“Burde ansette hyggeligere folk”
Anmeldelse av Big Fish

Big Fish
Vurdert som nr. 1 av 9 Restauranter i Skjærhalden
Kjøkken: Pizza, Sjømat, Norsk
Beskrivelse: Big Fish er en restaurant på Skjærhalden, Hvaler, ved Fredrikstad. Uformell mat av kvalitet - bar, cafe, spisested - både skalldyr, fisk, sjømat, kjøtt og vegetar/vegan.
Anmeldt 8. august 2021 via mobile enheter

I flere år har vi reist hit i begynnelsen av august for bursdagsfeiring. Flere i reisefølget kjører fra Oslo. I år ble disse fra Oslo ca 20 minutter forsinket. Servitøren kommer bort og sier «bare så dere er klar over det har dere bordet fram til kl 20, ikke lenger». Klokka nærmet seg da 18.30 og vi er 15 stykker. Det å komme bort til et bord der du har 15 betalende gjester syns jeg er motbydelig oppførsel. Vi svarte, javel, spørs jo om vi rekker det?.. hadde det vært mange andre spisesteder rundt som ikke var fulle hadde vi gått, og bursdagsbarnet selv sa at neste gang blir det ikke big fish!

Denne servitøren var generelt sur hele kvelden. Hun kom tilbake litt senere med noe som først hørtes hyggelig ut. Hun sa vi kunne sitte litt lenger enn kl 20 fordi de hadde fått ordet det. Men så kom den frekke setningen «dette er kun mulig fordi de som satt her før dere respekterte tiden sin».. utrolig frekt å begynne å snakke om hvordan vi ikke respekterer tiden vår, noe man ikke får beskjed om når man booker heller. I tillegg var det dette med at noen ble forsinket pga en trafikkulykke, noe som kan skje alle.

Følte oss ikke akkurat ønsket der vi satt. Mener at når noen legger igjen så mye penger er det minste man kan gjøre å ikke være ufin. Det ble også feil med regninga der de hadde tastet inn for mye av flere varer. Det var ikke aktuelt å høre på oss, det skulle betales ja!

Når bursdagsbarnet bestilte dessert ble det også spurt om de hadde noe lys eller noe pynt, men Neida, det var ikke mulig. Nei det blir ikke feiring her neste år. Synd, vi har feiret her i flere år. Eneste grunnen til 2 stjerner er at maten er ok.

Takk, Snatalie92
eyrepm, General Manager på Big Fish, svarte på denne anmeldelsenBesvart 10. august 2021

Hei,

Det er veldig trist at dere har hatt en slik opplevelse hos oss. Vi er kjempeglade for at dere har inkludert Big Fish inn i tradisjonene deres, og det er slike ting vi jobber mot — gode relasjoner til gjestene våre.

Vi er et veldig travelt sted på sommeren, så det er både veldig stressende å jobbe hos oss, og det er vanskelig å få alle bookingene våre til å gå opp. For å få opplevelsen til å bli minst mulig smertefri påminner vi gjester om hvor lenge de har en booking når de ankommer, slik som ved dette oppholdet. Dere hadde også booket bord selv, og valgte å huke av på 2 timer, i stedet for 2,5 timer. Vi opplyser også ved booking om at man kan ringe oss om en lenger booking-tid enn 2,5 time.

Vi synes ikke det er urimelig at vi gir dere en påminner om en booking-lengde dere selv har valgt. Dere fikk bordet akkurat til tiden den dagen, selv om det hadde vært bookinger på disse bordene før dere, og det siste hadde 1,5 time på seg. Det er hensynsløst ovenfor restauranten, våre ansatte og våre andre gjester, siden de som også var lovet de bordene dere brukte ikke kunne få de, og måtte bli omplassert.

Forøvrig vet jeg dere svarte i en hyggelig tone, men at dere ikke brydde dere om bookinglengden, og at dere «pleide å bruke mer tid» slik at dere ikke ville være ferdige til tiden uansett, så det var vårt problem.

I tro med de verdiene og visjonene vi har for restauranten, så prøvde vi så godt vi kunne å ordne det, og det tok under 5 minutter å ordne det for dere, selv om vi visste at vi la grobunn for flere problemer som vi måtte reparere senere. Likevel valgte vi å gjøre det for deres del.

Det er som nevnt utfordrende å være servitør, og man skal alltid svare på en hyggelig måte som servitør, og det kan hende dette kunne vært kommunisert bedre. Allikevel er det ikke kun servitøren som har ansvar for å kommunisere godt, og servitører er mennesker de også.

