Anmeldt 1. august 2021

Hyttene er fine, naturen er fin, nydelig sted å bade, men vi forventet mer med den prisen vi betalte.

Førsteinntrykket av stedet ble dessverre ganske dårlig da vi ble møtt med en nedlatende tone av eieren. Det ble en dårlig start på oppholdet. Eieren presterer i å rette på norsken vår, da han sier han er tidligere norsklærer, videre forteller han oss at det er veldig viktig at vi vasker ordentlig og understreker dette. Såpe og vann! Vi leste situasjonen slik at det var et keitete forsøk på humor. Men, det oppleves dessverre mer som nedlatende når en voksen mann skal fortelle deg hvordan man vasker. Vi var fult klar over og forberedt på at vi skulle vaske ut etter oss, noe som er helt vanlig mange steder man leier hytter. Men vi følte oss lite velkommen og han viste lite tillit til oss som gjester. Med denne opplevelsen ble det ikke en like avslappende opplevelse som vi hadde forventet. Vi følte oss ikke godt tatt i mot og selv om stedet er fint, ødela det for oppholdet, spesielt når vi hadde betalt så mye for én natt, at eieren hadde en nedlatende og lite service innstilt tone.

Når det kom til «depositumet» som skulle reserveres på bankkort kunne eieren også kommunisert bedre. Han forklarte at alle som kommer hit oppfordres til å vise kredittkort. Vi sa at vi har allerede betalt, og da sa han litt spydig tilbake at «alle som kommer hit har betalt» også peker han på et skilt der det står at alle må vise kredittkort ved ankomst. Selvfølgelig ikke noe problem, men vi kom rett fra en varm biltur og hadde kanskje glemt litt av at de skulle reservere et beløp. Men igjen, her kunne kommunikasjonen vært bedre. Eieren kunne vært mer høflig, tydelig og kommunisert og forklart bedre. Ingen problem med depositum, men kommuniser bedre med kunden..

I gjesteboka leste vi at flere hadde fått omvisning på området. Det er også noe vi forventet da vi kom til et helt nytt sted. Eieren kunne gjerne vist oss rundt på tomta, bydd mer på stedet og seg selv, vært mer innstilt på å gjøre førsteinntrykket godt. Han peker bare i retning hyttene og vi må finne fram på egen hånd.

Ikke før vi skulle sjekke ut opplevde vi at eieren var blid og «på kundens side», men det var jo fordi han skulle «selge» mer - altså få oss til å komme igjen. Ved avreise forteller han at med pengene som kommer inn kan han gjøre stedet enda bedre og enda mer luksus. Han oppfordrer oss såklart til å komme igjen. Det tror jeg dessverre det ikke blir, selv om stedet er fint og hyttene kule, er det ikke verdt den prisen vi betalte, med så dårlig service og mangel på høflighet ovenfor betalende kunder. Virker dessverre som fyren er kun opptatt av penger og regler og ikke å gjøre stedet spesielt og magisk - som det ser ut på nettsidene.

1  Takk, 476mariannel
Per Inge Isaksen, Eier på Mikrohyttene I Kragerø, svarte på denne anmeldelsenBesvart 8. august 2021

Mikrohyttene har som policy å ikke svare på anonyme negative anmeldelser. Hvorfor? Det er fordi at vi har over 1500 gjester her i året og de aller aller fleste er positive og superfornøyde og vi velger å bruke tiden vår på dem. Daglig leder Per Inge er ufiltrert, snakker rett fra levra og har en humoristisk, tøysete og noen ganger på grensen sarkastisk tone. Våre gjester elsker denne uformelle tonen som også gjenspeiler seg på hyttene våre og kommer tibake igjen og igjen. Vi erfarer at de svært få negative anmeldelsene som blir lagt igjen handler om helt andre forhold enn det som egentlig blir skrevet. Noen ganger kan de ha blitt trukket for slett hyttevask, stjålet, begått hærverk eller det ligger personlige ting bak… De skriver sjeldent hva de har gjort galt, men går til personangrep og overdriver innholdet for å få sympati fra de som leser. Hvis man leser flere dårlige anmeldelser ser du også at disse nett-trollene kopier tekst fra andre og på denne måten prøver å legalisere innholdet ved å gjenta. Et eksempel er at det er “tusenvis” av lover og regler her. Lurer du på hvordan det egentlig er her så konsentrer deg om de gode anmeldelsene både her og ikke minst på Facebook der man ikke kan gjemme seg bak anonyme profiler. Velkommen til oss. Hilsen vi som jobber på Mikrohyttene.

