Anmeldt 6. januar 2021 via mobile enheter

Dette var en helg for kropp og sjel!

Å bruke en helg på å gå Tamsøya rundt langs fjæra var en vakker og annerledes opplevelse. Så mye flott natur, fugleliv og mektig hav! Og det kombinert med vakre små hytter med vedfyring og køyesenger, rasteplasser med utlagt ved, et vertskap som ved å tilfredsstille gjestene sone, og sist men ikke minst kul rib-tur til og fra øya.

Som sagt - jeg skal tilbake!

Dato for oppholdet: juni 2020
2  Takk, 468rikker
Anne Sivertsen, Daglig leder på Tamsøya, svarte på denne anmeldelsenBesvart 7. januar 2021

Tusen takk for fin tilbakemelding:-)

Anmeldt 26. juni 2020 via mobile enheter

Jeg var heldig og mottok en invitasjon om en dagstur til denne vakre øya i Porsangerfjorden. Den særegne stemningen på øya får deg til å føle deg avslappet og i ett med naturen så snart du får fast grunn under føttene, etter en flott rib tur ut. Tamsøya gir anledning til gode turer fra hytte til hytte, eller bare rett og slett mulighet til tanker og refleksjoner enten du sitter på kaikanten eller i en av hyttene på øya.
Vertskapet har tatt i bruk den gamle bærskjåen til et naturlig samlingspunkt, og tar raskt fram kaffekjelen og vaflene når de venter besøk.
Absolutt å anbefale for møter, vennetreff eller et besøk i eget selskap

Dato for oppholdet: juni 2020
Reisetype: Reiste alene
Takk, Sissel G

Tusen takk Sissel:-)

Anmeldt 3. april 2020

Jeg var der med 3 venninner i fjor. Jeg så det med en gang vi nærmet oss øya med ribben. En helt særegen natur, steinformasjoner jeg aldri har sett noe sted.
På vandringen dagen etter i lett regn og vind, kunne jeg ikke brydd mindre om været. Å gå langs den flotte fjæra, spennende fugleliv, ville blomster og planter, noen helt spiselige, og vite at vi nå var på en fredlyst øy, midt i den store Porsangerfjorden, det var virkelig flott!
Vi stoppet opp, kjente sjødrevsen i ansiktet, tok bilder av bølger og de fantastiske steinformasjonene. Satte oss ned og så på fugler og naturen rundt med litt mat.
På andre siden av øya overnattet vi i den søteste bærhytta. Vi var selvsagt dautrøtte når vi kom fram, men vi glemte det fort da der sto hjembakt sjokoladekake og multelikør til oss. Rett utenfor hyttevinduet var det et yrende fugleliv i fjæra. Det var fantastisk å sitte å se på. Ingen ville egentlig sove den kvelden, det var så vakkert, men vi måtte jo. Vi skulle jo går videre rundt øya tilbake dagen etter.
Søndagen viste været seg fra sin beste side. Og for en natur å vandre i! Jeg kan ikke beskrive alt, se på bildene istedet, og du....god tur til Store Tamsøy! Du vil aldri angre!

Dato for oppholdet: juli 2019
Takk, hildeberntineo
noras846, Daglig leder på Tamsøya, svarte på denne anmeldelsenBesvart 6. april 2020

Tusen takk for denne flotte beskrivelsen av oppholdet på Tamsøya. Veldig hyggelig for oss som vertskap å vite at dere satte pris på oppholdet:-)

Anmeldt 30. mars 2020

En helt nydelig øy med en natur jeg ikke tror du finner noen andre plasser. Hyggelig vertskap, nydelig frokost med hjembakte brød og kaker, natur man aldri har sett maken til og følelsen av å unnslippe hverdagen er flere av mange grunner til å besøke tamsøya. Uansett hvor du skulle befinne deg på øya så er det alltid noe nytt å se. Enkle men sjarmerende og koselige hytter fra 50-tallet med storslått utsikt! Alt i alt en nydelig tur man ikke glemmer.

Dato for oppholdet: juli 2019
Takk, 608heleneh

Tusen takk for fin tilbakemelding:-)

Anmeldt 29. mars 2020

Romtips: Our family enjoyed staying the cabin at Kobbervika. We will stay there again.
Dato for oppholdet: august 2019