“Fantastisk”

Wesselgarden
Vurdert som nr. 2 av 18 Restauranter i Kragerø
Kjøkken: Dansk
Anmeldt 16. juli 2020

Sammens med min mor som ligger på gjestebrygga med båten disse dager spiste vi middag her en kveld! Min samboer spiste paella , jeg indrefilet , min 3 åring barneburger og min mor spise langtidsgryte.. og for noen nydelige retter vi fikk store gode porsjoner , mørt kjøtt og veldig god burger! Servitøren var hyggelig og sørget for en god opplevelse...vi går gjerne dit igjen!

2  Takk, lindawQ1880WW
X1608OPninaw, Eier på Wesselgarden, svarte på denne anmeldelsenBesvart 17. juli 2020

Så hyggelig anmeldelse. Tusen takk<3 Det gleder meg at dere har hatt en flott opplevelse her. Håper dere får en riktig flott sommer. Mvh Nina

Anmeldt 11. juli 2020

Vi har fritidsbolig i Kil, og måltidene på Wesselgården er alltid høydepunkter i ferien. Vi er godt kjent med de fantastiske langtidsstekte grytene deres, så valget var enkelt denne gangen også - "Varm Gryte". Helt mørt storfekjøtt i en smaksrik buljong med rotgrønnsaker. Poteter og sprøstekt bacon servert ved siden. NAM!
Vegetarianer i familien spiste Pizza "Lambretsheia" som er stekt i restaurantens vedfyrte steinovn. Pizzaene på Wesselgården er blant de beste vi har smakt (husk at de kan bestilles som take-away). Ølet fra restaurantens eget bryggeri er imponerende godt. Vår hyggelige svenske kelner var kunnskapsrik og oppmerksom, og ga meget gode vinråd.

Folkens - det er bare å bestille bord, og få en super matopplevelse i en restaurant i en liten perle av et sted litt utenfor "pumpet" i Kragerø by.

Hilsen Marianne og Håvard oppi svingen ved bedehuset

Takk, 226h_vardp

Så utrolig koselig anmeldelse. Kjempe hyggelig å få slike. Tuuuusen takk. Riktig god sommer

Anmeldt 8. juli 2020 via mobile enheter

Super mat og drikke.. fantastisk service av hyggelig betjening.. Hit kommer vi gjerne tilbake....

Takk, Toril S
X1608OPninaw, Ejer på Wesselgarden, svarte på denne anmeldelsenBesvart 19. juli 2020

Det var vel koselig å høre. Varmer å lese slike fine anmeldelser. Riktig god sommer

Anmeldt 7. juli 2020

Var der i dag med mannen og datteren på 3år. Etter å ha lest om de i Kragerø bladet for sommer gledet jeg meg til besøket og spise spareribs. Dette var den verste spareribs ever. Ikke langtidsstekt eller langtidsrøykt. Gikk ikke an å få kjøttet fra beinet. Vi klaget på det og mannlig kelner/ vert tilbød oss gryteret i stedet. Mens vi ventet kom vertinnen og mente at gjesten ved nabobordet synes spareribs var utmerket. Det var ord mot ord og til slutt ble vi bedt å forlate stedet siden vi ikke ville endre mening. Dårlig mat, som ikke står i samsvar med anbefalinger, og snobbete uhøflig vertinne dom ikke tåler kritikk. Dette var vår verste kulinariske opplevelsen ever... Håper virkelig de går konkurs etter det for verre kan det ikke bli. Helt uakseptabelt å fornærme gjester og kaste de ut...
PS Vi har spist masse spareribs før og på langt bedre steder i verden enn Kil i Sannidal...

10  Takk, barbararO7614NU

This post is a copy from the husbands rewiev.
I understand that getting thrown out of a restaurant is hurtfull not only for the backside, but for the pride as well. I also understand that it will leave you with bitterness and a need for revenge. I don´t understand however that you were willing to sink this deep. Most of what you write is streched so far that it´s not true anymore, in addition to the fact that you completely leave out an important part of the story -your wifes behavior. You are the only guests that have ever been thrown out of here. People working in the restaurant business allso should be treated with respect. I think I will leave to readers of this rewiev to judge for themselves rather than answering you more thourough. I just wonder. How do you think regulars became regulars? They too had a first time as guests in the restaurant. .....The answer will be posted at your wifes rewiev as well.
For mere informasjon om denne hendelsen vil jeg anbefale at lesere går inn på facebook og leser resten av saken der.

Anmeldt 5. juli 2020 via mobile enheter

Prøvde å booke et bord her forrige gang vi var i Kragerø i 2016, men da hadde de ikke ledig. Derfor gledet vi oss veldig siden vi fikk et bord denne gangen.

Ble møtt av en hyggelig servitør som ga oss bord, men det var egentlig det eneste som var positivt. Jeg bestilte indrefilet, men fikk etter en stund beskjed om at de ikke hadde mer igjen av dette. Hadde vi fått beskjed om det før hadde jeg spist et annet sted da det egentlig var det eneste på menyen jeg ville ha..

Bestilte spareribs isteden, men det angret jeg på. Har aldri sett eller smakt så tørre spareribs før. Det var heller ikke særlig med kjøtt på de og det fulgte med 3 små poteter. Samboer hadde bestilt pizza og jeg klarte ikke spise spareribsene så han byttet med meg. Pizzaen var også veldig oljete og ble litt kvalm.

Liker ikke å klage på restauranter, men tenkte jeg skulle prøve å si ifra. Eieren virket veldig fornærmet over det jeg sa om spareribsene og sa at han hadde spurt de andre som spiste det samme om de hadde samme mening som meg. Følte meg ikke trodd på siden han sa dette. Hva så om andre ikke mente det samme? Har ikke min tilbakemelding noe å si fordi andre ikke mener det samme? Er ikke alle som tør å si ifra om sånt heller.

Bestilte samtidig en drink. De har ingen faste drinker så man bare sier hva man vil ha. Spurte om jeg kunne få en søt drink som ikke var sur, og det skulle de ordne. Men de kom med en drink som het noe med «sour».. den var veldig sur, så de lagde en ny en, en pina colada. Den var bedre, men smakte egentlig bare mest kokosmelk..

Så alt i alt syns jeg dette stedet var veldig overpriset til så små porsjoner, og vi hadde høyere forventninger på grunn av de positive tilbakemeldingene. Men samtidig har de ikke så mange anmeldelser, så kanskje derfor det er mest positivt. Gadd ikke legge igjen mer penger der fordi eieren virket fornærmet, så tok desserten på Haven restaurant i Kragerø sentrum.

Må nevne at på grunn av at jeg klagde på maten fikk jeg en Pepsi og drinken gratis, så det var positivt. Men det kan allikevel dessverre ikke gjøre opp for den store skuffelsen med maten jeg hadde sett frem til.

6  Takk, Snatalie92

Reisende som så på Wesselgarden, så også på

Har du vært i Wesselgarden? Del dine erfaringer!