Spennende utflukt og naturopplevelse for unge og gamle

En spennende utflukt med flott utsikt. Å gå gjennom fjellet er gøy for unge og gamle. Vi syklet tur... les mer

Anmeldt 26. juli 2021
joakimmoer
Skien, Norge
Torghatten, mulig å gå til uansett vær

Vi voksne har vært her før, så når vi var på ferie på Helgelandskysten, var det en selvfølge at 5... les mer

Anmeldt 20. juli 2021
trondag
Trondheim, Norge

Anmeldt 4. august 2020 via mobile enheter

En naturlig tunnel i ett fjell.
Litt krevende oppstigning.
Turen krever godt fottøy. Det er vått og glatt. Mange skarpe kanter på steinene.

En grei tu for en familie med barn fra 6 år og oppover. Det er 800m å gå opp og 200m inni fjellet. Det er mulig å gå ned på andre siden.

Dato for opplevelse: august 2020
Takk, janf288
Anmeldt 4. august 2020 via mobile enheter

Populær attraksjon, så det var veldig fullt på parkeringsplassen. Vi gikk i kø på stien opp. Hullet i hatten er virkelig imponerende, og det er verdt å ta turen. Vi valgte å gå rundturen, så vi gikk gjennom hullet, og ned igjen en forholdsvis bratt sti. Her var det folketomt, så adskillig mer behagelig en køgåingen. Da vi kom ned fortsatte stien gjennom et flott landskap, med fine bademuligheter. Anbefaler rundtur, men da bør man ha egnede sko.

2  Takk, Hellebor
Anmeldt 1. august 2020 via mobile enheter

Startet turen fra Torghatten Camping, kort avstand til starten av turen. Starter med lett stigning i steinur, for så å fortsette med økende stigning og varierende steintrapp/steinur.

Turen kan virke tøff på grunn av stigning, men er overkommelig for de fleste, god mulighet for pust i bakken. Gode sko er et must.
Oppe i hullet åpner utsikten seg begge veier og du kan gå gjennom hullet. Fra der man kommer opp er det laget en tretrapp som går ned mot bunnen og andre siden.

Absolutt verdt et besøk når man er i Brønnøysund

Dato for opplevelse: august 2020
Takk, h_vardl755
Anmeldt 18. juli 2020 via mobile enheter

Fin tur for alle. Vi gikk opp ved parkeringsplassen. Ned gikk vi den andre veien og fin en fin liten tur rundt området. Passer for de fleste så lenge man tåler til bratt steinur.

1  Takk, VeronikaA552
Anmeldt 16. juli 2020 via mobile enheter

Denne turen kan gjøres kort, eller litt lenger.
Kort - opp og ned
Litt lenger - opp, gjennom og ned på andre siden for så å gå langs fjorden tilbake til bilparkeringen.
Litt brått og litt steinete men helt overkommelig.

Takk, geiridekelia