“Både og”
Anmeldelse av Tyssedal Hotel

Tyssedal Hotel
Vurdert som nr. 1 av 1 Restauranter i Tyssedal
Anmeldt 12. september 2021 via mobile enheter

Mye støy fra industriområdet 24/7, er slitsomt!
Frokosten kunne vært bedre, savner norske plommer og epler fra Hardanger når man er midt i Norges fruktfat.. Granolaen virket til å være laget veldig lenge før frokost (vi spiste da det åpnet kl 6.30), grynene var svampete og det var delvis «størknet»

Vi spiste middag begge kveldene på hotellet. Første kveld fikk jeg først feil burger, men servitøren oppdaget dette kjapt. Da to bestilte jeg Eton mess, men returnerte den da jeg ikke fikk det som stod den skulle inneholde. Helt unødvendig! Enten bør dere si hva som mangler eller spør gjesten om den vil ha noe annet FØR dere kommer ut med «delvis» det som er bestilt.
Ørretmiddagen var veldig god

Badet var oppusset og fint.
Rommet ellers hadde for korte gardiner, kanskje sy koen lengre evt vurdere rullegardiner så en slipper å få dagslys inn før en vil..

Dato for besøk: september 2021
Takk, StavangerStina

Anmeldt 24. november 2020

En overnatting på ferietur gjennom Hardanger. Hyggelig betjening men kunne lite om området og historien. God mat og god service. Særpreget hotell, men litt slitt og preget av årene. Litt stusselig utenfor hotellet. Kjempespennende område for den som er interessert i nasjonal industri- og kraftverkshistorie. Særpreget sentrum.

1  Takk, KnutS193
Anmeldt 27. september 2020 via mobile enheter

Ble skuffet over å se rett ut på støende industri og lasting/lossing fra skip, fra vinduet på rom med «fjordutsikt». Dessverre engelsk/polsk betjening i både resepsjon og restaurant. Vi møtte kun en som snakket norsk. Forventer ikke dette i Norge. Resepsjonisten kunne dessverre svært lite om Hardanger. Rommet vårt til 1200.- hadde urent badegulv uten varmekabler, mao iskalde fliser. Dårlig/nesten ikke vanntrykk i dusjen, men det var heldigvis varmt. Middag og drikke var forsåvidt smakfull, men priset for høyt i forhold til total opplevelsen. Torskemiddag var en liten porsjon. Frokost var kun 3 valg. Dessverre ikke mulig å velge hvilket type brød sammen med noe pålegg du ønsker. Måtte bare ta det vi fikk. Eggerøre var av pulver. Ingen melk. Hvis du ikke forventer annet enn en madrass og en dyne, så er dette greit nok. Men styr unna hvis du forventer et koselig hotell.

Dato for besøk: september 2020
Takk, runefrakristiansand
Anmeldt 6. september 2020 via mobile enheter

Hadde en overnatting her og ankom slitne på ettermiddagen. Ble vel tatt imot. Hotellet er tydelig preget av årene, men dette er mest sjarmerende. Det jeg likte minst var kaldt på badet, men det ødelegger ikke oppholdet. Middagen var utsøkt, og igjen veldig god service og vennlige ansatte. Jeg hadde og stor glede av all den vakre kunsten.
Vi vil absolutt anbefale dette hotellet til andre og også gjerne ta turen hit igjen, for det er mye flott natur i området

Dato for besøk: september 2020
2  Takk, StavangerStina
Anmeldt 9. august 2020 via mobile enheter

Pent på utsiden, veldig slitt og enkelt på innsiden. Utsikten over fjorden og smelteverket er jo interessant men ikke akkurat vakker (og noe bråkete). Rommene var spartanske, et tre manns rom med en stol? Badet var av nyere dato og nokså pent, men med pumpesåpe fra Europris stående på vasken.

Takk, FruBendiksen

Reisende som så på Tyssedal Hotel, så også på

Har du vært i Tyssedal Hotel? Del dine erfaringer!