Fjellet med hullet

Nå er stien opp utbedret, og det er gjort store bergsikringsarbeider i og gjennom hullet. Fin tur... les mer

Anmeldt 2 uker siden
unnikristina
Norge
Få sjekket ut

Dette er et must for alle som tar turn til Brønnøysund. Ganske tung vei for det som ikke er helt i... les mer

Anmeldt 3 uker siden
bj_rno265
Oslo, Norge

Anmeldt 26. juni 2020 via mobile enheter

Superfin tur opp til Torghatten, med 2 barn på 7 og 8 år. Nydelig utsikt på toppen, og fin lengde på turen!

Dato for opplevelse: juni 2020
1  Takk, moniithe
Anmeldt 7. juni 2020

Turen opp til, og spesielt igjennom hullet i Torghatten var helt annerledes enn jeg hadde forstilt meg. Hullet er MYE større enn ethvert bilde fra utsiden viser, og er egentlig "litt skummelt" rent metaforisk (=trolsk). Det er smått utrolig å vite at havet faktisk har gravd ut dette for lenge siden. Hvis man drar på litt oppover stien på østsiden, blir det flott trim også

Dato for opplevelse: juni 2020
2  Takk, Jostein G
Anmeldt 14. oktober 2019 via mobile enheter

Her er det så fint!! Dette må oppleves! Det er ca. 800 meter å gå, men bratt stigning og man går langs en steinete sti (store steiner). Verdt det når man kommer opp og ser den fantastiske utsikten.

Dato for opplevelse: oktober 2019
Takk, ingrido1997
Anmeldt 8. september 2019 via mobile enheter

Vi var en gjeng på seks stykker som gikk opp til torghatthullet, turen opp tok ca 15 minutt med rask gange. Det var en veldig fin sti og enkelt å gå opp for de fleste. Det gikk en trapp nedover fjellet og det var store muligheter for å spise lunsjen sin på andre siden av fjellet med en fantastisk fin utsikt. Tre av oss gikk videre ned og rundt fjellet, dette tok ca 30 minutter i normalt tempo. Resten av gruppen gikk ned samme veien som vi kom. Anbefales på det sterkeste !

Dato for opplevelse: september 2019
Takk, Moltubakk
Anmeldt 19. august 2019 via mobile enheter

Torghatten er en fin tur og slettes ikke krevende, litt steinete sti innimellom steintrappene ellers greit. det er fasinerende og se hullet når du kommer opp og en kjempefin utsikt til Brønnøysund by på ene siden og ut til havet med holmer å skjær på mottsat side. turen opp tar max 30 min opp hvis du er i normal form.

Dato for opplevelse: august 2019
Takk, tunneltrollet