Anmeldt 27. juli 2021 via mobile enheter

Kom 10 minutter før innsjekk og fikk beskjed om å vente 10 minutter siden vi var for tidlige. Allerede fra start opplever vi verten som svært spydig. Hadde egentlig bestilt svevet, men denne ble kansellert 2 uker før. I mailen vi fikk stod det at Svevet var utsatt for skadeverk og at denne ville være ute av spill resten av sesongen. Vi oppgraderte derfor til Nagla. Da vi ankom fikk vi spørsmål om vi virkelig ville sove i Nagla, da denne var lekkasje i og den ikke var særlig god å sove i. Han hadde tenkt at vi heller kunne sove i ei hytte. Dette synst vi var veldig dumt, og hadde satt pris på informasjon på forhånd om dette. Da vi sa at vi egentlig hadde bestilt Svevet sa han at vi kunne få bo der om vi ville og at denne ikke var ødelagt, noe vi synst var rart da vi måtte oppgradere til ei dyrere hytte da denne ble kansellert. På hjemmesiden står det at det er dusj, men denne var stengt under vårt opphold.

Verten har svært mange regler på heile området og i hyttene. Vi fikk for eksempel ikke lov til å ta skone innenfor på dørmatten, og de måtte stå utenfor døren i regn uten tak.

Vi opplever verten som svært påtrengende og prøver å få oss til å kjøpe aktiviteter til svært dyre priser.

På nettsiden ser det ut som at hyttene ligger for seg selv med privatliv. Det gjør de ikke. Vår hytte låg 30-40 meter borte fra verten sitt hus, og vi følte oss overvåket.

Noe vi hadde gleda oss veldig til, var maten vi bestilte. Vi bestilte som det står på nettsida «hjemmelaget viltsuppe av hjort med varme rundstykker og meierismør». Når vi sjekket inn fikk vi vite at han var tom for hjort, men at vi skulle heller få ytrefilet i suppa, noe han mente var mye bedre. Maten vi fikk var ei kjip og smaklaus poselapskaus med et par kjøttbiter i og butikk-flattbrød uten smør. Dette betalte vi 550kr for, og var virkelig ikke det vi bestilte.

Før utsjekk sender han meldig om at vi må huske å følge lista over utvask slik at vi ikke får noen kjedelige trekk, som han skriver.

Vi opplever hele opplegget som svært uprofesjonelt og en ubehagelig opplevelse.

Forbedringsforslag:
-ha oversiktskart over området med hytter og hus på hjemmeside (slik at ein ser kor nærme verten sitt hus og hyttene ligger)
-levere der som står på hjemmeside(ikke servere lapskaus og flattbrød når en bestiller viltsuppe og rundstykker)
-resepsjon utenfor hovedhuset hans. Vi fikk følelsen av at vi var på besøk hos verten.
-ha mulighet til å kjøre bort til hyttene for å lasse av klær og mat, så kunne vi ha parkert bilene på parkeringsplassen.

Romtips: Ikke verdt pengene.
3  Takk, leneo342

Anmeldt 21. juli 2021 via mobile enheter

Veldig hyggelig opphold på Kronen.
Utsikten og beliggenheten på kronen rettferdiggjøres ikke i bilder, må oppleves!

Trivelig vertskap som hadde mange aktiviteter å by på mot tillegg.

Koselig dyreliv med div småfugl, hakkespett, ekorn og harer i sine naturlige omgivelser.

Anbefales!

Romtips: Ta med eksternt kredittkort, Vertskap reserverer et beløp som depositum.
1  Takk, 915madsp
Per Inge Isaksen, Eier på Mikrohyttene I Kragerø, svarte på denne anmeldelsenBesvart 30. juli 2021

Hei, og takk for din anmeldelse. Hyggelig å høre at dere hadde et flott opphold hos oss. Velkommen tilbake. /Per Inge

Anmeldt 18. juli 2021

Vi startet hytteturen med et omvendt escaperoom, som ble en veldig morsom start på oppholdet! Verten er en super sosial kar, veldig gjestfri og hyggelig. Nydelig hytteplass, med vakkert uteområdet og bålpanne vi koste oss ved på kvelden. Mikrohyttene tilbyr unike opplevelser og mange morsomme aktiviteter som escaperoom og øksekast som vi fikk testet ut! Anbefales virkelig!

Takk, MichelleSchermann
Per Inge Isaksen, Eier på Mikrohyttene I Kragerø, svarte på denne anmeldelsenBesvart 18. juli 2021

Hei Michelle, og takk for din anmeldelse. Særdeles hyggelig å ha dere her, Vi håper ikke det blir lenge til neste gang vi sees. En høst eller vintertur til oss anbefales. Ha en fortsatt flott sommer. Kaptein pripp hilser:-) /Per Inge

Anmeldt 13. juli 2021 via mobile enheter

Vi hadde en meget trivelig og avslappende tur til hytta «Kronen». Nydelig utsikt, kort vei til badevannet, flott hytte og hjelpsom vert. Prøvde oss på kanoutleie, og det anbefales. Skal tilbake igjen!

Takk, jakobm248
Per Inge Isaksen, Eier på Mikrohyttene I Kragerø, svarte på denne anmeldelsenBesvart 14. juli 2021

Flott å høre at dere trivdes med hytta, kanotur, badevann og hyttevert. :-) Tusen takk for din anmeldelse og hjertlig velkommen tilbake. Lykke til med det vi snakket om og ha en fantastisk sommer begge to! /Per Inge