Anmeldt 21. oktober 2019

Fantastisk sted. Veldig imøtekommende ansatte. Her føler man seg virkelig som hjemme og litt til.
Maten er kortreist og holder et veldig høyt nivå. Rommene/leilighetene holder god standard. Anbefales på det sterkeste!

Dato for oppholdet: oktober 2019
Takk, Ole J
Anmeldt 21. oktober 2019 via mobile enheter

Det er andre gang jeg besøker Vingelsgaard Gjestgiveri. Helt unik opplevelse å bo på denne garden. Servicen og vertskapet er av ypperste klasse. Maten er fantastisk. Kan absolutt anbefale dette stedet.

Dato for oppholdet: oktober 2019
Takk, jonasbegood
Anmeldt 7. september 2017 via mobile enheter

Jeg tok en omvei i begynnelsen av september 2016, og havnet via tilfeldigheter i Vingelen.
Fikk et nydelig rom i en meget komfortabel gjesteleilighet med god seng og utsikt mot et vakkert tun i Vingelgaard gjestgiveri. Jeg var eneste gjest og kom uten bestilling, men vertskapet var svært imøtekommende.
Naturen, bygningene og bygda var en estetisk og kulturell opplevelse.
Hundevennlig.
Flotte turstier i nærområdet.
Vi kommer gjerne tilbake!

Dato for oppholdet: oktober 2016
Reisetype: Reiste alene
Takk, OsloSigne
Anmeldt 4. august 2017

Hadde en super overnatting på Vingelsgaard Gjestgiveri - kom fram sent på kvelden og ble møtt av vertskapet med ett stort smil og stor entusiasme om bygda. Ble invitert på kveldsmat og te over en hyggelig samtale.

Anbefaler alle å dra hit.

Fikk dessverre ikke prøvd deres økologiske og selforsynte mat, men det blir neste gang.

Dato for oppholdet: juli 2017
1  Takk, MagnusR10
Anmeldt 16. oktober 2015

Dette er overnatting i ei bygd hvor man har beholdt bygda slik den var på 1700-tallet: tømmerhus bygget på den tiden, ingen kopier. Grusveier i bygdetunet og til setrene lenger innpå fjellet. Bortsett fra moderne fasiliteter innendørs(TV,internett, moderne bad) , så føler man seg hensatt til riktig gamle dager. Her har Ingrid og Arnstein funnet en middelvei i restaureringen som tar vare på det gamle på en god måte. Stedet er et ypperlig utgangspunkt for turer og treningssamlinger for alle slags aktiviteter, alle rommene er stille om natta, her er det ingen støyende diskotek som holder deg våken til 03.00 ! Derimot kan det hende kalvene rauter litt om sommeren . Og vi må bare skrive om verdens beste frokost, hjemmebakt brød og lokale gårdsprodukter i matveien danker ut hotellmat verden over. Hvis ikke man er ekstremt glad i "kontinental frokost",da. Vingelen er stedet enten du bare vil nyte stillheten og roen, eller ønsker å hygge deg med menge aktiviteter i området. Nettsiden vingelsgaard.no gir mye god informasjon. Vi har overnattet her i en årrekke, og har aldri vært misfornøyd ! Thomas&Gerd.

Romtips: Rom mot øst-morgensol og utsikt til bygd og fjell.Mot vest, utsikt til gårdstun og fjellandskap.
Dato for oppholdet: mai 2015
Takk, Thomas H