TripAdvisor
Publiser
Innboks
Søk
Anmeldt 29. juli 2019

Vi hadde en familietur til Fjellstova ved Stordalsvatnet 500 moh i Masfjorden en varm sommerdag. Fra Knarvik ca 1,5 timer kjøretur, fra Bergen ca 2 timer. Kort vei også fra Førde og Modalen. Avkjøring fra Matre og E39 er 20 min opp i fjell- og skogsområde. Etter å ha passert flere flotte utsiktspunkt, demning, Stordalsvatnet Camping, parkerte vi ved Fjellstova. Flott turområde og padling i Stordalsvatnet. Fjellstova har svært god middagsbuffet, overnattingshytter og -rom, konferranserom.

Dato for oppholdet: juli 2019
Takk, Jan Olav M
Anmeldt 17. april 2017 via mobile enheter

Påskeferie for mor, far, baby og hund. Flott beliggenhet - rett ved vann, vestvendt, midt i majestetisk natur. Vi bodde i en studioleilighet - enkel men grei standard. Hadde selvhusholdning, så vet ikke noe om maten på fjellstuen, men det skal være bra.

Dato for oppholdet: april 2017
Takk, 255bjarteg
Anmeldt 20. juli 2016

Vi var 3 motorsyklistar på tur over Stordalen. Middag på Stordalen Fjellstove anbefaler vi veldig gjerne. God mat. Individuelle porsjonar var ikkje problem. Noko som er sjeldan no til dags. Maten var veldig god og. Betjeninga hyggjeleg og imøtekomande. Vi stoppar gjerne der fleire gongar. :-)

Dato for oppholdet: juli 2016
  • Reisetype: Reiste med venner
Takk, Andersmh12
Anmeldt 17. juli 2016

Rommet på Fjellstova var enkelt med seng, to stoler og bord. Flott utsikt over vannet. Badet var ok. Middagen var fantastisk hvor vi ble servert kjøttkaker med deilig tilbehør. Til dessert fikk vi solbærgele med skogsbær og vaniljesaus. Vin og en "Jæger" til maten smakte fortreffelig. God frokost med variert pålegg. Som Cøliaker var jeg spent på om de hadde glutenfri kost, og det var ikke noe problem. Brødet var det beste glutenfrie brødet jeg har fått servert på et overnattingssted.
Turterrenget i området var spektangulært. Flotte fosser langs fjellsidene. Mange turer å velge mellom, fra lette til krevende. Godt merkede løyper. Praktfult sted for de som liker friluftsliv som turgåing, fiske, sykkelturer og på vinteren er det kort vei til skisenter. Mye blåbær samt moltekart i området. Vil anbefale alle som er glad i turer å legge turen hit med overnatting. Meget hyggelig personale,

Romtips: Utsikt mot vannet er å anbefale
Dato for oppholdet: juli 2016
Takk, 277arnee
Anmeldt 7. juli 2016

Dette er et sted som har historisk sus med 2. verdenskrig som bakteppe. Fjellstova har den senere tid fått et ansiktsløft med bl.a. utvidelse av matsal. Dessverre stod ikke opplevelsen til forventningene. Dårlig renhold og rydding gjorde at opplevelsen av oppholdet var blandet. Mat ok.

Dato for oppholdet: juni 2016
4  Takk, Bjørn-Olav H