“Turistfelle”
Anmeldelse av Villa Malla

Villa Malla
Vurdert som nr. 1 av 1 Smått og godt i Filtvet
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Reservasjoner
Beskrivelse: Siden åpningen sommeren 2007 har Malla blitt et populært samlingspunkt for lokale hytteeiere og fastboende. Båtfolk og tilreisende fra hele Østlandet har også funnet veien til Filtvet, som ligger en knapp time sør for Oslo. Villa Malla tilbyr sine gjester en rikholdig buffet med smaker fra hele Middelhavet og fristelser fra grillen.
Anmeldt 5. august 2021 via mobile enheter

Ikke spesielt hyggelig velkomst. Lite utvalg i buffeten, Kalkun og svinekjøtt pluss tilbehør. Lite dessert. Stiv pris: 350 kroner som ikke dekker hverken vann eller kaffe: 28 kroner for flaske vann og 45 kroner for liten kaffekopp. Er vel det man kaller en turistfelle? Her bør man skjerpe seg. Fin utsikt og område trekker opplevelsen opp fra 1 til 2.

2  Takk, Vacation02997403005

Anmeldt 27. juli 2021

Eneste dette stedet har å tilby er at det ser fint ut. Uhøflig sjef i køen. Står forøvrig mye i kø der. Eneste gangen en servitør kom bort til bordet var for å be oss om å rydde opp etter oss. 350kr for en buffet som er vært 50kr. Flaut bare. Synd at dette er standarden på et så fint sted. Kommer ikke tilbake. Dårligste jeg har vært borte i i Norge.

3  Takk, Anders L
Anmeldt 25. juli 2021

Ble møtt av lite hyggelige ansatte, som snakket stygt til gjestene foran alle. Ekstremt dårlig struktur på koronaregistreringen, hvor folk sto som sild i tønne. Vanskelig eier, som ikke klarer å snakke på en respektabel måte ovenfor sine gjester, og henger ut folk høyt slik ar alle hører hva som blir sagt. Allerede tidlig snudde jeg og min vennegjeng i døra etter å ha blitt anklaget for å snike oss inn, og snylte når vi ikke var klar over stedets mange, og IKKE synlige regler. Vi hadde store planer om å spise der og legge igjen litt penger i baren men svært glad jeg ikke har lagt igjen en eneste krone.

3  Takk, 478jannickel
Anmeldt 22. juli 2021 via mobile enheter

For denne prisen forventet vi langt mer enn hva jeg vil kalle en buffet i hovedsak bestående av tilbehør og salat. Dessert besto av et tårn med prefabrikkerte minidonuts(?!)

Vi måtte så vidt jeg forsto også betale for både vann og munnbind. Lunsj, vann og en brus(i plastkopp) kom på over 400,-.

Atmosfæren minner om en hybrid av kantine og danskebåten. Ja; det er ufattelig pent område, men det er noe veldig usjarmerende med hele det "samlebåndaktige" konseptet og de altfor lange bordene.

De ansatte var for øvrig veldig hyggelige, men dessverre blir dette et veldig lite plaster på såret for en ellers trist lunsj.

Dette er vel hva jeg i utlandet ville sagt er definisjonen på en turistfelle.

6  Takk, nikolainr1991
Anmeldt 22. juli 2021 via mobile enheter

Her burde det vært bordbestilling. Latterlig opplegg. Vi kontaktet dem dagen før, «det er bare å komme». Hjelper ikke det når man 1 t etter åpningstid må vente i uviss tid for å komme inn. Vi kommer ikke tilbake.

3  Takk, MonicaB821

Har du vært i Villa Malla? Del dine erfaringer!