Hva gjelder pynt på desserten så hadde vi dessverre ikke mer igjen, helt enkelt. Så, det var ikke for å være trass eller vrang fra servitørens side, men at det faktisk ikke var fysisk mulig.

Det er helt feil at dere skal betale for noe dere ikke fikk, så send oss gjerne info om dette på mail, så skal jeg helt klart refundere dette.

Jeg vet begge parter startet dette i en hyggelig tone, og det er veldig dumt at vi skal ha en misforståelse på grunn av dette. Jeg forstår også at det sitter i dere en god stund, for dere skrev omtalen en god del dager i etterkant. Det må ha påvirket hva som skulle være en hyggelig feiring.

Jeg håper vi kan rette opp i denne misforståelsen, og at vi kan se dere igjen til neste år.

Anmeldt 18. juli 2021 via mobile enheter

Vi var to familier med tilsammen fire barn. Startet fint, men endte dårlig. Svært dårlig service. Ryddet unna brusen til barna før de hadde drukket opp og sendte barna på gaten alene fordi de kjøpte seg en is etter at åtte mennesker hadde spist for over 3000,-. Eier viste liten forståelse og kom ikke med ny drikke til barna. Alle skyldte på hverandre.
Maten var god, men ikke verdt prisen for så elendig service. Styr unna om du er opptatt av hyggelige ansatte og god service.

2  Takk, mariannel415
eyrepm, General Manager på Big Fish, svarte på denne anmeldelsenBesvart 19. juli 2021

Hei igjen,

Som jeg sa til dere når jeg snakket med dere, så er jeg helt enig i hva dere sier, og jeg vil si jeg viste forståelse. Det var veldig uheldig det som skjedde. Jeg må bare beklage så mye nok en gang. Jeg kan i det minste si at jeg har tatt det grundig opp med alle det gjaldt, og gitt ut ny rettledning til alle andre ansatte, omkring situasjoner som det her.

Når jeg snakket med dere så gav dere uttrykk for at dere hadde blitt tilfreds, så jeg syns det er synd at dere gjør dette. Jeg stiller meg —fremdeles— helt åpen for å være behjelpelig for å gjøre ting bedre for dere og å rette opp. Hvis det ikke er mulig å gjøre en feil, og å gjøre opp for seg, så har vi egentlig ingen muligheter. Jeg ville helst at vi snakket ferdig når dere var her, hvis dere ikke følte dere ferdige.

Anmeldt 13. juli 2021

Vi har alltid pleid å hå på big fish når vi er på hytta. Vi har vært fornøyde og kost oss mye der i mange år. I dag ble det dessverre vårt siste besøk der. Det har en svært varm dag og etter mange timer på stranda kom vi sultne til big fish. Barna hadde på seg badetøy, jeg hadde shorts og en kort topp som viste magen. Vi ble vist til et bord av en kelner hvorpå vi satte oss ned. Litt etter kommer det en annen ung servitør. Hun spør om jeg har en t-skjorte til å dekke meg til med for hun «syntes jeg så så alternativ ut». Jeg sa at da vil vi heller gå. Jeg hentet min søster og datteren hennes som hadde vært på wc. Da kommer unge servitøren, og på vei ut roper hun etter oss: TA MED DEG ET TEPPE NESTE GANG!!! Dette var så ydmykende at jeg kommer aldri til å sette min fot der igjen.

5  Takk, mathildeh958

Hei,

Vi beklager veldig at situasjonen utviklet seg som den gjorde. Vi har en kleskode, og servitøren vår informerte deg veldig diskret om dette. Det virket som om dette ikke var i orden for din del, som du skriver. Hun ropte forøvrig ikke det du påstår, men du valgte selv å vise fingeren og å si "dette er ikke saudi-arabia." Vi synes ikke det er urimelig med normal tildekking på en restaurant, eller å kunne si i fra på en pen måte om reglene vi har. Vi forventer også å selv bli snakket ordentlig til, og servitøren ble omsider krass tilbake, men det på grunnlag av hvordan hun også ble møtt.

Anmeldt 13. juli 2021 via mobile enheter

Spesielt god service. Veldig hyggelig og oppmerksom betjening. God og "hjemmelaget" fish and chips. Hyggelig atmosfære.

Takk, KristinNistad
Anmeldt 2. juli 2021 via mobile enheter

Svært trivelige uteområder. Vi spiste pizza og hamburger. God på smak og sånn man kan forvente. Hyggelig betjening. Anbefales!

Takk, tkpettersen

Reisende som så på Big Fish, så også på

Har du vært i Big Fish? Del dine erfaringer!