Flott liten stavkirke

Flott liten stavkirke fra 1200-tallet med utsøkt beliggenhet. Til tross for størrelsen er det mye å... les mer

Anmeldt 26. juli 2022
676irenm
Oslo, Norge
Prakt eksempel på komakt med innholdsrik stavkirke

Anmeldt 5. juli 2021
anneberitb234

Anmeldt 5. juli 2021

Stavkirka er litt mindre enn de jeg har vært på tidligere men størrelsen gjorde at man kunne se detaljene bedre. Guiden var utrolig kunnskapsrik og fortalte om national og lokal religionshistorie. Burde kombineres med besøk på det utrolig fyldige museet!

Dato for opplevelse: juli 2021
Takk, anneberitb234
Anmeldt 17. august 2020 via mobile enheter

Den vakre kirken ligger på en høyde med utsikt over den vakre bygda som omkranser et tjern. Kirkegården er velordnet og særdeles velstelt.

Dato for opplevelse: august 2020
Takk, Kjeros
Anmeldt 16. august 2020

Staselig stavkyrkja, ein av to i Telemark. Fekk omvising med gruppe. Innvendig er veggene dekorert med maleri. Verdt eit besøk.

Dato for opplevelse: juli 2020
2  Takk, Trehar
Anmeldt 13. juli 2020 via mobile enheter

Fantastisk flott stavkirke! Dyktig guide tok oss gjennom historien i korte og enkle trekk. Kirken er godt vedlikeholdt, liten og intim. Det anbefales å besøke kirken!

Dato for opplevelse: juli 2020
1  Takk, hannepanneno
Anmeldt 7. mars 2019 via mobile enheter

Godt bevart stavkirke som er vært ett besøk. Beliggenhet er veldig flott. Vi kombinerte besøket til stavkirken med besøk til Rui plass

Dato for opplevelse: mai 2018
Takk, 894hannes