utlandet ville sagt er definisjonen på en turistfelle.

6  Takk, nikolainr1991
Anmeldt 22. juli 2021 via mobile enheter

Her burde det vært bordbestilling. Latterlig opplegg. Vi kontaktet dem dagen før, «det er bare å komme». Hjelper ikke det når man 1 t etter åpningstid må vente i uviss tid for å komme inn. Vi kommer ikke tilbake.

3  Takk, MonicaB821
Anmeldt 18. juli 2021

Trist gjensyn med villa malla. Sist jeg var her var måten topp god service og er sted jeg absolutt ville anbefale. Nå har maten har blitt betydelig dårligere mht utvalg og kvalitet. Kun kalkun, svinekjøttboller og tunfisk salat og velge av "kjøtt", tre oster (manchego, brie og Feta), dårlig frukt og lite fresh salat med insekter i. Også betale 28kr for vann fra krana i Norge er ikke å akseptere. Itillegg pålegger de munnbind som de tar 25kr stk for. Altså, vi betalte 778 kr totalt for to pers, og dermed synes vi ikke denne buffeen var verdt besøket selv om plassen er fin.

2  Takk, catharinak2018
Anmeldt 18. juli 2021 via mobile enheter

Et flott sted for et besøk en sommerdag i solen med god mat og hyggelige venner! Vi koste oss helt til vår venn i rullestolen sin skulle benytte fasilitetene på stedet. Fikk da høre at toalettene i øverste etage ( som han har benyttet ved tidligere besøk på stedet!) ikke var mulig å benytte pga av bryllup på stedet. Vanlig kreativitet hos vår rullestolsbrukende venn løste problemet i en gang med passerende restaurantarbeidere ut og inn. Ødela litt av totalopplevelsen at betjeningen ikke var mer velvillige til å løse dette på en mere verdig måte.

Vi kommer på besøk igjen med vår venn i rullestolen men kommer til å sjekke først at det ikke er bryllup på stedet så det finnes et handicaptoalett som faktisk kan benyttes.

God sommer!

1  Takk, steinarntzen

Har du vært i Villa Malla? Del dine erfaringer!