gøye leker

Veldig gøye leker selv om noen er stengt og jeg synes det går helt fint med det fordi det kan være... les mer

Anmeldt 3 uker siden
Hanadiermeg
Tipp topp for små og store

Vi overnattet 4 personer i Brumletelt. Prisen for overnatting inklusiv frokost og middag... les mer

Anmeldt 3 dager siden
B7647TAninag

Anmeldt 30. juli 2021 via mobile enheter

Det er mange av attraksjonene jeg liker som slottet, polarekspressen, humlen og ikke minst fossen. Men det er en attraksjon som trekker veldig mye ned og det er ambolten. Får å ta ambolten må du være i en visse høyde og du kan ikke være for tykk. Dette er diskriminering for oss som har litt mer fett rundt magen og for de som er høye.

Dato for opplevelse: juni 2021
1  Takk, 521siljem
Anmeldt 24. juli 2021 via mobile enheter

Vi var 3 voksne og 5 barn (1, 4, 9, 11 og 14 år) som var i kongeparken 2 dager i juli.
Parken er i og for seg fin for alle aldre bortsett fra de aller minste, der er det ingenting. De reklamerer også med gratis babymat, noen vi syns var underlig da de tilbø noe annet skvip de mente var babymat.
For de største var stupet en vinner (åpner ikke før kl 13 da, frem til da er det et utsiktstårn). Klatreparken var fin, men med syyyyk lang ventetid. Det kunne virke som om det var litt lite bemanning og klatreseler. Ambolten var også populær.
For 4åringen var det også en del som falt i smak.

Det som virkelig ikke falt i smak var maten. Overprisa junkfood fra ende til annen. Ikke var den god heller.

Det kunne også virke som om parken ønska å spare penger på å bruke så lite bemanning som mulig, noe som gjorde at køene ble lengre enn nødvendig mange steder.

Parkeringen får stort pluss herfra. Masse plass, også når en kommer litt sent.

Takk, BjornErikSorli
Anmeldt 21. juli 2021 via mobile enheter

Artig park for alle. Mye for de aller minste.
Men dagen gikk fort :)
Trakk ned at de var underbemannet på begge de største spisestedene (pizza og burger), noe som førte til 30 min ventetid FØR de kunne motta nye bestillinger.

Dato for opplevelse: juni 2021
1  Takk, 691kevinj
Anmeldt 20. juli 2021

Ta med deg egen mat! Maten som serves er mildt sagt dårlig!
Parken bærer preg av slitasje.
Dårlige service blant ansatte.
LANGE køer i de populære karusellene - i tillegg til begrenset adgang.
Ingen tegn til at vi lever i en pandemi, foruten antibac plassert rundt.

1  Takk, StineF2
Anmeldt 18. juli 2021 via mobile enheter

Var her to dager i juli med våre barn på 5 og 7 år.

Parken er helt grei med tanke på et variert tilbud av attraksjoner. Veldig ødeleggende med totalt uinspirerte ungdommer som ansatte, lange ventetider ved attraksjonene, tildels dårlig hygiene og stengte og slitte attraksjoner. Slik jeg forstår dekker heller ikke dagskortet adgang til alle attraksjoner.

Grønne trivelige omgivelser. Bygningsmassen er i utgangspunktet laget i fin temastil men virker veldig slitt mange steder. En av motorsyklene på den ene attraksjonen (motorsykkelkarusell) virket ikke skikkelig, og en av de andre motorsyklene på samme karusell var helt avstengt med et sperrebånd.

Kø/ ventetid var på 15-20 min på veldig mange attraksjoner. Da fikk man sitte på i 3-4 min før det var å stille seg i kø igjen. Enkelte attraksjoner var det over 1 times ventetid på. Noen få attraksjoner for de minste hadde mindre ventetid. Dette til tross for at de oppgir redusert antall gjester pga covid. Sto i kø med eldste datter til bobbanen. Etter 15 min kø var vi kommet halvveis. Da hadde tålmodigheten til 7 åringen tatt slutt. Veldig synd for jeg tror hun hadde syntes det var gøy.

Yngste datter hadde veldig lyst å besøke sjokoladefabrikken. Her hadde de et slags billett/bookingordning. Men selv da vi kom tidlig var det helt oppbooket og ikke mulighet for henne å besøke.

En attraksjon hoppebåter ved "Flo og fjære" var delvis stengt. Kun en bane var i drift, øyensynlig fordi den andre var ute av funksjon.

Noen attraksjoner var helt stengt med referanse til smittevern. Samtidig opplever jeg med tanke på smittevern ingen som helst oppfølging av tett ansamling i kø. Da blir det veldig lite troverdig. Dette kunne vært løst med f. eks slot-tid på de mest populære attraksjonene. Men det koster jo selvfølgelig litt engasjement, organisering og penger.

Man kunne leie grillhytter for 150 kr timen, markedsført som "selvfølgelig inkludert grillkull og tennvæske". I utgangspunktet et bra konsept. Men gjennonførelsen var, som sp mye annet, veldig uinspurert. Her var verken håndsprit eller annetutstyr for å rydde og vaske etter seg. Ei heller utstyr til å ordne til grillen som for eksempel brett og tang til å fjerne gammelt, brukt grillkull. Det bar ikke preg av å bli hyppig rengjort/tilsett av ansatte heller.

Smittevern virket også å være totalt fraværende da en av ungdomene som jobbet der mistet et popcornbeger på gulvet for deretter å plukke det opp, trykke det ned i popcornmaskinen og forsøke å servere det fullstappet med popcorn til meg. Hadde mattilsynet sett mangelen på rutiner knyttet til hygiene hadde de garantert hatt mye å sette fingeren på. Jeg kjøpte også en pinneis i en annen av kioskene. Da jeg tok av papiret var det tydelig at isen hadde vært smeltet og deretter frosset ned igjen. Den hadde inntatt en ubestemmelig form. Fløten hadde konsistens som en isklump. Jeg orket ikke å gå tilbake for å bytte den, men det var prikken over i'en i en tirade av halvdårlige opplevelser.

Kommer antagelig ikke tilbake hit. Drar mye heller til Djurs og Fårup sommerland i Danmark når pandemisitusjonen gjør dette enklere og tryggere. Her har vi hatt helt fabelaktige opplevelser tidligere. Flottere og bedre vedlikeholdte parker, med mye mer inspirerte og serviceinnstilte ansatte. Sistnevnte er er ledelsesansvar og jeg skal ikke skylde på de stakkars ungdommene i Kongeparken for at ledelsen ikke har lagt bedre til rette for rutiner knyttet til service og kundeopplevelse.

4  Takk, Eirik Andreasse... B